خبر خوش برای قیمت دلار | احتمال تک نرخی شدن دلار بعد از توافق برجام

شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه احتمال دارد دولت بعد از حصول توافق طرح تک‌نرخی کردن دلار را پیاده کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه احتمال دارد دولت بعد از حصول توافق طرح تک‌نرخی کردن دلار را پیاده کند.

قیمت دلار آمریکا در این هفته تحت تأثیر خبر بازگشت برخی از معافیت‌های تحریمی قرار گرفت و به طرز معناداری پایین آمد. قیمت دلار در معاملات روز گذشته در سطوحی قرار داشت که در حدود ۶ ماه گذشته بی‌سابقه بود. قیمت دلار در ابتدای معاملات امروز قدری به سمت بالا حرکت کرد، در ادامه تغییراتی منفی را به ثبت رساند و در ساعت ۱۳ و ۴۶ دقیقه عصر امروز به وقت ایران هنوز ۱۱۰ تومان بالاتر از نرخ عصر روز گذشته بود. قیمت دلار تعادل خود را از دست نداده بود و با توجه به مقادیر متعارف چند ماه اخیر هنوز نسبتا پایین بود.

رشد هر چند محدود قیمت دلار در حالی اتفاق افتاد که نماینده روسیه مدعی است مذاکرات وین فردا از سر گرفته می‌شود و ظاهرا این مرحله، مرحله نهایی است. در این حین شایعاتی به گوش می‌رسد مبنی بر اینکه احتمال دارد دولت بعد از حصول توافق طرح تک‌نرخی کردن دلار را پیاده کند.

امروز نخستین روز هفته برای طلای جهانی بود. قیمت طلا در پایان معاملات روز جمعه روی ۱۸۰۸ دلار قرار داشت. قیمت طلا در ساعت ۱۳ و ۵۴ دقیقه عصر امروز از نرخ بسته شده روز جمعه قدری بالاتر بود و ۱۸۱۰ دلار گزارش می‌شد. روز گذشته قیمت سکه امامی بر خلاف دلار رشد کرد و به مرز ۱۲ میلیون تومان نزدیک شد. اندازه حباب قیمت سکه بزرگ شده بود. قیمت سکه عصر روز گذشته ۱۲ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان بود و تحلیل‌گران معتقد بودند، سکه بدون همراهی دلار کار دشواری برای باقی ماندن در سطوح بالایی دارد. امروز قیمت طلا و دلار به صورت محدود رشد کرد، اما گویی رشد قیمت‌ها برای نگه داشتن سکه نزدیک مرز ۱۲ میلیون تومان کافی نبود. قیمت سکه معاملات امروز را بدون تغییر نسبت به عصر روز گذشته آغاز کرد، اما در ادامه کاهش یافت و در حوالی ساعت ۱۳ و ۱۵ دقیقه عصر امروز به وقت ایران روی ۱۱ میلیون و ۹۱۵ هزار تومان قرار گرفت. حباب قیمتی سکه در این مقطع ۴.۵ درصد به دست می‌آمد و نسبت به روز گذشته قدری کوچک شده بود.

برای جمع‌بندی می‌توان گفت قیمت دلار در شروع معاملات امروز قدری به سمت بالا حرکت کرد و قیمت طلای جهانی نیز در این مقطع بالاتر از نرخ بسته شده روز جمعه بود، اما قیمت سکه که روز گذشته خلاف جهت دلار حرکت کرده و اندازه حباب آن بزرگ شده بود، امروز تغییراتی منفی را به ثبت رساند و قدری به ارزش ذاتی‌اش نزدیک شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان