فوری | ایران قرنطینه می شود

عضو کمیته علمی کرونا: امیکرون شوخی ندارد | قرنطینه را آغاز کنید

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یک عضو کمیته علمی کشوری کرونا تاکید کرد که با توجه به ورود سویه امیکرون به کشور، باید قرنطینه سطح سه آغاز، مدرسه ها تعطیل و جشن شب یلدا ممنوع شود.

نخستین سویه امیکرون در کشورمان شناسایی شد. شناسایی سویه امیکرون در ایران با کیت ایرانی غربالگری انواع واریانت‌های کرونا ویروس SARS-CoV-2 به نام Delta vSNP با طراحی مجید لطفی‌نیا استادیار دانشگاه علوم پزشکی کاشان صورت گرفته است.

دکتر محمدرضا هاشمیان، عضو کمیته علمی کشوری کرونا با تاکید بر این که این کیت به 18 شهر مرزی تحویل داده شده است، گفت: پیش از این دو نفر ایرانی که وارد کانادا شده بودند، به سویه امیکرون مبتلا بودند و این مساله در این کشور شناسایی شده بود. یک موردی هم که در ایران شناسایی شده با توجه به سرعت بالای شیوع امیکرون در سطح جهان، قطعا بسیار بیشتر خواهد شد.

هاشمیان تاکید کرد: پیشنهاد اعمال قرنطینه سطح سه در سطح کشور در کمیته علمی کشوری کرونا مطرح شده است و ما به عنوان کادر درمان از مسئولان درخواست داریم که هرچه زودتر قرنطنیه را جدی بگیرند؛ چراکه سویه امیکرون شوخی ندارد.

وی افزود: فرقی نمی کند که سویه امیکرون یک بیماری قوی یا ضعیف ایجاد کند، ما حتما باید قرنطینه زودرس را اعمال کنیم، چون این سویه در انگلستان، بیماران زیادی را به همراه داشته است. بخصوص که اکنون به شب یلدا نزدیک شده ایم و مردم می خواهند دورهمی های زیادی را برگزار کنند.

هاشمیان تاکید کرد: اگر ما با وجود سویه امیکرون بخواهیم یلدا را برگزار کنیم، بسیار خطرناک است، بنابراین در کمیته علمی کشوری کرونا این پیشنهاد مطرح شد که ما رستوران ها و مراکز تجمعی را در شب یلدا ببندیم و از مردم هم بخواهیم که دورهمی های خود را تعطیل کنند.

عضو کمیته علمی کشوری کرونا ادامه داد: ورود سویه امیکرون به ایران تاکید می کند که ما باید احتیاط هایمان را بیشتر کنیم و اگر این احتیاط ها به ویژه در مدارس بیشتر نشود، بعید نیست که یک گرفتاری عظیمی در کشور به وجود آید، بخصوص که سویه امیکرون، سویه ای است که کودکان را بیشتر از سویه های قبلی درگیر می کند.

هاشمیان گفت: واکسن های mrna تا کنون توفیق بیشتری برای جلوگیری از ابتلا به سویه امیکرون داشته اند، آخرین مطالعات درباره تاثیر واکسن های موجود در ایران در برابر سویه امیکرون چندان دقیق نبوده است و بنابراین با توجه به آمار پایین تزریق دُز سوم واکسن کرونا در کشور، ما حتما پیشنهاد می کنیم که قرنطینه در کشور اعمال شود.

وی اظهار داشت: اگر افراد دارای ضعف ایمنی و سالمندان به سویه امیکرون مبتلا شوند، این مساله می تواند خطرناک باشد، چون اساسا بستری شدن این افراد به هر سویه ای از کرونا که مبتلا شوند، خطرناک است. بنابراین ما از مردم به طور جدی می خواهیم که شب یلدای امسال را به صورت مجازی برگزار کنند تا سال آینده سالمندان آنها بتوانند در جشن شب یلدا شرکت کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان