افزایش قیمت طلا با گسترش امیکرون | امیکرون بازار طلا را بهم ریخت

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۹۶ سنت رسید.

در حالی که نگرانی ها در مورد گسترش سریع سویه اومیکرون در جهان سبب افزایش اشتها برای خرید طلا شده است، قیمت فلز زرد روز دوشنبه اندکی افزایش داشت و در نزدیکی بالاترین رقم ۳ هفته اخیر که هفته گذشته به ثبت رسیده بود باقی ماند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۱۸۰۲ دلار و ۹۶ سنت رسید. روز جمعه قیمت طلا به بالاترین رقم از ۲۶ نوامبر رسیده بود. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه فوریه هم با ۰.۱۲ درصد کاهش به ۱۸۰۲ دلار و ۸۰ سنت رسید.

استفن اینز تحلیلگر موسسه مدیریت دارایی اس پی آی گفت: «با توجه به اینکه نرخ بهره به شدت پایین است حتی اگر فدرال رزرو اقدام به افزایش نرخ کند باز هم دلایل زیادی برای سرمایه گذاری در بازار طلا وجود دارد.»

اینز افزود، وضعیت مبهم ناشی از شیوع سویه اومیکرون می تواند منجر به انبساطی شدن مجدد سیاست پولی بانک های مرکزی در سال ۲۰۲۲ شود. وی افزود، مسائلی مانند لایحه سرمایه گذاری داخلی در آمریکا و موضوع اوکراین نیز از عواملی هستند که جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را همچنان حفظ کرده اند.

در حالی که موارد ابتلا به سویه اومیکرون موجب وضع محدودیت های بیشتر در اروپا شده و ممکن است رشد اقتصاد جهانی در سال جدید را تحت تاثیر قرار دهد، شاخص های سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد کاهش بود.

در همین حال شاخص ارزش دلار در نزدیکی بالاترین رقم ۳ هفته اخیر که در جلسه قبل به ثبت رسیده بود در نوسان بود و موجب گرانتر شدن طلا برای خریداران استفاده کننده از ارزهای غیر دلاری و متعاقبا محدود شدن رشد قیمت طلا شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان