مشاهده اولین زامبی در شیان چین؟ | ویروس جدیدی که کرونایی ها را زامبی میکند

شایعه ای در شبکه های مجازی منتشر شده که می گوید یک ویروس جدید و خطرناک در چین پیدا شده است. برخی می گویند کابوس هالیوود بالاخره تحقق یافته و ویروسی به جان بشر افتاده که انسان ها را زامبی می کند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 پخش شدن ویدیوی قرنطینه و وضعیت بحرانی در شهر شیان چین که ماموران امنیتی در حال تخلیه شهر هستند و اهالی شهر خانه های خود را قفل یا تخلیه می‌کنند باعث ایجاد رعب و وحشت کاربران در فضای مجازی شده است.

بسیاری در شبکه های مجازی شایعه منتشر شدن یک ویروس جدید خطرناک را در چین پخش کرده اند. آنها معتقدند کابوس سینمای هالیوود بالاخره تحقق یافته و ویروسی به جان بشر افتاده که انسان ها را زامبی می کند.

این شایعه زمانی منتشر شد که خبرنگار آمریکایی بن هارنول اعلام کرد که یک ویروس جدید در شیان چین ظاهر شده است. بر اساس ادعای این خبرنگار از گوش، چشم و بینی بیماران مبتلا به این ویروس خون جاری شده و شهر به طور کامل قرنطینه شده است.

خبرگزاری شینهوای چین نیز اعلام کرد در این شرایط، مقامات شیان و آنیانگ از ساکنان این شهر خواستند در خانه هایشان بمانند و تردد خودرو‌های خاص را نیز ممنوع کردند. همچنین کسب و کار‌های غیرضروری تعطیل شده و کمپین گسترده غربالگری به منظور پیشگیری از شیوع ویروس جدید آغاز شده است.

شهر‌های متعددی از چین محدودیت‌های کرونایی وضع کرده اند، اما سه شهر آنیانگ، شیان و یوژو، شهری یک میلیون نفری در استان هِنان قرنطینه خانگی و غیر خانگی وضع کرده اند.

 امیکرون یا ویروسی جدید؛ مساله این است

اما آیا شایعه مربوط به ویروس جدید درست است؟ به نظر می رسد این خبر درست نباشد. اگر چه چین محل تولد ویروس کرونا است اما مدت زیادی از ماجرای کرونا دور بوده است. با افزایش شیوع ویروس امیکرون در چین، فعالیت دولت این کشور برای مهار ویروس جدید اوج گرفته و همین باعث شده چین بعد از مدت ها به صدر اخبار کرونایی باز گردد. فضای سفت و سخت در این کشور هم باعث شده بازار شایعات اوج گرفته و افراد مختلفی درباره شیوع ویروس زامبی اطهار نظر کنند. اما بر اساس شواهد، جنگ بزرگ پزشکی در چین در حال حاضر نه با ویروس زامبی بلکه با امیکرون است. ویروسی که دولت چین سخت به دنبال آن است که با فشار و سخت گیری آن را مهار کند‌.

اوج سخت گیری در چین، جنگ با امیکرون آغاز شد

بر اساس گزارش بلومبرگ، چین سه نفر را به دلیل نقض قوانینی که منجر به شیوع ویروس جدید شده است، تا چهار سال به زندان فرستاده، که یکی از سخت‌ترین مجازات‌ ها برای کوتاهی در اجرای سیاست سخت‌گیرانه دولت برای مقابله با کووید است.

گلوبال تایمز اواخر روز سه شنبه گزارش داد، تخلفات در یک شرکت باربری در دالیان، بندری در شمال شرق، که شامل ماسک نزدن کارمندان، اجتناب از بازدید ماموران بهداشتی از اماکن مختلف پس از ساعت کاری، و قرنطینه و آزمایش مناسب بود، باعث شد ۴ فرد مبتلا به کرونا  حداقل 83 نفر دیگر را آلوده کند.

چین ادعا می‌ کند که ویروس کرونا در شرایط موجود در بسته‌بندی‌ های مواد غذایی سرد باقی می‌ ماند و مقامات گوشت و غذاهای دریایی وارداتی را برای ردیابی ویروس آزمایش می‌کنند. منطقه دالیان حدود 70 درصد از کل محصولات وارداتی زنجیره سرد در قطب اقتصادی جهان را تامین می کند. از این رو  سخت گیری دولت به اهالی و کارخانه داران و گمرک این منطقه مضاعف است. 

خبرگزاری رسمی شینهوا گزارش داده است که هنان یکی دیگر از جدیدترین کانون‌های ویروسی چین است که مقامات مرکزی دولت چین را بر آن داشت تا از مقامات این منطقه بخواهند اقدامات هدفمندتری را برای مهار کووید اتخاذ کنند.

آنچه مشخص است این است که در حال حاضر، جنگ چین با کرونا تمام نشده و این کشور سخت به دنبال این است که به عاقبت کشورهای اروپایی دچار نشود. 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان