پیش‌ بینی مهم از آینده قیمت دلار و طلا

در بازار رمزارزها، محدوده قیمتی ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار یکی از مهم‌ترین محدوده‌های قیمتی است و چنانچه شکسته شود، بازار با فشار فروش شدید‌تری مواجه خواهد شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بازار سهام در معاملات امروز روند صعودی داشت. قیمت طلا و سکه نیز بر خلاف قیمت دلار روند افزایشی داشتند.

در بازار رمزارزها، محدوده قیمتی ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار یکی از مهم‌ترین محدوده‌های قیمتی است و چنانچه شکسته شود، بازار با فشار فروش شدید‌تری مواجه خواهد شد.

بیت‌کوین درحال حاضر زمان زیادی ندارد تا از تکمیل الگوی تقاطع مرگ جلوگیری کند. آخرین باری که بیت‌کوین این الگو را تشکیل داد ژوئن سال گذشته بود که قیمت این رمزارز از ۳۸ هزار دلار تا ۲۹ هزار دلار ریزش داشت.

اینکه ثروتمندان بیت‌کوین بخرند و بیت‌کوین به قدری گران شود که سرمایه‌گذاران حقیقی دیگر به سمت این ارز نروند با ذات بازار رمزارزها مغایرت دارد.

بزرگ‌ترین خطر برای بیت‌کوین این است که این ارز در دست افراد خاصی باشد و از دست مردم خارج شود.

شاخص کل بورس امروز با ۱۹۲۵ واحد رشد وارد کانال یک میلیون و ۳۳۴ هزار واحد شد. علاوه بر رشد ۰٫۱ درصدی شاخص کل، شاخص هم‌وزن نیز ۰٫۳ درصد رشد داشت. ارزش کل معاملات بازار سهام نیز امروز ۲۳۰۰ میلیارد تومان بود که نیست به دیروز حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان افت داشت.

علی عصاری، کارشناس بازار سهام گفت: نشانه خیلی مهم در دو هفته اخیر در بورس به چشم می‌خورد. بورس در یک نمودار سینوسی در حال حرکت است. به این صورت است که اگر روال بازار در انتها صعودی باشد، شروع بازار فردا هم صعودی است و بالعکس.

وی ادامه داد: نقطه عطف بازار نیمه آن است. در ساعت ۱۰:۳۰ به بعد روند به شدت تغییر می‌کند. همین‌طور که امروز نیز شاهد بودیم. بازار با توجه به اتمام رو به رشد روز گذشته مخصوصا در گروه خودرو، کار خود را با رشد آغاز کرد.

قیمت اونس جهانی طلا در آغاز سال جدید میلادی روند نوسانی را پشت سر گذاشت. اونس جهانی در روزهای پایانی سال ۲۰۲۱ روند افزایشی داشت اما با آغاز سال جدید میلادی اونس طلا روند نزولی به خود گرفت و کانال ۱۸۰۰ دلاری را از دست داد.

پیش بینی طلا در سال جدید میلادی

در همین رابطه، مریم محبی، کارشناس بازارهای مالی امروز درباره سناریوهای پیش روی اونس طلا توضیح داد: در بازارهای مالی هرگونه احتمالی وجود دارد. خرید و فروش‌ها بر اساس پیش‌بینی‌ها و احتمال‌های موجود در بازارها صورت می‌گیرد.

محبی در ادامه به اتفاقات سیاسی و اقتصادی آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: اجرای سیاست‌های انقباضی و افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا عواملی است که در بازارهای مالی اثرگذار است.

او عقیده دارد با یک دید نسبی به آینده طلا با توجه به سیاست‌های موجود احتمال رسیدن اونس به کانال ۱۶۰۰ دلاری وجود دارد.

محبی از وجود سیاست‌های متقابل با سیاست‌های انقباضی آمریکا در کشورهای بزرگی همچون چین خبر داد و توضیح داد که از آن جایی که سیاست‌های خنثی کننده در اقتصاد جهانی وجود دارد، روند صعودی طلای جهانی محتل‌تر است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان