هشدار هواشناسی | سرما و یخبندان از سه شنبه

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و وزش باد شدید در ۷ استان و کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نوار شمالی کشور خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران و وزش باد شدید در ۷ استان و کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد در نوار شمالی کشور خبر داد.

صادق ضیاییان اظهارکرد: براساس تحلیل نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز یکشنبه(۲۴ بهمن‌ماه) در استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، جنوب استان‌های یزد و اصفهان بارش باران، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، و در ارتفاعات زاگرس جنوبی بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: دوشنبه (۲۵ بهمن‌ماه) در بخش‌هایی از جنوب سیستان وبلوچستان و شرق هرمزگان بارش پراکنده انتظار می‌رود و ب‌ تدریج سامانه از جنوب شرق کشور خارج می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: از اواخر وقت امروز(۲۴ بهمن‌ماه) و طی روز دوشنبه(۲۵ بهمن‌ماه) در سواحل دریای خزر بارش باران و در بخش‌هایی از اردبیل، آذربایجان شرقی و خراسان شمالی بارش پراکنده باران و برف و وزش باد انتظار می‌رود. 

وی درباره بارش برف و باران در نوار شمالی کشور گفت: از سه‌شنبه (۲۶بهمن‌ماه) با گذر متناوب امواج تراز میانی جو در سواحل غربی دریای خزر و بخش‌هایی از شمال غرب و چهارشنبه (۲۷بهمن‌ماه) در نوار شمالی کشور و ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز بارش باران و برف پیش‌بینی می‌شود. 

به گفته ضیاییان، پنجشنبه (۲۸ بهمن‌ماه) علاوه بر نواحی ذکر شده در استان‌های مرکزی، قم، همدان و شمال اصفهان بارش پراکنده انتظار می‌رود. امروز و فردا (۲۴ و۲۵ بهمن‌ماه) در نوار شرقی کشور وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گردوخاک دور از انتظار نیست. 

ضیاییان با اشاره به کاهش دما در جنوب کشور گفت: امروز (۲۴بهمن‌ماه) در نواحی جنوب شرق کشور کاهش محسوس دما بین ۸ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و دوشنبه (۲۵بهمن‌ماه) در سواحل دریای خزر، اردبیل و خراسان شمالی کاهش دمای ۶ تا ۸ درجه سانتیگراد رخ خواهد داد. 

وی افزود: یکشنبه و دوشنبه (۲۴ و۲۵ بهمن‌ماه) دریای خزر، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و چهارشنبه و پنجشنبه (۲۷ و ۲۸ بهمن‌ماه) نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۲۵ بهمن ماه) نیمه ابری تا ابری گاهی همراه با غبارمحلی با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۱۱ درجه سانتیگراد و برای روز سه‌شنبه (۲۶ بهمن ماه) کمی ابری گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۱۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ بهمن ماه) اهواز با دمای ۲۳ و ۲۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و همدان با دمای ۶- و ۴- سانتیگراد سردترین مراکز استان کشور هستند.

رئیس سازمان هواشناسی گفت: اسفند پُر بارشی خواهیم داشت و این روند تا فروردین هم ادامه دارد.

‍‍‍‍‍‍

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان