پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

لاتکس ماده‌ای است که از آن برای ساخت بسیاری از وسایل کاربردی استفاده می‌شود. این ماده طبیعی است، اما خب با این وجود هستند افراد بسیاری که به این ماده حساسیت دارند و وقتی دستکش‌های لاتکسی را به دست می‌کنند با خارش و جوش مواجه می‌شوند. حتی برای برخی دیگر از افراد این واکنش، می‌تواند واکنش آلرژیک بسیار قوی‌تر باشد.

 

البته دستکش تنها چیزی نیست که از لاتکس ساخته می‌شود. بسیاری از کاندوم‌ها نیز بر پایه لاتکس هستند. البته در ساخت کاندوم از موادی غیر از لاتکس نیز استفاده می‌شود که میزان حساسیت به آنها نسبت به لاتکس بسیار کمتر و یا حتی صفر است. حتی اگر شما به عنوان استفاده کننده کاندوم لاتکس به این ماده حساسیت نداشته باشید،‌ ممکن است همسرتان این حساسیت را داشته باشد و با مشکلاتی مواجه شود.

بیشتر متخصصان می‌گویند که، زنان بیشتر از مردان در معرض واکنش آلرژیک به کاندوم لاتکس قرار دارند. غشاهای مخاطی واژن ورود پروتئین‌های لاتکس به بدن را آسان‌تر می‌کند. بنابراین در طول رابطه جنسی، زنانی که به لاتکس حساسیت دارند ممکن است با تورم و خارش واژن مواجه شوند. قرار گرفتن مخاط در معرض کاندوم در زنانی که به لاتکس حساسیت دارند، حتی می‌تواند واکنش آلرژیک بسیار جدی را نشان دهد.

آیا به لاتکس حساسیت دارید یا به این ماده واکنش آلرژیک دارید؟

حساسیت به لاتکس به مرور زمان، در معرض تماس مکرر در برخی افراد ایجاد می‌شود. قبل از اینکه دستکش‌های بدون لاتکس به طور گسترده در دسترس باشند، این مسئله در بین کارکنان مراقبت‌های بهداشتی رایج بود. اما در حال حاضر، حساسیت به لاتکس کمتر دیده می‌شود. در دسترس بودن و استفاده گسترده از سایر مواد موجود احتمالاً دلیل این امر است.

در حال حاضر، حتی می‌توان حساسیت به لاتکس را نادر دانست. اما اگر حساسیت داشته باشید، نتیجه و علائم آن می‌تواند روی پوست مانند خارش مشاهده شود. اما اگر واکنش آلرژیک به لاتکس داشته باشید، ممکن است متوجه خارش، کهیر و تورم شوید. همچنین ممکن است در تنفس مشکل پیدا کنید و احساس کنید گلوی شما ورم کرده و راه نفس کشیدن برای شما بسته شده است.

اگرچه بسیار بعید است، اما در برخی موارد ممکن است باعث آنافیلاکسی (یک واکنش آلرژیک تهدید کننده زندگی) شود. این زمانی اتفاق می‌افتد که پروتئین‌های لاتکس از لایه پوست عبور می‌کنند و بدن شما واکنش نشان می‌دهد.

یکی از نکات مهم قبل از خرید کاندوم  این است که به خوبی محصولات را شناسایی کنید و برندی را انتخاب کنید که باعث بروز حساسیت در شما نشود. اما اگر این حساسیت‌ها را دارید، برای شما پیشنهاداتی داریم که در دسته بهترین کاندوم‌ها برای افراد دارای حساسیت هستند.

02

کدکس

هر زمان که صحبت از خرید کاندوم می‌شود، نام یکی از برندهای شناخته شده و معتبر در این حوزه که کدکس است، بسیار شنیده می‌شود. کاندوم های ضد حساسیت کدکس همگی از لاتکس طبیعی ساخته می‌شوند و به همین خاطر فاقد هر گونه ماده پلاستیکی هستند و ایجاد حساسیت را بسیار پایین می‌آورند.

محصولات کدکس با تکنولوژی ژاپنی و با بهترین تجهیزات و مواد ساخته در کشورهای مختلف از جمله ایران تولید می‌شوند و از آنجایی که تنوع در محصولات آن زیاد است، مصرف کنندگان می‌توانند از انواع آن بدون ترس بروز آلرژی استفاده کنند. خرید محصولات کدکس این مزیت را برای شما دارد که ابتدا یک محصول باکیفیت را تهیه کنید و بعد، از داشتن رابطه ایمن با همسر خود مطمئن باشید.

تروجان

اگر به لاتکس حساس هستید، می‌توانید به کاندوم‌های پوست بره تروجان نیز فکر کنید. کاندوم پوست بره مانند Trojan Naturalamb ساخته شده از سکوم بره (کیسه‌ای که ابتدای روده بزرگ در آن قرار می‌گیرد)، یک جایگزین عالی برای کسانی است که ممکن است به لاتکس و سایر محرک‌های رایج موجود در کاندوم حساس باشند.

اگرچه کاندوم پوست بره در جلوگیری از بارداری مؤثر است، اما مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آنها را برای پیشگیری از بیماری‌های مقاربتی و HIV توصیه نمی‌کند. بنابراین، این کاندوم می‌تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که ابتدا به لاتکس حساس هستند و بعد اینکه، از نبود بیماری‌های مقاربتی در همسر خود مطمئن هستند.

Lifestyles SKYN

یک کاندوم غیر لاتکسی دیگر، کاندوم پلی ایزوپرن SKYN یک گزینه ایمن عالی برای کسانی است که به لاتکس حساسیت دارند. پلی ایزوپرن یک نوع مصنوعی از لاتکس است که در ساخت برخی از کاندوم‌ها استفاده می‌شود. این محصول و ماده اولیه آن در آزمایشگاه‌ها ساخته می‌شود و حاوی هیچ یک از پروتئین‌های گیاهی نیست که باعث ایجاد واکنش‌های آلرژیک در افراد حساس به لاتکس می‌شود. کاندوم SKYN عاری از مواد حساسیت‌زا است، تا واکنش‌ها را در افرادی که پوست حساس دارند کاهش دهد.

دورکس

یکی از گزینه‌های شناخته شده دیگر که بسیار برای افراد حساس مناسب است، کاندوم‌های دورکس است که بدون لاتکس و با پلی ایزوپرن ساخته می‌شوند. ماده به کار رفته در این کاندوم‌ها بسیار ظریف است و حتی در صورت استفاده از آنها، روی پوست حس نمی‌شوند و شکل راحت‌تری برای چرخیدن و ثابت ماندن در هنگام رابطه جنسی دارند. در نهایت، از آنجایی که ماده به کار رفته در آن پلی ایزوپرن است، می‌توانید یا خیال راحت از آن استفاده کنید و نگران واکنش‌های آلرژیک نباشید.

سخن پایانی

اگر پوست صورت حساسی دارید، احتمالاً از یک روتین مراقبت روزانه از پوست استفاده می‌کنید که به طور خاص برای درمان پوست شما طراحی شده است. چرا نمی‌خواهید با کاندوم‌هایی که برای پوست‌های حساس ساخته شده‌اند پوست بدن خود را نیز محافظت کنید؟ هنگامی که شروع به استفاده از این کاندوم‌ها بکنید، در نهایت می‌توانید با خارش، سوزش و تحریکات پوستی خداحافظی کنید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان