دستگیری باند مخوف در خراسان | شگرد کثیف باند آبگوشت

سه عضو یک باند خطرناک زورگیری که به سرکردگی جوانی معروف به «مهران آبگوشت» از رانندگان تاکسی های اینترنتی سرقت می کردند با همکاری مردم و تلاش پلیس دستگیر شدند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سه عضو یک باند خطرناک زورگیری که به سرکردگی جوانی معروف به «مهران آبگوشت» از رانندگان تاکسی های اینترنتی سرقت می کردند با همکاری مردم و تلاش پلیس دستگیر شدند.

سحرگاه یازدهم بهمن ، سه جوان زورگیر از پاتوق خلافکاران بیرون آمدند و با یکی از تاکسی های اینترنتی تماس گرفتند . آن ها که نقشه شیطانی را در سر می پروراندند وقتی دیدند که راننده تاکسی اینترنتی یک زن است برقی در چشمانشان درخشید و بی درنگ دسیسه شوم خود را اجرا کردند . «رضا» جوان 25 ساله بلافاصله درون خودرو نشست و در حالی که دو همدستش در کنار خودرو  ایستاده بودند چاقوی وحشتناکی را بیرون کشید و زن 47 ساله را برای سرقت گوشی تلفن تهدید به مرگ کرد. این زن راننده که برای امرار معاش خود مسافرکشی می کرد و از شدت ترس برخود می لرزید گوشی تلفن را به سارق داد و او نیز بلافاصله گوشی را از درون خودرو به سمت یکی از همدستانش پرت کرد. «احمد» با گرفتن گوشی از محل گریخت اما در همین هنگام، شهروندان و رهگذران با مشاهده زورگیری از راننده زن، بی درنگ وارد عمل شدند و درحالی از فرار رضا (زورگیر چاقوکش) جلوگیری کردند که وی با حمله به سوی مردم قصد داشت به هر طریق ممکن از محل بگریزد اما لحظاتی بعد با حضور به موقع نیروهای گشت انتظامی ، حلقه های قانون بر دستان وی گره خورد و این سارق خشن برای انجام تحقیقات به مقر انتظامی منتقل شد. گزارش خراسان حاکی است؛ با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع ، بررسی های تخصصی با صدور دستورات ویژه ای از سوی سرهنگ غلامعلی مالداری (رئیس کلانتری پنجتن مشهد) آغاز و مشخص شد که زورگیران مخوف در قالب یک باند تبهکاری خطرناک فعالیت می کنند و احتمالا جرایم زیادی مرتکب شده اند. «رضا» (متهم دستگیر شده) در همان مراحل اولیه تحقیقات، دو همدست دیگر خود را به پلیس لو داد و این گونه عملیات دستگیری اعضای باند با هماهنگی و راهنمایی های ارزنده قاضی اسماعیل عندلیب (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) وارد مرحله جدیدی شد.

فرمانده انتظامی مشهد، روز گذشته درباره چگونگی دستگیری اعضای باند معروف به «آبگوشت» به خراسان گفت : همزمان با شناسایی مخفیگاه متهم فراری در خیابان پنجتن 48، بلافاصله نیروهای تجسس،پاتوق وی را به محاصره درآوردند که در بازرسی از آن  قطعات 6 دستگاه گوشی تلفن همراه را کشف و ضبط کردند.

سرهنگ حسین دهقان پور افزود: در بازرسی از منزل متهم دیگر نیز گوشی تلفن زن راننده به دست آمد و بدین ترتیب مشخص شد که زورگیران مذکور در جرایم خشن زیادی نقش دارند بنابراین شیوه عملیات تغییر کرد چراکه پلیس با یک باند حرفه ای روبه رو شده بود.

مقام ارشد انتظامی مشهد اضافه کرد: هنوز ردیابی های اطلاعاتی برای شناسایی مخفیگاه عضو دیگر باند که معروف به «مهران آبگوشت» است ، ادامه داشت که 5 تن دیگر از رانندگان تاکسی اینترنتی و خودروهای مسافرکش به کلانتری مراجعه و متهمان را شناسایی کردند که با همین شگرد طعمه زورگیران تبهکار شده بودند. رئیس پلیس مشهد با اشاره به دستگیری متهم دیگر در خیابان طبرسی 9 خاطرنشان کرد: با دستگیری این جوان 24 ساله، بررسی های تخصصی نیروهای تجسس به سرپرستی سروان عرب (رئیس تجسس) ادامه یافت و جرایم ارتکابی اعضای این باند خطرناک زیر ذره بین پلیس قرار گرفت. سرهنگ دهقان پور گفت: با نظر مقام قضایی ، متهمان برای کشف دیگر زورگیری ها در اختیار نیروهای انتظامی قرار گرفتند که مشخص شد آنان از 2 دختر جوان نیز زورگیری کرده و گوشی تلفن آنان را ربوده اند.

فرمانده انتظامی مشهد درباره شگرد کثیف اعضای باند «آبگوشت» افزود: آنان در سپیده دم و سحرگاه از پاتوق های خودشان بیرون می آمدند و پس از تماس تلفنی با تاکسی های اینترنتی ، رانندگان را به کوچه های خلوت در صبحگاه می کشاندند و سپس با تهدید به مرگ از آنان زورگیری می کردند که با توجه به سریالی بودن زورگیری های آنان، تحقیقات پلیس نیز ادامه دارد. وی با بیان این که متهمان مذکور به موادمخدر صنعتی اعتیاد دارند ، اضافه کرد : دو برادر سرکرده این باند نیز قبلا به جرم سرقت، دستگیر شده اند که هنوز در حال تحمل کیفر هستند.

سرهنگ حسین دهقان پور با قدردانی از همکاری شهروندان و سرعت عمل نیروهای گشت کلانتری برای دستگیری زورگیران، تصریح کرد: این پرونده با توجه به اهمیت آن، در شعبه 410 دادسرای عمومی و انقلاب مشهد رسیدگی می شود و کسانی که با این شگرد، طعمه زورگیران شده اند ، می توانند برای شناسایی متهمان به کلانتری پنجتن مراجعه کنند. وی درعین حال به رانندگان مسافرکش توصیه کرد: هشدارهای پلیس را جدی بگیرند و در صورتی که با موارد مشکوک برخورد کردند بلافاصله از طریق پیامک  یا تلفن، پلیس 110 را در جریان بگذارند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان