وقتی علی پروین، جادوگر دهه شصت را از دست داد

در سال 1364 پدیده 19 ساله فوتبال ایران از بانک ملی جدا شد و قصد پیوستن به تیم فوتبال پرسپولیس را داشت.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

ماجرای منتفی شدن حضور مجید نامجومطلق، داستانی بسیار خواندنی است.

در سال 1364 پدیده 19 ساله فوتبال ایران از بانک ملی جدا شد و قصد پیوستن به تیم فوتبال پرسپولیس را داشت.

در آن زمان مجید نامجومطلق در تیم بانک ملی ستاره درخشان جمعی بود که حسین یاریار، رحیم میرآخوری، محمدعلی نعمت زاده، سعید تهمتن، مهران نجفی و.... را داشت.

نامجو مطلق که پدیده آن روزهای فوتبال ایران و سرآمد مردان تیم موفق بانک ملی بود، به شدت مورد توجه علی پروین قرار داشت. برای پیوستن او به پرسپولیس یکی از هواداران تیم پرسپولیس مبلغ 35 هزار تومان برای این انتقال آماده کرد تا در اختیار مجید جوان بگذارد.

نامجو مطلق آماده پیوستن به تیم پرسپولیس بود که علی پروین اعلام کرد منطقی این است که او به اندازه همه بازیکنان پرسپولیس پول بگیرد و به این شکل حضور نامجو مطلق در پرسپولیس منتفی شد.

در آن دوران هر پولی که به پرسپولیس می رسید، طبق آنچه در آن زمان گفته می شد، علی پروین بعد از کسر هزینه ها و احتمالا بخشی که متعلق به خودش بود، باقیمانده را بین بازیکنان به مقدار مساوی تقسیم می کرد.

نامجو مطلق درخواست پروین را نپذیرفت و به تیم استقلال رفت و پرسپولیس شانس بسیار بزرگی را برای جذب یکی از ستارگان بزرگ فوتبال ایران از دست داد.

نامجو مطلق در تیم ملی و استقلال درخشید و تبدیل به ستاره نیمه دوم دهه شصت در فوتبال ایران شد که به او جادوگر هم می گفتند. بعدها که علی پروین سرمربی تیم ملی شد، نامجو مطلق یکی از مهم ترین بازیکنان او در دوران اعتبار و افتخارات تیم ملی در سال 1990 میلادی بود.

قبلا عنوان شده بود نامجو مطلق از پروین درخواست دریافت یک موتور سیکلت کرده که با مخالفت پروین مواجه شده بود.

البته نامجو مطلق در مقطعی به تیم پرسپولیس پیوست که دلیلش، همکاری مدیرعامل وقت پرسپولیس با او در جراحی پای به شدت مصدوم شده اش بود، با این حال او در تمام دوران بعد از فوتبالش همواره به استقلال وفادار ماند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان