هشدار سازمان هواشناسی به تهرانی‌ها | فردا منتظر برف باشید

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران بارش برف و باران در این استان از سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) و کاهش دما تا ۱۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی وضعیت جوی استان تهران طی دو روز آینده آسمان قسمتی ابری تا نیمه ابری گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

از اواخر وقت دوشنبه (۱۱ بهمن‌ماه) با توجه به ورود سامانه بارشی به آسمان استان، افزایش ابر و برای روز سه‌شنبه(۱۲ بهمن‌ماه) در بعضی ساعات بارش باران و در نیمه شمالی استان بارش برف و در برخی مناطق همراه با مه و در ارتفاعات بارش برف، کولاک برف و مه آلود پیش‌بینی می‌شود.

روز سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) کاهش محسوس دما بین ۵ تا ۱۰ درجه سلسیوس در سطح استان پیش‌بینی می‌شود. برای روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (۱۳ و ۱۴ بهمن‌ماه) آسمان قسمتی ابری و از بعد ازظهر چهارشنبه (۱۳ بهمن‌ماه) همراه با غبار محلی مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه با دمای ۱۵- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

همچنین آسمان تهران فردا (۱۱ بهمن‌ماه) صاف و تا قسمتی ابری و در بعضی ساعت‌ها وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۱۰ و ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین برای سه‌شنبه (۱۲ بهمن‌ماه) آسمان پایتخت ابری و در بعضی ساعات وزش باد و بارش باران مورد انتظار است و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۵ و ۱ درجه سانتیگراد می‌رسد.

اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار سطح زردرنگ آورده است: با نفوذ سامانه بارشی از سه‌شنبه صبح (۱۲ بهمن‌ماه) تا اواخر وقت در بعضی ساعات بارش برف و باران و وزش باد، ارتفاعات مه آلود و بارش برف ماهی کولاک برف و کاهش محسوس دما ۵ تا ۱۰ درجه سانتیگراد در سطح استان پیش‌بینی می‌شود.

در این شرایط جوی لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، وقوع مه و کولاک برف، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی، احتمال سقوط بهمن در نقاط مستعد، یخبندان شبانه سطح زمین در بعضی نواحی مرکزی و جنوبی استان، احتمال آسیب به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب به خودروها و ماشین آلات دور از انتظار نیست.

به توصیه اداره کل هواشناسی استان تهران، احتیاط در تردد درون شهری و جاده‌ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، همراه داشتن زنجیر چرخ و وسایل ایمنی، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، پرهیز از پرواز گلایدر، محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل های انرژی باید در دستورکار قرار گیرد.

هشدار زردرنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان