رئیس جمهور دستور فوری صادر کرد | ضرب الاجل رئیسی برای مسئولان کشوری

باشگاه خبرنگاران/ رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور طی نامه‌ای دستور رئیس‌جمهور در سفر استانی خود به گیلان برای آزادسازی مناطق ساحلی تصرف شده را به هیات دولت ابلاغ کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

آقای رئیسی که به استان گیلان رفته ، به دستگاه های دولتی سراسر کشور دستور داد،​ سواحلی را که خلاف مقررات در گیلان ، ​مازندران و دیگر استان های کشور اشغال کرده اند، به سرعت آزاد کنند.

رئیس جمهور تاکید کرد: سواحل برای بهره مندی عموم مردم است و بر اساس قانون، دستگاه های دولتی مکلفند از سواحلی که تصرف کرده اند، دست کم 60 متر عقب نشینی کنند.

رئیسی استفاده دستگاه ها از قدرت و نفوذ برای تصرف سواحل را غیرقابل قبول خواند و بر پیگیری اجرای این دستور در نشست شورای اداری استان گیلان تاکید کرد.

بر اساس قوانین"تعیین حد بستر و حریم دریای خزر"، "مدیریت یکپارچه مناطق ساحلی ایران" و "قانون مربوط به زمین های ساحلی"، هیچ سازمان، نهاد و دستگاهی نمی‌تواند در حریم قانونی سواحل مجتمع‌های تفریحی، گردشگری، فرهنگی بسازد. ساخت و ساز ویلا‌های شخصی هم در سواحل ممنوع است.

در نامه غلامحسین اسماعیلی، از کلیه دستگاه‌های دولتی که تصرفاتی در مناطق ساحلی داشته‌اند خواسته شده ظرف حداکثر ۲۰ روز (تا ۲۹ بهمن ۱۴۰۰) اقدامات لازم را در جهت اجرای این دستور انجام داده و نتیجه را به دفتر رئیس‌جمهور اعلام کنند.

به گفته یک منبع آگاه، درویشیان بازرس ویژه و صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهور مامور اجرای این دستورند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان