خبر خوش برای زوج های جوان | اجرای بیمه زوجین نابارور

وزیر رفاه گفت: از زمان اجرای بیمه زوجین ناباور تاکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر ثبت نام کرده و از مزایای بیمه ناباوری استفاده می‌کنند

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وزیر رفاه گفت: از زمان اجرای بیمه زوجین ناباور تاکنون بیش از ۴۰۰۰ نفر ثبت نام کرده و از مزایای بیمه ناباوری استفاده می‌کنند.

حجت عبدالملکی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت مردم با بیان اینکه دولت مردمی اولین دولت گام دوم انقلاب است و مولفه‌هایی دارد که بخشی متناسب با گام اول و بخشی هم موارد جدید هستند گفت: از جمله مؤلفه‌های مؤکد در گام اول و دوم انقلاب، مردمی بودن بوده و لذا تلاش برای خدمت به مردم در دوره جدید از محورهای اصلی فعالیت ماست.

وی افزود: بیش از ۶۰ میلیون از مردم به صورت مستقیم با این وزارتخانه در ارتباط هستند و انتخاب عنوان "وزارت مردم" عنوان با مسمایی بود که برای این وزارتخانه انتخاب کردیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه سوم شهریور ماه و بعد از اعلام رأی اعتماد نمایندگان، به سمت وزارتخانه حرکت کردم و کارم را از ۸/۵ شب شروع کردم و امروز ۱۸۵ امین روز خدمتم است گفت: ما روزشمار خدمت داریم. سه شنبه گذشته، پایان شش ماهه اول خدمت ما بود و جمع‌بندی کردیم و دریافتیم همه مجموعه‌ها اقدامات خوبی انجام داده‌اند، ۲۰۰ اقدام جدی که برگزاری این نمایشگاه فرصتی بود تا آن‌ها را معرفی کنیم. این اقدامات امیدآفرین هستند.

ملکی ادامه داد: از جمله این اقدامات می‌توان به چند طرح اشاره کرد که زیست بوم ملی اشتغال کشور یکی از آنهاست و مبتنی بر آن با همکاری ۷۰ دستگاه‌، ۱۹۵ الگو طراحی و برنامه اشتغال روی این ریل حرکت می‌کند و قرار است یک میلیون و ۸۰۰ هزار اشتغال از این طریق ایجاد شود. ۴۰۰ هزار کارآفرین برتر کشور شناسایی شدند که فرایند شناسنامه دار شدن آنها در حال انجام است.

وی افزود: در زمینه بهبود فضای کسب و کار چند اتفاق مهم افتاد و میانگین زمانی صدور مجوز از شش ماه به کمتر از سه روز کاهش یافت.

وزیر کار و رفاه با بیان اینکه ۵۰۰ شغل کم سرمایه‌بر شناسایی شدند که نقطه عطفی در اشتغالزایی کشور است گفت: میانگین صدور مجوز اشتغال خانگی نیز به سه روز کاهش یافته و در طول یک هفته بیش از ۳۰۰۰ مجوز صادر شده است.

وی به اقدام برای شناسنامه دار کردن مشاغل سیار اشاره کرد و گفت: بازرسی ویژه از کارخانجات ذیل وزارتخانه و دیگر دستگاه‌های دولتی را آغاز کردیم و دریافتیم که این شرکت‌ها قوانین کار را به صورت کامل رعایت نمی‌کردند که به آنها مهلتی برای رفع اشکالات دادیم.

ملکی افزود: در این مدت اجرای بیمه برای زوجین ناباور اجرایی شد و بیش از ۴۰۰۰ نفر تا کنون ثبت نام کرده و از مزایای بیمه ناباوری استفاده می‌کنند. بیمه زنان خانوار و دانشجویی توسعه یافت و پرداخت ماهانه غرامت ایام بارداری نیز در سال جاری عملیاتی شد.

وی اظهار کرد: یارانه حق بیمه کارگاه‌های زیر پنج نفر از سال ۹۹ قطع شده بود که برگشته و در حال اجراست. همچنین پیش نویس لایحه جامع حمایت از حقوق سالمندان آماده شده که پس از تصویب در دولت به مجلس ارسال شود.

وزیر تعاون با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دو معلول به بالا تحویل و ۲۰۰۰ واحد دیگر آماده تحویل است عنوان کرد: برای ۱۲۲ هزار نفر وسایل کمک توانبخشی تهیه و کاشت حلزون برای ۶۸۵ کودک معلول انجام شده است و ۳۵ هزار کودک دارای اختلال شنوایی خدمات ویژه دریافت کرده‌اند.

ملکی ادامه داد: الگوی نوین مدیریت شرکت‌های زیرمجموعه صندوق‌های بازنشستگی نیز تهیه شده است.

وی به اقدامات انجام شده در حوزه مفاسد اقتصادی اشاره کرد و گفت: در زمینه ایجاد عدالت، فاصله بین حقوق مدیران ارشد با کارمندانی که کف حقوق را می‌گرفتند ۳۰ درصد کم و ۳ میلیون تومان در همان ابتدا از حقوق مدیران کم و به حقوق کارمندان افزوده شد.

وزیر کار و رفاه ادامه داد: سامانه سوت زنی امروز در نمایشگاه رونمایی می‌شود تا هرکسی گزارشی از فساد در زیرمجموعه وزارتخانه داشت اعلام کند تا پیگیری کنیم.

وی با بیان اینکه چهار کلان پروژه داریم گفت: نخست زیست بوم اشتغال، دوم حل مشکلات صندوق‌های بازنشستگی، سوم ساماندهی نظام شرکت داری و بنگاه داری که شمار آنها به ۶۰۰ شرکت می‌رسد و چهارم رفع فقر مطلق است که اولین جلسه شورای عالی رفاه با همین موضوع برگزار شد و طراحی این پروژه رو به اتمام است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان