قتل دردناک پسر جوان توسط سارقان بی‌رحم

چند روز پس از دستگیری باند مخوف زورگیری که با یک پراید سرقتی و سوارکردن پسران 15 تا 22ساله، اموال‌شان را سرقت کرده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، اسرار قتل پسری جوان توسط این باند فاش شد

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 پیدا شدن تعداد زیادی بند کفش در محل جنایت، احتمال افزایش قربانیان باند مخوف زورگیری را بیشتر کرده است

چند روز پس از دستگیری باند مخوف زورگیری که با یک پراید سرقتی و سوارکردن پسران 15 تا 22ساله، اموال‌شان را سرقت کرده و آنها را مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند، اسرار قتل پسری جوان توسط این باند فاش شد. سارقان بی‌رحم با استفاده از بند کفش قربانیان‌شان، دست و پای آنها را می‌بستند و پیداشدن تعداد زیادی بند کفش در محل جنایت، احتمال این را که آنها افراد دیگری را هم به قتل رسانده باشند مطرح کرده است.

تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی استان البرز برای دستگیری این باند مخوف با شکایت تعدادی از مالباختگان آغاز شد. آنها می‌گفتند زمانی که از چهارباغ قصد رفتن به مناطقی مثل کمالشهر، حصارک یا سهیلیه را داشته‌اند، سوار یک خودروی پراید شده‌اند که علاوه بر راننده دو سرنشین دیگر هم داشته است.

این دو نفر که در ابتدا وانمود می‌کردند مسافرند، پس از طی مسیری کوتاه، با استفاده از چاقو و قمه شروع به تهدید مالباخته‌ها کرده و راننده نیز در همین هنگام تغییر مسیر داده و مالباخته‌ها را به بیابان‌های اطراف بهشت سکینه می‌برد. در آنجا سارقان با تهدید و ضرب و شتم طعمه‌ها، اموال آنها را سرقت کرده و به زور کارت‌ عابربانک‌شان به همراه رمز آن را نیز می‌گرفتند و حساب‌شان را خالی می‌کردند.

تجاوز به طعمه‌ها

با شروع تحقیقات پلیسی، معلوم شد که اعضای این باند طعمه‌هایشان را از بین پسران لاغراندام و 15 تا 21ساله انتخاب می‌کردند. آنها در برخی موارد نه‌تنها اموال این افراد را سرقت می‌کردند، بلکه دست‌وپایشان را بسته و مورد آزار و اذیت قرار می‌دادند و پس از آن کفش‌ها و لباس‌های آنها را نیز سرقت می‌کردند.

قتل هولناک

بررسی‌ها برای شناسایی و دستگیری این باند ادامه داشت تا اینکه مدتی بعد پیکر نیمه‌جان پسری 21ساله در بیابان‌های اطراف بهشت سکینه کرج پیدا شد. دست و پای پسر جوان با بند کفش و دهانش با یک چسب بسته شده بود و از آنجا که چسب، بینی او را هم پوشانده بود، وی نتوانسته بود نفس بکشد و از حال رفته بود. با این حال هنوز نبضش می‌زد. در این شرایط مأموران وی را به سرعت به بیمارستان منتقل کردند اما او پس از یک هفته دچار مرگ مغزی شد و جانش را از دست داد. این در حالی بود که با توجه به محل رهاشدن پیکر جوان 21ساله و شرایط او، احتمال این را که وی نیز یکی از قربانیان زورگیران مخوف بوده باشد قوت می‌بخشد.

دستگیری سارقان بی‌رحم

کارآگاهان پلیس که بررسی‌های گسترده‌ای را زیر نظر سرهنگ محمد نادربیگی، رئیس پلیس آگاهی استان البرز برای دستگیری سارقان بی‌رحم آغاز کرده بودند، با تحقیقات میدانی، بررسی دوربین‌های مداربسته و پرس‌وجو از شاکیان، به نخستین سرنخ‌ها از اعضای این باند دست پیدا کردند.

طولی نکشید که یکی از زورگیران مخوف که مجرمی سابقه‌دار بود شناسایی شد. بررسی‌ها نشان می‌داد که این فرد مدتی قبل نیز به جرم آزار و اذیت پسری نوجوان دستگیر و زندانی شده بود، اما پس از آن توانسته بود رضایت شاکی را جلب کند و پس از تحمل مدتی حبس با سپردن وثیقه، آزاد شود.

این مرد از سوی کارآگاهان زیر نظر گرفته شد و در ادامه 4همدست او نیز شناسایی و با محاصره مخفیگاه متهمان در شهرهای کرج و چهارباغ، همگی در عملیات جداگانه و همزمان دستگیر شدند.

اعتراف به جنایت

سارقان مخوف پس از دستگیری، منکر جنایت و تجاوز به طعمه‌هایشان شدند اما در مواجهه حضوری با شاکیان، از سوی از آنها شناسایی شدند. پدر یکی از شاکیان گفت: من به‌تازگی برای پسرم یک گوشی خریده بودم اما یک روز، زمانی که او به‌عنوان مسافر سوار خودروی سارقان شد، آنها با تهدید قمه گوشی پسرم را دزدیدند و با بستن دست و پایش، او را مورد آزار و اذیت قرار دادند. پس از این حادثه، پسرم در ابتدا فقط می‌گفت که گوشی‌اش سرقت شده اما حالش بد بود و هر وقت درباره حادثه حرف می‌زد گریه می‌کرد. تا اینکه در نهایت به من گفت که چه بلایی بر سرش آمده بود و وقتی ماجرا را شنیدم، تصمیم گرفتم از این باند شکایت کنم.

زورگیران مخوف که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند در ادامه تحقیقات، به زورگیری از 8نفر با این شگرد اعتراف کردند و گفتند که 3نفر از طعمه‌هایشان را با انتقال به بیابان‌های اطراف بهشت سکینه کرج مورد آزار و اذیت قرار داده‌اند. آنها همچنین به قتل پسر 21ساله‌ای که پیکر نیمه‌جانش در بیابان پیدا شده بود اعتراف کردند، اما وقتی کارآگاهان برای بررسی‌های دقیق‌تر راهی محل جنایت شدند، در آنجا تعداد زیادی بند کفش پیدا کردند که نشان می‌داد طعمه‌های این باند مخوف بسیار بیشتر از تعدادی است که از آنها شکایت کرده‌اند. بررسی‌ها نشان می‌‌دهد که اعضای این باند پس از سرقت از طعمه‌هایشان، دست و پای آنها را با بند کفش بسته و با انتقال آنها به بیابان، نقشه سیاه خود را عملی می‌کردند و هم‌اکنون شواهد و سرنخ‌هایی به‌دست آمده که نشان می‌دهد اعضای این باند احتمالا یک نفر دیگر را هم با این شگرد به قتل رسانده‌اند.

ماموران همچنین متوجه شدند که سارقان مخوف که 5نفر هستند در قالب گروه‌های 3نفری راهی سرقت می‌شدند و برای اینکه ردی از خود به‌جا نگذارند، زورگیری‌ها را با استفاده از خودروی سرقتی انجام می‌دادند.به‌گفته سرهنگ نادربیگی، مجوز انتشار تصاویر بدون پوشش چهره اعضای این باند از سوی مقام قضایی صادر شده و تمامی شاکیانی که در دام آنها گرفتار شده‌‌اند می‌توانند با اطمینان از اینکه نام و مشخصات آنها نزد پلیس و دستگاه قضایی محفوظ خواهد ماند، برای شناسایی و شکایت از آنها به پلیس آگاهی استان البرز مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان