سهامداران چشم انتظار خبرهای برجامی

موضوع مهم این روزهای بازار سهام چشم‌انداز اقتصاد سال ۱۴۰۱ با توجه به لایحه بودجه است

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

شروع معاملات هفته با صعود حدود یک درصدی شاخص کل همراه بود و شاخص هم‌وزن هم در معاملات امروز روند صعودی داشت اما ابهامات هنوز در بازار باقی‌ است و کارشناسان هنوز امیدی به پایان روند نزولی بازار ندارند.کیست که نداند دولت قصد دارد با لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ اقتصاد کشور را به سمت رکود هدایت و تورم را کنترل کند. کارشناسان عقیده دارند لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ می‌تواند بازار را وارد خواب زمستانی کند.

در چند سال اخیر ابهام نه تنها عضو جدایی‌ناپذیر بورس بلکه بخشی از اقتصاد کشور بوده اما حالا ابهام در بازار سهام به شدت زیاد است.

اولین موضوع که همه را منتظر نگه داشته ماجرای برجام است. اگرچه هنوز هیچ سیگنالی از اتاق مذاکرات خارج نشده اما ایران با نصب دوربین در تاسیسات هسته‌ای موافقت کرده و این می‌تواند سیگنال مثبتی از مذاکرات باشد.

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه گفت: نرخ خوراک پتروشیمی‌ها و برق صنایع فولادی در بودجه سال ۱۴۰۰ با ۷۰ درصد تخفیف محاسبه می‌شد اما در بودجه سال ۱۴۰۱ این تخفیف محاسبه نمی‌شود و به قولی هنوز ابهام دارد.

پیش‌بینی بورس

کارشناسان عقیده دارند با یک روز مثبت شدن بازار نمی‌توان گفت بازار مثبت شده و تفکر منطقی برای سرمایه‌گذاری این است که اول از تغییر روند مطمئن شویم.

ایمان رئیسی، عقیده دارد برخی از صنایع با قیمت‌های الان بسیار جذابند و من عقیده دارم برخی از صنایع بازار تا عید حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد بازدهی مثبت حاصل می‌کنند اما به کلیت بازار خوشبین نیستم.

این کارشناس در رابطه با صنایع ارزنده گفت: صنایعی مانند پتروشیمی، پالایشی، خودرویی و فلزات صنایع ارزنده‌ای هستند. باقر خادمی هم عقیده دارد زمانی می‌توان گفت بورس جان گرفته که ارزش معاملات روزانه از ۵ هزار میلیارد تومان عبور کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان