فروش پمپ بنزین در ازای بیت کوین | ماجرا چیست؟

رونق رمز ارزها آن ‌قدر زیاد شده است که در ایران به معاملات نیز ورود کرده است. از جمله معاملاتی که با رمز ارزها انجام می‌شود، معامله پمپ بنزین است

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

در انحصار قرار دادن جایگاه‌های سوخت و فروش با ارزهای دیجیتال که هنوز به صورت قانونی وارد معاملات کشور نشده است، باید توسط صنف جایگاه‌داران سوخت کشور بررسی شود و پاسخ شفافی برای مردم و رسانه‌ها داشته باشند.

رونق رمز ارزها آن ‌قدر زیاد شده است که در ایران به معاملات نیز ورود کرده است. از جمله معاملاتی که با رمز ارزها انجام می‌شود، معامله پمپ بنزین است. پمپ‌بنزین‌هایی که میلیاردی قیمت دارند و معامله آن‌ها با بیت کوین ساده‌تر شده است. اگر چه در مهرماه امسال اسدالله علیزاده، رئیس صنف جایگاه‌داران کشور فروش جایگاه سوخت با بیت کوین را شایعه دانست اما به تازگی شاهد انتشار مجدد آگهی فروش جایگاه سوخت با بیت کوین هستیم.

پمپ بنزین

اتفاق جالب در آگهی‌هایی فروش جایگاه سوخت

اگر به آگهی‌های یک ماه اخیر در خصوص فروش جایگاه سوخت با بیت کوین نگاه کنیم، با بیش از ۱۰ آگهی مواجه خواهیم شد که یک نکته مشترک دارند. پیگیر این آگهی‌ها شدیم و با شماره منتشر شده ارتباط گرفتیم. منتشر کننده آگهی در گفتگو با خبرنگار گسترش نیوز گفت: باید هویت خود را تائید کنیم تا بی خود و بی‌جهت برای فروش جایگاه سوخت وقت نگذارند. در ادامه هم از ما خواست، پیامی در واتس اپ برایش ارسال کنیم تا شماره فردی دیگر را ارسال کند. منتشرکننده آگهی مدعی است، نفر دوم که تایید کننده است در استانبول است که هویت ما و دارایی دیجیتال ما را تائید می‌کند. در انحصار قرار دادن بیش از ۷ جایگاه سوخت و فروش با بیت کوین توسط یک فرد یا مجموعه زنگ خطری برای صنف جایگاه‌داران سوخت کشور است.

نگاهی به آگهی‌های فروش جایگاه سوخت با بیت کوین

تمامی این آگهی‌ها با قیمت توافقی معامله می‌شوند. در آگهی اول یک جایگاه سوخت سه منظوره است که با بیت کوین معاوضه می‌شود. این جایگاه ماهانه ۶۰۰ میلیون درآمد دارد.در آگهی دوم که ما بررسی می‌کردیم، مدعی شده‌اند که پرفروش‌ترین جایگاه سوخت کشور است.آگهی سوم نیز جایگاه سوختی است که ماهانه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان درآمد دارد.آگهی بعدی جایگاه سوخت و مجتمع خدماتی رفاهی است که بین ۷۵۰ تا ۸۰۰ میلیون درآمد دارد و با ویلای لوکس لواسان یا ارز دیجیتال معاوضه می‌شود.

چه شد که پای پمپ بنزین‌ها به معاملات رمز ارزی باز شد؟

در خصوص چرایی معاملات جایگاه‌های سوخت با بیت کوین اسدالله علیزاده رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور پیش از این در گفتگو با رسانه‌ها گفته بود، جایگاه‌های سوخت در سال‌های اخیر با مشکلات گسترده‌ای روبرو شده‌اند و به فکر فروش جایگاه‌ها رفته‌اند. اگر چه فروش جایگاه‌های سوخت امری طبیعی است اما بعید میدانم کسی حاضر به معاوضه با ارز دیجیتال باشد. این تکذیبیه‌ها در مهرماه امسال مطرح شده است و در روزهای اخیر موفق به گفتگوی جدید با رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی صاحبان اماکن فروش و عرضه فرآورده‌های نفتی کشور پیرامون این موضوع نشدیم. قلی زاده در مهرماه گفته بود، صرف انتشار یک آگهی غیر موثق علت بر صحت چنین تصمیماتی نیست. این آگهی‌ها از مهرماه گسترده شده است و در تمامی پلتفرم‌های انتشار آگهی شاهد آنها هستیم. با این روند باید نظارت جدی شود تا اگر روند قانونی است، به صراحت این موضع در رسانه‌ها تائید شود و اگر روند غیرقانونی است، با انتشاردهنده آگهی که خود را در زمینه فروش جایگاه‌های سوخت کشور، مورد تائید می‌داند، مقابله شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان