ماجرای پیامک‌های مالیاتی اشتباهی چیست؟

ماجرا تا آنجا پیش رفته که گفته شد این پیامک عجیب جعلی است و قصد کلاهبرداری از افراد را دارد! با این حال پیگیری از وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که این پیامک جعلی نیست و در حکم هشدار به افرادی است که خانه خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکرده‌اند

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

امروز بسیاری از ایرانی‌ها پیامکی را دریافت کردند که خانه آنها به عنوان خانه خالی شناسایی شده است و اگر در سامانه املاک و اسکان ثبت‌نام نکنند، مشمول مالیات می‌شوند و جالب است که این پیامک حتی برای مستأجران هم ارسال شده است.

ماجرا تا آنجا پیش رفته که گفته شد این پیامک عجیب جعلی است و قصد کلاهبرداری از افراد را دارد! با این حال پیگیری  از وزارت راه و شهرسازی نشان می‌دهد که این پیامک جعلی نیست و در حکم هشدار به افرادی است که خانه خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکرده‌اند.

چندی پیش دولت اعلام کرد که برای شناسایی خانه‌های خالی و دریافت مالیات از آن، سامانه‌ای با عنوان املاک و اسکان راه انداخته است تا افراد به صورت خوداظهاری اطلاعات خانه مسکونی خود را در آن ثبت کنند. با این حال و با وجود تبلیغات فراوان بسیاری از مردم به این اطلاعیه دولت بی‌توجهی نشان دادند و بر اساس آخرین گزارش وزارت راه و شهرسازی تا مهر ماه امسال فقط حدود 13 درصد از مردم اطلاعات املاک خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند. 

حالا وزارت راه و شهرسازی با تعیین یک ضرب‌العجل 3 روزه هشدار داده است که اگر کسی اطلاعات خود را در این سامانه ثبت نکند، مشمول مالیات می‌شود. 

بر این اساس معاونت مسکن و ساختمان در اطلاعیه‌ای با تایید پیامک ارسالی شده از سرشماره V.MASKAN ، اعلام کرد که 2 مهلت 21 و 23 دی ماه برای ثبت اطلاعات ملکی سرپرستان خانوار در نظر گرفته شده و مالکان لازم است تا تاریخ اعلام‌شده در پیامک دریافتی خود به سامانه املاک و اسکان به آدرس amlak.mrud.ir مراجعه کنند.

بدیهی است در صورت ثبت وجود سکونت و مالکیت توسط مالکان مذکور بر اساس قانون ملک مذکور از جرگه خانه‌های خالی خارج می‌شود.

گفتنی است متن این پیامک ارسالی به این شرح است: ملک شما به عنوان خانه خالی شناسایی شده است. لطفا تا تاریخ ۲۰ دیماه ۱۴۰۰ و یا ۲۳ دیماه ۱۴۰۰ وضعیت املاک خود را در سامانه املاک و اسکان amlak.mrud.ir تعیین کنید. در غیر این صورت مطابق قانون مالیات‌های مستقیم اقدام می‌شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان