پیش ‌بینی مهم از وضعیت بورس تا پایان هفته

بازار دلیلی برای رشد و افت پیدا نمی‌کند. ناامیدی و سرخوردگی را در سهامداران می‌بینیم اما متاسفانه پول در بازار وجود ندارد و تا پایان این هفته هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بازار دلیلی برای رشد و افت پیدا نمی‌کند. ناامیدی و سرخوردگی را در سهامداران می‌بینیم اما متاسفانه پول در بازار وجود ندارد و تا پایان این هفته هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

روند منفی حاکم بر بازار امروز هم ادامه یافت. شاخص کل بورس با بیش از ۲۵ هزار واحد ریزش وارد کانال یک میلیون و ۳۳۶ هزار واحد شد. برخی از کارشناسان معتقدند بدون ورود نقدینگی به بورس وضعیت برای هفته‌های متمادی همین خواهد بود.

پیام الیاس‌کردی، کارشناس بازار سهام در این خصوص گفت: بورس این روزها شرایط خوبی را تجربه نمی‌کند. رنگ قرمز به تابلوی معاملات رسیده و هر بار نقشه بازار را باز می‌کنیم متاسفانه خونین است.

وی افزود: امروز فارس، فولاد، پارسان و فملی شرایط بدی داشتند و همین باعث شد شاخص کل ۲۵ هزار واحد منفی را تجربه کنند. سابقا وقتی از مذاکرات برجام صحبت می‌شد شرایط خودرو و بانک در بورس بهتر می‌شد اما امروز همین دو گروه هم شرایط خوبی ندارند.

این کارشناس عنوان کرد: مشکل اصلی بازار همچنان عدم ورود نقدینگی است. اطلاعات جدیدی که می‌شنویم در رابطه با این است که خروج پول از بورس ادامه دارد. با توجه به ارزش معاملات بسیار پایین احتمالا برای فردا اتفاق خاصی نخواهد افتاد و قیمت‌ها در همین سطوح حرکت می‌کنند.

الیاس‌کردی گفت: البته سهم‌ها تنها در مدار منفی هستند و وقتی سهم‌های بزرگ را بررسی می‌کنیم صف فروشی نمی‌بینیم. معنی این اتفاق این است که سهم‌ها ارزنده‌اند و دلیلی برای پایین رفتن پیدا نمی‌کنند.

وی بیان کرد: اصلاح دلار در بازار آزاد بسیار جزئی بوده ولی بازار سرمایه با دلار نیماست و صحبت‌های خوبی در خصوص تک‌نرخی شدن ارز شنیده می‌شود. امیدواریم این آرزوی دیرین برای فعالان اقتصادی بالاخره محقق شود.

این کارشناس تصریح کرد: بازار دلیلی برای رشد و افت پیدا نمی‌کند. ناامیدی و سرخوردگی را در سهامداران می‌بینیم اما متاسفانه پول در بازار وجود ندارد و تا پایان این هفته هم اتفاق خاصی نخواهد افتاد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان