زورگیران مسافر کش در دام پلیس

چندی قبل مرد جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از چهار سارق زورگیری به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

۵ سارق خشن در پوشش مسافربر اموال مردم را سرقت کرده و سپس قربانیان خود را داخل گونی رها کرده و متواری می‌شدند بازداشت شدند.

چندی قبل مرد جوانی در تهران سراسیمه به اداره پلیس رفت و از چهار سارق زورگیری به اتهام سرقت اموالش شکایت کرد. شاکی در توضح ماجرا گفت: من مهندس هستم و دفترکارم در یکی از خیابان‌های شرقی تهران است.

ساعتی قبل از محل کارم بیرون آمدم و داخل خیابان منتظر تاکسی بودم که به خانه‌ام بروم. دقایقی بعد خودروی سمندی درحالی که علاوه بر راننده سه مرد دیگر به عنوان مسافر نشسته‌ بودند جلوی پایم توقف کرد. وقتی مسیرم را گفتم راننده مرا سوار کرد که یکی از مسافران به بهانه اینکه کمی جلوتر پیاده می‌شود از خودرو پیاده شد و من بین او و مسافر دیگری در صندلی عقب نشستم.

راننده پس از طی مسافتی تغییر مسیر داد که به او اعتراض کردم و همان لحظه مردی که کنارم بود تیغ موکت بری زیر گلویم گذاشت و تهدید کرد که حرفی نزنم. آن‌ها سرم را به پایین فشار دادند که صورت آن‌ها را نبینم. راننده به راهش ادامه داد و آن‌ها هم همه اموالم را به زور گرفتند و حتی کاپشن و کفش‌های کتانی‌ ام را از تن و پایم بیرون آوردند تا اینکه متوجه شدم خودرو در اطراف تهران در مکانی خلوتی توقف کرد.

سپس آن‌ها دستانم را با طنابی بستند و گونی روی سرم کشیدند و سر آن را با طنابی گره زدند و مرا از خودرو به داخل خیابان پرت کردند تا نتوانم شماره پلاک خودروشان را بخوانم. دقایقی طول کشید و من جایی را نمی‌دیدم و حیران و سرگردان بودم که راننده خودروی عبوری به دادم رسید و مرا نجات داد.

شکایت‌های مشابه

با شکایت مرد جوان تیمی از کارآگاهان پایگاه‌دهم پلیس‌آگاهی برای شناسایی و دستگیری زورگیران مسافرکش نما وارد عمل شدند.

همزمان با ادامه تحقیقات درباره این حادثه مأموران پلیس با شکایت‌های مشابه‌ای روبه‌رو شدند که همگی نشان می‌داد زورگیران که گاهی چهار نفره و گاهی هم پنج‌نفره در پوشش مسافرکشی از شهروندان زورگیری می‌کنند و حتی علاوه برای سرقت اموال گرانقیمت کفش و کاپشن آن‌ها را هم سرقت می‌کنند.

همچنین مشخص شد سارقان در همه سرقت‌ها زمانی که مالباخته را رها می‌کنند روی سرش گونی می‌کشند که نتوانند شماره پلاک خودرو را به خاطر بسپارند.

در حالی که هر روز به تعداد شاکیان افزوده می‌شد مأموران پلیس محل‌هایی که احتمال می‌دادند سارقان در آن خیابان‌ها طعمه خود را سوار خودرو می‌کنند به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند تا اینکه چند روز قبل مأموران در یکی از خیابان‌های شرقی تهران متوجه خودروی سمندی شدند که داخل آن یک نفر با سرنشینان دیگر در حال درگیری بود.

دستگیری سارقان

بدین ترتیب مأموران پلیس دستور ایست دادند، اما راننده با شنیدن صدای ایست اقدام به فرار کرد. سپس مأموران خودرو را تعقیب کردند و با شلیک چند تیر هوایی موفق شدند خودروی متهمان را متوقف و پنج‌سارق زورگیر را بازداشت کنند.

شاکی گفت که به عنوان مسافر سوار خودروی سمند شده که چهار سرنشین داشته، اما در بین راه یک نفر دیگر به آن‌ها اضافه شده و در حال زورگیری از او بودند که مأموران از راه رسیدند. متهمان پس از انتقال به اداره پلیس به سرقت‌های سریالی به این شیوه اعتراف کردند. تحقیقات از متهمان ادامه دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان