فیلم هولناک از سیل مرگبار در فارس و کرمان | تعداد کشته ها اعلام شد

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۵۰۰ تیم عملیاتی به خدمات رسانی در مناطق سیل‌زده در استان‌های جنوبی و شرقی کشور ادامه می‌دهند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بارش‌ها و سیلاب در استان های فارس و کرمان 6 نفر را به کام مرگ کشاند. در همین حال در میناب هرمزگان نیز پنج روستا تخلیه اضطراری شدند و برخی از محورهای مواصلاتی سیستان و بلوچستان نیز مسدود شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: بیش از ۵۰۰ تیم عملیاتی به خدمات رسانی در مناطق سیل‌زده در استان‌های جنوبی و شرقی کشور ادامه می‌دهند.

 وی افزود: اسکان اضطراری برای بیش از ۳ هزار نفر فراهم شده و به حدود ۲۰ هزار نفر امدادرسانی شده است. میناب و روستاهای اطراف بیشترین آسیب را از سیل دیده‌اند.

به گفته معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس شهرستان‌های سپیدان، ارسنجان، ممسنی، قیر وکارزین، رستم، شیراز، اقلید، فیروزآباد، لامرد، داراب، استهبان، جهرم، زرین دشت، فسا، لارستان، نی‌ریز، خرامه، خنج، مهر، اوز، کازرون، مرودشت، خرم بید و گراش درگیر سیل است.

سیل

پنج روستا در میناب تخلیه اضطراری شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: پنج روستا در شهرستان میناب در پی بارندگی و سیلاب نیاز به تخلیه اضطراری یافتند که این کار انجام شد.

مهرداد سلحشور افزود: اهالی این روستاها اسکان اضطراری داده شدند و همچنین برخی محله‌های شهر پارسیان هم تخلیه اضطراری شدند.

وی ادامه داد: آبگرفتگی معابر شهری و منازل مسکونی در بندرعباس و میناب و قشم و برخی محلات پارسیان و محله سنگی در رودان رخ داده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان اضافه کرد: ۳۵ روستا همچنان مشکل قطعی آب دارند که دلیل آن قطعی مسیر است و برخی محله‌های شهر سیریک هم با این مشکل روبه‌رو هستند و باید تا فروکش کردن آب منتظر ماند.

سیل در جنوب سیستان و بلوچستان

فرمانده پلیس راه جنوب سیستان و بلوچستان گفت: به دلیل شرایط جوی نامناسب، بارش باران و لغزندگی جاده‌ها  رانندگان از تردد غیرضروری در مسیر‌های ارتباطی جنوب استان خودداری کنند.

سرهنگ مصطفی کول زاده گفت: از رانندگان تقاضا داریم در صورت اقدام به تردد در محور‌های جنوب استان و سفر‌های بین استانی قبل از حرکت حتما از سالم بودن وسیله نقلیه به خصوص سیستم ترمز، سیستم روشنایی و برف پاکن‌های خودرو اطمینان حاصل کنند.

فعالیت ۴۴۰ راهدار همزمان با شروع بارندگی‌ها در سیستان و بلوچستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب سیستان و بلوچستان  گفت: همزمان با هشدار‌های سازمان هواشناسی مبنی بر بروز بارندگی شدید استان به ویژه مناطق جنوبی آن تمامی راهداران  اداره کل در قالب ۳۵ تیم در آماده باش کامل درآمدند.

به گفته قادری در حال حاضر محور دلگان- بزمان، دلگان - زهکلوت و فنوج- کتیج- رمشک به دلیل طغیان رودخانه‌های محلی مسدود هستند و تلاش راهداران برای بازگشایی آن‌ها با قوت ادامه دارد. بارش‌های زمستانی در شهرستان‌های جنوبی استان رکورد تازه‌ای به ثبت رساند.  بارش‌های سیلابی موجب شد شهرستان کنارک در ردیف پر باران‌ترین شهر‌های جهان قرار بگیرد.

کرمان/ مرگ مادر و دختر سه ساله در سیل سیرجان

خودرو حامل مادر و دختر به محض ورود به محدوده زیر پل به دلیل خیس بودن خاک سر می خورد و وارد حجم زیادی از آب شده و خاموش می شود.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی سیرجان با اشاره به جمع شدن آب باران در زیر پل راه آهن این شهر گفت: عصر روز دوشنبه یک مادر و دختر خردسالش با خودرو پژو سواری به قصد عبور از زیر این پل، وارد این محدوده شده که به محض ورود، خودرو وارد عمق آب شده و سرنشینان آن دچار خفگی و مرگ می شوند.

نبی الله حیدرپور شبانگاه دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این مادر و دختر خردسالش به قرار هر روز قصد عبور از محدوده زیر پل راه آهن سیرجان را به سمت روستای چاه دراز در ۴۵ کیلومتری سیرجان در محور شیراز داشته اند غافل از اینکه بارش باران های سیل آسا دریایی از آب را در زیر پل روی هم جمع کرده است.

 وی اظهار داشت: خودرو حامل مادر و دختر سیرجانی به محض ورود به محدوده زیر پل به دلیل خیس بودن خاک سر می خورد و وارد حجم زیادی از آب شده و خاموش می شود به طوری که اثری از خودرو دیده نمی شود.

 رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشکده علوم پزشکی سیرجان اظهار داشت: برخورد تریلر که قصد عبور از محور زیر پل راه آهن سیرجان را داشته با خودرو مدفون شده در آب، نیروهای امدادی و هلال احمر را به این منطقه می کشاند.

وی ادامه داد: نیرو های امدای و هلال احمر پس از بیرون کشیدن خودرو غرق شده از آب با جسد مادر و دختر که به گمان خانواده شان گم شده بودند، روبرو می شوند.

تکمیلی ////////////// افزایش شمار جان باختگان سیل به ۸ نفر

سخنگوی سازمان اورژانس: بر اثر جاری شدن سیل در استان های جنوبی کشور، متاسفانه تاکنون ۸ تن جان باخته اند و ۲ نفر نیز مفقود هستند./شبکه خبر

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان