ماهی ۲۱۰ کیلوگرمی در مازندران صید شد

مدیرکل شیلات مازندران از صید فیل ماهی ۲۱۰ کیلوگرمی توسط صیادان این استان خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

مدیرکل شیلات مازندران از صید فیل ماهی ۲۱۰ کیلوگرمی توسط صیادان این استان خبر داد. حسن اسحاقی با بیان این که هدف صیادان تعاونی‌های پره، صید ماهیان استخوانی است و صید ارزشمند ماهیان خاویاری به عنوان صید ضمنی محسوب می‌شود، در خصوص صید این گونه ارزشمند ماهی خاویاری گفت: صیادان شرکت تعاونی پره متحد در منطقه رستم‌رود نور موفق به صید یک فیل ماهی به وزن 210 کیلوگرم و طول 3 متر که 26 کیلوگرم خاویار داشت، شدند.

وی با تاکید بر اینکه نگاه شیلات مازندران به صید ماهی خاویاری تجاری نیست، درباره ضرورت توجه به حفاظت از ذخایر آبزی افزود: استراتژی ما به صید ماهیان خاویاری نگاه حفاظتی و حمایتی به منظور تامین مولدین مورد نیاز است.

اسحاقی با اشاره به این که حفاظت و تکثیر این نوع ماهیان با ارزش در دریای خزر ضروری است، اظهار داشت: ماهیان خاویاری مولدی که در دریا صید می‌شوند، برای تکثیر به مرکز بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری انتقال داده می‌شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: این فیل ماهی پس از تحویل به ‌صورت زنده و سالم با جان و آب به مرکز تکثیر و بازسازی ذخایر شهید رجایی ساری وابسته به اداره کل شیلات استان مازندران که مهمترین ماموریت آن نگهداری، مرمت و تکثیر این گونه‌های نایاب است، انتقال یافت.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان