عرضه اولیه بزرگ سرخابی‌ها در راه است؟

جلسه هم‌اندیشی واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دیروز (سه‌شنبه) با حضور حسین قربانزاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی، علی پروین، جواد زرینچه، خداداد عزیزی و مجتبی جباری در این سازمان برگزار شد. در این جلس

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رییس کل سازمان خصوصی‌سازی گفت: ۵ تا ۱۵ درصد و در صورت استقبال تا ۲۰ درصد از سهام سرخابی‌ها در عرضه اولیه به سهامداران خرد اختصاص یافته و بقیه سهام نیز با حضور مجموعه‌های دارای اهلیت در قالب مدیریت پیمان و واگذاری به سهامداران عمده تعیین تکلیف می‌شود.

جلسه هم‌اندیشی واگذاری باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس دیروز (سه‌شنبه) با حضور حسین قربانزاده، رئیس کل سازمان خصوصی سازی، علی پروین، جواد زرینچه، خداداد عزیزی و مجتبی جباری در این سازمان  برگزار شد.

در این جلسه که با هدف بررسی راهکارها و ابعاد واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس برگزار شد پیشکسوتان این دو باشگاه به تشریح ابعاد و دیدگاه‌های خود در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پرداختند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی حضور بزرگان فوتبال کشور از جمله پیشکسوتان این دو باشگاه و خداداد عزیزی که علی رغم عدم حضور در تیم‌های سرخابی به دلیل سابقه ملی و پیشنهاداتی که در این خصوص دارد، را نشان دهنده دغدغه مندی اهالی فوتبال نسبت به این دو باشگاه بزرگ که به نوعی سرمایه و میراث ملی کشور محسوب می شوند دانست.

حسین قربانزاده گفت: ما تلاش داریم با تشکیل چنین نشست هایی و شنیدن مسائلی که در جلسات رسمی امکان طرحشان وجود ندارد، برآیند نظرات افرادی که در حوزه ورزش فعال بوده‌اند، بازی و یا مربیگری کرده‌اند، سابقه مدیریت دارند و یا در حوزه حاکمیت شرکتی دارای تجارب ارزنده ای هستند، به مدل مطلوبی از نحوه واگذاری این دو باشگاه دست یابیم.

وی افزود: در آخرین قیمت گذاری ها، برند هر یک از این دو باشگاه حدود یک هزار میلیارد تومان ارزش‌گذاری شده است و پیش بینی می‌شود ارزش این دو باشگاه تا پایان سال ۱۴۰۰ هر یک به حدود دو هزار میلیارد تومان برسد.

این گزارش می افزاید: با توجه ‌به تاکید پیشکسوتان این دو باشگاه بر لزوم توجه به سودآوری آنها و بویژه تضمین موفقیت شان پس از واگذاری، قربانزاده به لزوم تعیین تکلیف درآمدزایی برند، تضمین سودآوری، موضوع حق پخش و بهره جستن از فرصت های تبلیغاتی فضاهای مجازی اشاره کرده و گفت: باشگاه پرسپولیس بایستی همچون باشگاه استقلال تا آخر هفته جاری صورتهای مالی تایید شده خود را به سازمان خصوصی‌سازی تحویل

داده و هر دو باشگاه پیش شرطهای های تعیین شده است از سوی سازمان بورس شامل بیزینس پلن و طرح توجیهی را تامین کنند.

وی اظهار داشت: این دو باشگاه به دلیل مواردی از جمله بدهی به برخی مربیان و بازیکنان داخلی و خارجی، بدهی‌های حوزه تجاری و معوقات و بدهی های مالیاتی و ... دارای زیان انباشته بوده و موظفند در طرح توجیهی که به سازمان بورس می دهند راهکارهای کاهش زیان انباشته و رفع مشکلات را ارائه نمایند.

رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: در نظر است که بین ۵ تا ۱۵ درصد و در صورت استقبال تا ۲۰ درصد از سهام هر یک از این دو باشگاه در عرضه اولیه به سهامداران خرد اختصاص یافته و مابقی سهام نیز با حضور مجموعه‌های دارای اهلیت و تجربه باشگاه داری در قالب مدیریت پیمان و واگذاری به سهامداران عمده تعیین تکلیف شود.

در ادامه این جلسه قربانزاده ضمن اشاره به جایگاه مجلس شورای اسلامی افزود: مجلس می تواند از حقوق این دو باشگاه دفاع کرده و در موضوعاتی همچون حق پخش تلویزیونی ضمن تفاهم با صدا و سیما ارقام مناسبی را در بودجه سال ۱۴۰۱ بگنجاند که این ارقام نزدیک به مبالغ حق پخش بازیهای این دو باشگاه باشد. همچنین در مجموعه دولت نیز وزارت ورزش، وزارت اقتصاد و سازمان خصوصی‌سازی بایستی هم‌افزایی داشته و در خصوص حقوق مالکانه، مدیریت دوباشگاه و شیوه واگذاری پیمان مدیریت به جمع‌بندی مطلوبی برسند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان