زمان نابودی کرونا مشخص شد

نمی توان زمان دقیقی را برای پایان کووید اعلام کرد؛ در دسامبر سال ۲۰۲۱ مصاحبه های زیادی با دکتر فاوسی انجام شد و در مورد آینده این پاندمی از او پرسیدند که دقیقاً بعد از شیوع سویه امیکرون بود. طبق نظرات متخصصان عفونی، مردم دنیا باید یاد بگیرند که با ویروس کرونا زندگی کنند و آن را شبیه به یک سرماخوردگی معمولی یا آنفولانزا ببیند

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

هم اکنون به اواخر سال و سال سوم ویروس کرونا نزدیک می شویم اما با افزایش روند واکسیناسیون و کاهش آمار مرگ و میر زمان پایان کرونا مشخص شده است.

نمی توان زمان دقیقی را برای پایان کووید اعلام کرد؛ در دسامبر سال ۲۰۲۱ مصاحبه های زیادی با دکتر فاوسی انجام شد و در مورد آینده این پاندمی از او پرسیدند که دقیقاً بعد از شیوع سویه امیکرون بود. طبق نظرات متخصصان عفونی، مردم دنیا باید یاد بگیرند که با ویروس کرونا زندگی کنند و آن را شبیه به یک سرماخوردگی معمولی یا آنفولانزا ببیند.

البته این پزشک متخصص اعلام کرد که لزوماً به این معنا نیست که شما بخواهید همیشه به کووید به چشم یک مشکل بزرگ نگاه کنید. در نهایت کشور ها به نقطه‌ای می‌ رسند که سطح این عفونت بسیار پایین می‌ آید و ضعیف می شود و ویروس دیگر نمی تواند زندگی روزانه را مختل کند که احتمالاً به زودی این اتفاق رخ خواهد داد.

دکتر فاوسی همچنین اشاره کرد که کووید دیگر شدید نخواهد بود. برخلاف نگرانی‌ های عموم، جالب است بدانید که توانایی سویه امیکرون برای ابتلای مردم بیشتر شده اما خفیف تر از انواع دیگر ویروس‌ ها عمل می‌ کند.

متخصصان عفونی در این مورد اظهار نظر کرده اند و گفتند که افراد واکسینه یا کسانی که قبلاً به کرونا مبتلا شده بودند، می‌ توانند جزء افراد ایمن در برابر امیکرون باشند. یعنی به احتمال زیاد این پاندمی رو به پایان است و می‌ توان این ویروس را به خوبی مدیریت کرد و دیگر نباید نگرانی در مورد آن وجود داشته باشد. دکتر فاوسی همچنین اشاره کرد که دیگر کووید به حالت شدید و خطرناک خودش نمی رسد.

واکسیناسیون شرط اصلی است

دکتر فاوسی همچنین هشدار داد افرادی که واکسینه نشده اند، هنوز نیاز به واکسینه شدن دارند. افرادی که واکسن تزریق نکرده اند، نمی توانند منتظر بمانند تا این ویروس از بین برود؛ بنابراین بسیار مهم است که برای جلوگیریِ بیشتر از انتقال ویروس؛ همه واکسن بزنند. به طور مثال:در کشور آمریکا فقط 61 درصد جمعیت به طور کامل واکسیناسیون خود را انجام داده‌ اند اما اگر این کشور بخواهد که دیگر با کووید مشکلی نداشته باشد، میزان افراد واکسینه شده باید افزایش پیدا کند.

دکتر فاوسی اعلام کرد که امیکرون با افراد واکسینه شده و واکسینه نشده یکسان رفتار نمی کند. تعداد افراد مبتلا به امیکرون هر روز رو به افزایش است و این نشان می دهد که توانایی انتقال امیکرون خیلی بالاست اما ضعیف تر است. اگر چه این موضوع نباید باعث شود تا افرادی که واکسن نزده اند خیالشان راحت باشد و دیگر فکر کنند نیاز به واکسن یا دوز های تکمیلی ندارند.

واکسن زده ها ایمن ترند

بسیاری از مردم در چنین شرایطی این سوال را می پرسند که اگر قرار بود با واکسن هم به ویروس مبتلا شویم، پس چرا واکسن زدیم؟ پاسخ ما به این افراد این است که تفاوت زیادی بین افراد واکسینه شده و واکسینه نشده در مواجهه با ویروس و عفونت وجود دارد و همه کسانی که واکسن های خود را به طور کامل تزریق کرده اند، کمتر در معرض نوع شدید این بیماری قرار می گیرند و احتمال این که شرایط برای شان خطرناک شود، بسیار کم است. از طرفی افرادی که واکسن نزده اند، نه تنها بیشتر در معرض ابتلا به عفونت هستند، بلکه احتمال جدی شدن بیماری نیز برای آن ها بالاتر خواهد بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان