نویسنده و تصویرگر محبوب کودکان درگذشت

«شرلی هیوز» نویسنده و تصویرگر پرکار کتاب‌های کودکان در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

«شرلی هیوز» نویسنده و تصویرگر پرکار کتاب‌های کودکان در سن ۹۴ سالگی درگذشت.

نویسنده و تصویرگر محبوب کودکان درگذشت«شرلی هیوز» در طول ۷۰ سال زندگی حرفه‌ای، تصویرگری و نویسندگی تعداد زیادی کتاب را بر عهده داشت و به عنوان نخستین فرد در سال ۲۰۱۵ جایزه یک عمر دستاورد بنیاد کتابخوانی «BookTrust» را دریافت کرد و برای تصویرگری کتاب «داگر» به عنوان محبوب‌ترین برنده مدال «کیت گرینوی» (برای تصویرگری کتاب کودکان) در ۵۰ سال اخیر انتخاب شده بود.

به گزارش خبرداغ به نقل از گاردین، «فیلیپ پولمن» نویسنده انگلیسی او را فردی با استعدادی غنی و گسترده توصیف کرد و گفت: «او چنان حضور گرم و خیرخواهانه‌ای در زندگی تعداد بی‌شماری از کودکان و والدین آن‌ها دارد که هرگز نمی‌توان تصور کرد کودکی‌مان بدون او چگونه می‌بود».

مجموعه کتاب‌های «شرلی هیوز» در مجموع به فروش ۱۰ میلیون دلار رسیده‌اند و او تصویرگری بیش از ۲۰۰ کتاب کودک را نیز برعهده داشته است.

از معروف‌ترین آثار این نویسنده می‌توان به مجموعه داستان‌های «الفی» اشاره کرد که نگارش آن در سال ۱۹۸۱ آغاز شد. او در این مجموعه داستان کودکی چهاساله به نام الفی را تعریف می‌کند که به طور تصادفی خود را در خانه حبس می‌کند. در مجموع هشت کتاب از مجموعه داستان‌های «الفی» منتشر شده است.

هیوز در سال ۲۰۱۷ نشان امپراتوری بریتانیا را برای اراده خدمات به عرصه ادبیات دریافت کرد.

«BookTrust» که بزرگ‌ترین بنیاد کتابخوانی در بریتانیاست در واکنش به درگذشت این نویسنده و تصویرگر، از او به دلیل تحت تاثیر قرار دادن چندین نسل و خلق داستانی‌هایی که هنوز همه عاشق آن‌ها هستند، قدردانی کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان