خبر مهم آموزش و پرورش برای معلمان

وزارت آموزش و پرورش بار دیگر بر حضوری بودن امتحانات تأکید کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وزارت آموزش و پرورش بار دیگر بر حضوری بودن امتحانات تأکید کرد.

خسرو ساکی رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم که در خرداد و شهریور نتوانستند نمره قبولی را کسب کنند از ۲ دی شروع و تا ۲۷ دی ماه ادامه دارد، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز مشغول شرکت در امتحانات نهایی هستند، حوزه‌های اجرا ملزم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند و اکیپ‌های بازرسی از حوزه‌های اجرا بازدید می‌کنند.

وی افزود: امتحانات غیر نهایی پایه‌های هفتم تا  دوازدهم نیز به صورت حضوری برگزار می‌شود، برنامه امتحانات توسط مدیر مدرسه تنظیم و امتحانات باید تا پایان دی ماه برگزار شود.

ساکی با تأکید بر اینکه امتحانات دانش‌آموزان غیرحضوری نیست، درباره دلایل حضوری بودن امتحانات گفت:‌ ارزشیابی تحصیلی تابع چگونگی فعالیت مدارس است و از اول آذر تمام مدارس حضوری هستند بنابراین امتحانات نوبت اول حضوری است اما اگر مدرسه‌ای به لحاظ شیوع کرونا به موقعیت قرمز رسید پس از بررسی آموزش و پرورش مجوز امتحانات غیرحضوری را دریافت می‌کند، تاکنون هیچ مدرسه‌ای شرایط قرمز پیدا نکرده است.

وی درباره امتحانات دوره ابتدایی بیان کرد:‌ در دوره ابتدایی شیوه ارزشیابی توصیفی است از ابتدای سال معلمان با مشاهده کارپوشه، آزمون عملکردی و... اقدام به گردآوری اطلاعات کرده و براساس آن نمره نوبت اول دانش‌آموز را مشخص می‌کنند.

ساکی در پایان گفت: نتایج امتحانات نوبت اول، یک هفته بعد از دی ماه اعلام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان