افزایش حقوق | افزایش حقوق کارمندان | افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق کارگران

تصمیم فوری دولت؛ افزایش حقوق ۳۵میلیون تومان ! | حقوق این مشاغل 7برابر شد

یک عضو کمیسیون اجتماعی گفت: حداقل حقوق ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان و حداکثر حقوق نیز ۳۵میلیون تومان خواهد بود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در روزهای اخیر بحث افزایش حقوق‌ها به شدت داغ شده و اخبار زیادی نیز در این خصوص منتشر می‌شود؛ حقوق اقشار زیادی نیز در این چند روز مشخص شده است؛ بر اساس آنچه تاکنون اعلام شده، حداقل حقوق کارکنان دولت ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان و حداکثر حقوق نیز ۷برابر آن اعلام شد که چیزی بیش از ۳۹میلیون تومان می‌شود.

اما اشتباه نکنید؛ هرچند حداقل حقوق ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان است، اما حداکثر حقوق ۳۹میلیون و ۲۰۰هزار تومان نخواهد بود. کیوکرث سرمدی واله، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت‌وگو با اقتصاد آنلاین اظهار داشت: در مورد حقوق‌ها کلیاتی در کمیسیون تلفیق تصویب شد؛ براین اساس حداقل حقوق ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان است و سقف آن نیز ۷برابر حداقل حقوق.

اما سرمدی حداکثر حقوق را ۳۵میلیون تومان اعلام کرد؛ وی در پاسخ به این پرسش که چه طور ۷برابر ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان، ۳۵میلیون است، گفت: ۶۰۰هزار تومان مالیات است، که کسر می‌شود؛ بنابراین هفت برابر ۵میلیون تومان را محاسبه می‌کنیم که چیزی حدود ۳۵میلیون تومان است.

وی همچنین در پاسخ به این پرسش که این رقم برای چه کسانی است بیان کرد: این رقم برای کارکنان دولت تصویب شده اما حداقل حقوق باید برای کارگران هم لحاظ شود.

بنابراین بر اساس آنچه گفته شده، باید حقوق کارگران نیز افزایش یابد و به حداقل ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان برسد؛ البته که حتی نمایندگان هم معتقد هستند این حقوق نمی‌تواند کفاف زندگی مردم را بدهد.

اقتصاد آنلاین نیز در یک نظرسنجی از مخاطبانش پرسید که آیا با این حداقل حقوق می‌توان در تهران زندگی را گذراند؟ پاسخ مخاطبان جالب بود.

تقریبا همه مخاطبان اقتصاد آنلاین بر این نکته اتفاق نظر داشتند که ۵میلیون و ۶۰۰هزار تومان حتی برای اجاره مسکن هم کافی نیست و هزینه‌ها به شدت افزایش داشته است و این رقم به هیچ وجه نمی‌تواند پاسخگوی آنان برای گذر زندگی باشد.

البته از سویی دیگر بسیاری اذغان دارند که اگر حقوق‌ها افزایش یابد، تورم نیز افزایش خواهد یافت و افزایش حقوق‌ها به شکل تورم از جیب خانوارها بیرون خواهد آمد و نقشی در زندگی آنان نخواهد داشت.

نظر شما در مورد این دو دیدگاه چیست؟ افزایش حقوق یا کنترل تورم؟ نظر خود را در پایین این خبر برای اقتصادآنلاین بنویسید./اقتصادآنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان