هشدار جدی هواشناسی؛ وضعیت نارنجی شد | ورود سامانه بارشی و کولاک به کشور

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای با هشدار نسبت به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش برف و باران و احتمال انسداد راه‌های روستایی و آب‌گرفتگی معابر در ۲۰ استان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه‌ای با هشدار نسبت به ورود سامانه بارشی به کشور از بارش برف و باران و احتمال انسداد راه‌های روستایی و آب‌گرفتگی معابر در ۲۰ استان خبر داد.

 توصیف سامانه اول: نفوذ سامانه بارشی

زمان شروع: جمعه 1400/12/06

زمان پایان: یکشنبه 1400/12/08

نوع مخاطره: بارش برف، باران، کاهش دما، احتمال وقوع تگرگ، مه‌آلودگی، وزش باد نسبتاً شدید، در نواحی گرمسیر با رعدوبرق

منطقه اثر:

جمعه 1400/12/06: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، زنجان، لرستان، کرمانشاه، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان، غرب اصفهان و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران.

شنبه 1400/12/07: آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال غرب فارس، خوزستان و ارتفاعات استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران.

یکشنبه 1400/12/08: مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات سمنان.

اثر مخاطره: اختلال در تردد، مه‌آلودگی، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها، کولاک برف در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن، احتمال مسدود شدن راه‌های روستایی به سبب بارش برف، تأخیر و احتمال لغو پرواز و احتمال آب‌گرفتگی محدود معابر شهری.

توصیه: اجتناب از تردد غیر ضروری، تجهیز خودروها به لوازم زمستانی از جمله زنجیر چرخ، مه‌شکن و سوخت کافی، احتیاط در جابه‌جایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در فعالیت‌های کوهنوردی، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی برای عملیات برف‌روبی و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم به ویژه در فعالیت‌های کشاورزی برای دوری از خسارت احتمالی.

توصیف سامانه دوم: تغییر نوع توده هوا به همراه افزایش گرادیان فشاری

زمان شروع: جمعه 1400/12/06

زمان پایان: یکشنبه 1400/12/08

نوع مخاطره: وزش باد نسبتاً شدید در مناطق بیابانی، توأم با گردوخاک

منطقه اثر:

جمعه 1400/12/06: ایلام، خوزستان، اصفهان.

شنبه 1400/12/07: کرمانشاه، ایلام، چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز، سمنان، یزد، جنوب اصفهان، شمال فارس و کرمان، نوار شرقی استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی.

یکشنبه 1400/12/08: تهران، قم، البرز، سمنان، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان، فارس و گلستان.

اثر مخاطره: در نواحی مستعد خیزش گردوخاک و کاهش دید و کاهش کیفیت هوا، احتمال شکستن درختان فرسوده و نهال‌ها و آسیب به سازه‌های موقت مانند گلخانه‌ها و تابلوهای تبلیغاتی.

توصیه: مستحکم کردن سازه‌های موقتی، احتیاط در تردد از اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های‌ نیمه‌کاره و عدم پارک خودروها در اطراف موارد ذکر شده.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان