هشدار به سرمایه گذاران رمزارز/ سال ۲۰۲۲ مراقب کلاهبرداران باشید

از آنجا که کارشناسان بر این باورند که حملات به افرادی که توکن‌های پرطرفداری در اختیار دارند در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت، احتمالا سرمایه‌گذاران به زودی مورد هدف کلاهبرداران قرار بگیرند

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به نظر می‌رسد که با افزایش ارزش رمزارزها، سرمایه‌گذاران بیشتری در دام کلاهبرداران گرفتار می‌شوند و برخی کارشناسان بر این باورند که شمار این حملات در سال آینده افزایش خواهد یافت.

از آنجا که کارشناسان بر این باورند که حملات به افرادی که توکن‌های پرطرفداری در اختیار دارند در سال ۲۰۲۲ افزایش خواهد یافت، احتمالا سرمایه‌گذاران به زودی مورد هدف کلاهبرداران قرار بگیرند.

بیت‌کوین به دنبال سقوط ناگهانی در اوایل ماه جاری، در حال حاضر برای پس گرفتن جایگاه خود در تقلا است. قیمت این رمزارز در تاریخ ۳دسامبر، افت حدود ۱۰هزار دلاری را تجربه کرد و از ۵۶هزار و ۹۵دلار به ۴۷هزار و ۱۰۳ دلار کاهش یافت و از آن زمان تقریبا حرکتی خنثی را طی می‌کند.

روند نزولی اخیر تنها یکی از موارد بسیاری بوده که در طول تاریخ این رمزارز اتفاق افتاده است. اما زمانی که سرمایه‌گذاران تلاش می‌کنند بخشی از سرمایه خود را پس بگیرند، ممکن است در نهایت به دام کلاهبرداران گرفتار شوند.

کندید ووئست، معاون تحقیقات حفاظت سایبری در شرکت نرم‌افزاری اکرونیس اظهار کرد که با افزایش ارزش رمزارزها، حملات مکرر از سوی کلاهبرداران نیز افزایش می‌یابد.

وی افزود: "مصرف‌کنندگان نهایی برای مدتی طولانی درگیر حملات فیشینگ، سرقت اطلاعات و بدافزاری که آدرس کیف‌پول‌ها را برای مدتی جابجا می‌کند، بوده‌اند."

"علاوه بر این حملات، ما انتظار داریم که شاهد حملات بیشتری در برابر قراردادهای هوشمند باشیم که به برنامه‌های موجود در مرکز ارزهای دیجیتال حمله می‌کند. ما همچنین انتظار داریم که حملات به برنامه‌های وب ۳ در سال ۲۰۲۲ بیشتر اتفاق بیفتد."

از این رو، ووئست نتیجه‌گیری می‌کند که بازارهای جدید، فرصت‌هایی را برای حملات پیچیده باز خواهد کرد. این موضوع می‌تواند باعث شود که کلاهبرداران میلیون‌ها دلار از استخرهای نقدینگی ارزهای دیجیتال خارج کنند.

با این وجود، از آنجا که برخی کارشناسان انتظار زیادی از بیت‌کوین ندارند، ممکن است سرمایه‌گذاران آن در آینده نگرانی زیادی نداشته باشند. یکی از دانشگاهیان اخیرا هشدار داده که در شرایط فعلی، ممکن است بیت‌کوین دوام زیادی نداشته باشد.

اسوار پراساد، استاد ارشد سیاست‌گذاری تجارت بین‌الملل در دانشگاه کرنل اظهار کرد که بیت‌کوین در حال حاضر به خریداران خود متکی است. وی بر این باور است که بیت‌کوین در حال حاضر به هدف خود به عنوان "وسیله مبادله" عمل نمی‌کند.

در نهایت، وی گفت که فکر نمی‌کند بیت‌کوین خارج از باوری که سرمایه‌گذاران از آن دارند، ارزش اساسی داشته باشد.

از طرفی، کارشناسان دیگر معتقدند که نه تنها بیت‌کوین، بلکه بازار به طور کلی در نوسان است. ویل هاربورن، مدیرعامل دورسیفای، یک صرافی ارز دیجیتال اذعان داشت که بازار حباب دارد. وی گفت که سرمایه‌گذاران ممکن است شاهد اصلاح دیگری در بازار باشند.

این کارشناس اظهار کرد که همچنین تا حدودی روند حرکتی مثبت در بازار وجود دارد. اما هاربورن اذعان داشت افرادی که سعی می‌کنند بازار را پیش‌بینی کنند، در نهایت اشتباه می‌کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان