هشدار هواشناسی | بارش برف و باران در اکثر استان‌ها

سرهنگ شیرانی گفت: باعنایت به اعلام هشدار سازمان هواشناسی در سطح نارنجی از روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ تا روز یک شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ در جاده‌های اکثر استان‌های کشور سامانه بارشی باران، رعدوبرق، وزش شدید باد، کاهش دما و در برخی نواحی همراه با تگرگ و برف و کولاک خواهد بود

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رئیس مرکز کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا گفت: پنجشنبه تا روز یک شنبه، در جاده‌های اکثر استان‌های کشور سامانه بارشی باران، رعدوبرق همراه با تگرگ و برف و کولاک خواهد بود.

سرهنگ شیرانی گفت: باعنایت به اعلام هشدار سازمان هواشناسی در سطح نارنجی از روز پنج شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۳ تا روز یک شنبه مورخ ۱۴۰۰/۱۰/۲۶ در جاده‌های اکثر استان‌های کشور سامانه بارشی باران، رعدوبرق، وزش شدید باد، کاهش دما و در برخی نواحی همراه با تگرگ و برف و کولاک خواهد بود.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: بنابراین برودت و بارش شدید باران و برف و پدیده تگرگ در جاده‌ها باعث افزایش لغزندگی در جاده‌ها به خصوص جاده‌های کوهستانی خواهد شد. در این شرایط، حتما رانندگان عزیز ضمن اطمینان از آماده بکار بودن خودرو، از سالم بودن سیستم بخاری و برف پاکن ها، چراغ‌ها و مه شکن، می‌بایست برای تردد در این جاده‌ها حتما زنجیر چرخ به همراه داشته باشند.

به گفته سرهنگ شیرانی، در این شرایط لازم است رانندگان مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد در نظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها رعایت احتیاط بیشتر و نیز رعایت فاصله طولی بیشتر با خودرو جلویی را در دستور کار خود قرار دهند و با سرعت مطمئنه که پایین‌تر از سرعت درج شده بر روی تابلو‌های مسیر است رانندگی کنند.

رئیس مرکز کنترل ترافیک راهور ناجا گفت: از رانندگان محترم درخواست داریم تا دقت لازم در رعایت فاصله طولی با خودروی جلویی و صبر و حوصله در هنگام رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند و از هرگونه استفاده از موبایل و سایر اقداماتی که باعث کاهش تمرکز و توجه به جلو در رانندگی می‌شود پرهیز کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان