بالاخره حمله سایبری به پمپ بنزین‌ها از کجا بود؟

جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درباره آخرین اخبار مربوط به حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، گفت

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

معاون گفت: مجموعه پدافند غیرعامل و اَفتا در حال بازخوانی اطلاعات حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت هستند تا منبع عارضه را مشخص کنند.

جلیل سالاری معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، درباره آخرین اخبار مربوط به حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، گفت: اظهار نظر درباره حمله سایبری به سامانه هوشمند سوخت، در اختیار دستگاه‌های امنیتی است، مجموعه پدافند غیرعامل و اَفتا (مرکز مدیریت راهبردی امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات ریاست جمهوری) در حال بررسی هستند و از گزارش نهایی آن‌ها می‌توان جزئیات این حمله را مشخص کرد.

او افزود: گزارش آن‌ها باید منتقل شود تا ببینیم نقاط آسیب پذیر در کجاست؟ برای احیای این نقاط آسیب پذیر، تفاهم نامه‌ای با مجموعه دستگاه‌های امنیتی امضا و شروع شده که بر اساس آن، ابزار و وسایل لازم خریداری شده و در حال نصب است که ایمن سازی را انجام دهیم.

سالاری گفت: این که مسیر این اتفاق از کجا بوده، در اختیار مجموعه‌های امنیتی قرار داده شده، آن‌ها در حال بازخوانی هستند که خروجی کار آن‌ها ملاکی می‌شود برای این که بدانیم منبع عارضه از کجا بوده؛ یعنی از داخل سیستم سرور مجاری عرضه رخ داده یا سیستم هوشمند دیتاسنتر که گزارش آن هنوز نهایی نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان