حاج عسگر عزیزی‌کیا مداح اهل بیت درگذشت

خبر درگذشت پیرغلام و مداح دلسوخته آل‌الله و خادم پاکباخته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حاج عسگر عزیزی کیا دل‌های عاشقان حسینی را اندوهگین کرد

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 حاج عسگر عزیزی‌کیا مداح اهل بیت (ع) از ۱۳ سالگی مداحی را با تشویق برادر بزرگ خود در اردبیل آغاز کرد.

خبر درگذشت پیرغلام و مداح دلسوخته آل‌الله و خادم پاکباخته اهل بیت عصمت و طهارت (ع) حاج عسگر عزیزی کیا دل‌های عاشقان حسینی را اندوهگین کرد.

مرحوم عزیزی کیا از مصادیق بارز مریدان اباعبدالله الحسین (ع) بود که عمر با برکت خود را در عشق، دلدادگی و خدمت به مکتب حضرت سیدالشهداء سپری کرد.

مداح، ذاکر و پیر غلام بلند آوازه، پرشور و مخلص اهل بیت عصمت و طهارت (ع) که با هنر مداحی، فضائل و مناقب ائمه اطهار (ع) ترویج و نشر نمود که از موالیان دلسوخته سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) بود.

بی شک یاد و خاطره این دلسوخته مکتب اهل بیت علیهم السلام که با نوای رسا و دلنشین، عمر خود را در مدح و رثای اهل بیت علیهم السلام به خصوص سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) گذراند، همواره در دل‌ها باقی مانده و اخلاق و منش آن بزرگوار همواره الگویی برای عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) خواهد بود.

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با انتشار پیامی درگذشت مداح شاخص کشوری و پیرغلام حسینی حاج عسگر عزیزی کیا را تسلیت گفت.

در متن این پیام آمده است:

إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

درگذشت ذاکر و پیرغلام مخلص اهل بیت علیهم السلام، مرحوم حاج عسگر عزیزی کیا موجب تأسف و تأثر گردید.

ایشان که مداحی متواضع، مردمی، انقلابی و ولایتمدار بود، به جهت سال‌های متمادی نوحه سرایی و مرثیه خوانی اهل بیت (ع) در هیئات آذری و دیگر هیّات به درستی مداح شاخص کشوری شهرت یافت.

آن مرحوم در سراسر عمر پربرکت خود با الحان روح‌نوازشان در مناسبت‌های دینی در خدمت به ترویج شعائر ائمه اطهار علیهم السلام و خاندان مکرم نبوی و ترویج محبت و عشق ورزی به ساحت مقدس آل‌الله علیه السلام اهتمام بی‌شائبه داشتند و نواهای تأثیرگذار ایشان هیچ‌گاه از گنجینه معنوی و فرهنگ عاشورایی استان اردبیل فراموش نخواهد شد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت فقدان استاد حاج عسگر عزیزی کیا به جامعه حسینی، مداحان و پیرغلامان کشور، آذری زبانان، خانواده مکرم و وابستگان محترم، برای آن مرحوم رحمت و علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند متعال مسئلت می‌نمایم.

منبع: رکنا

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان