نماینده مجلس:

یک میلیون و ۴۰۰ هزار خانه خالی متعلق به بانک‌هاست

سید مرتضی حسینی اظهار داشت: اگر ما به معنای واقعی کلمه می خواهیم در کنار مردم باشیم، باید بی‌امان با فساد و مفسد مبارزه کنیم. بسترها و زمینه‌های فساد در قوه مجریه تشکیل می‌شود. اینجا باید با فساد مبارزه کرد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 نماینده مردم میانه در مجلس گفت: طبق آمارهای اعلام شده از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه آن به بانک‌ها تعلق دارد و حدود ۹۵ درصد پاساژها و مراکز تجاری توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها ساخته می‌شوند.

سید مرتضی حسینی اظهار داشت: اگر ما به معنای واقعی کلمه می خواهیم در کنار مردم باشیم، باید بی‌امان با فساد و مفسد مبارزه کنیم. بسترها و زمینه‌های فساد در قوه مجریه تشکیل می‌شود. اینجا باید با فساد مبارزه کرد.

وی افزود: فرارهای مالیاتی، انحصارهای بی‌بدیل، سوء استفاده از ارز ترجیحی، فعالیت‌های ناسالم سوداگرایانه، قاچاق و امثال اینها فسادهایی است که باید با پیگیری و با برنامه و با همت ادامه پیدا کند تا به نتیجه برسد.

حسینی خاطرنشان کرد: کمبودها و مشکلات زیاد است، به ویژه مشکل مسکن، مشکل بیکاری جوانان، مشکل تورم و گرانی، مشکل قاچاق کالا و واردات بی‌رویه، اما به قول حضرت آقا ظرفیت‌ها زیادتر از مشکلات است.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ظرفیت‌های فراوانی در کشور وجود دارد. ما در بخش آب‌، نفت، معادن، در بازار گسترده داخلی، در مسأله همسایگان، در استعدادها و آمادگی‌های حیرت‌آور جوانان، ظرفیت‌های فوق‌العاده‌ای داریم. این ظرفیت‌ها می‌تواند بر مشکلات غلبه کند به شرط آنکه این ظرفیت‌ها درست شناخته شده و به کار گرفته شوند، از عناصر مومن، پاک و کاردان استفاده شود. مسئولان و مدیران بی‌درد و بی‌تعهد از نظام اداری و بدنه دولت پالایش می‌شوند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سال‌هاست که بانک‌ها به صورت گسترده بنگاه داری می‌کنند، با تولید و بخش‌های مولد همراهی نمی‌کنند. پول بی‌پشتوانه خلق می‌کنند. به شدت بورس‌بازی می‌کنند، بورس سکه، بورس ارز و بورس مسکن.

وی افزود: طبق آمارهای علام شده از یک میلیون و ۷۰۰ هزار خانه خالی حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد آن به بانک‌ها تعلق دارد و حدود ۹۵ درصد پاساژها و مراکز تجاری توسط شرکت‌های وابسته به بانک‌ها ساخته می‌شوند، پس چرا نظام بانکی و پولی کشور را یکبار برای همیشه اصلاح نمی‌کنید؟ سال‌هاست که از عملکرد خودروسازان که عمدتا دولتی هستند، مردم و مسئولان ناراضی‌اند و الحق هم اشکالات فراوانی در این حوزه وجود دارد. خودروی گران و بی‌کیفیت و غیرقابل رقابت با خودروهای خارجی تولید می‌کنند. خدمات پس از فروش مطلوبی ندارند، اما باز هم از آنها حمایت می‌کنیم و قدمی اساسی برای اصلاح صنعت خودروسازی کشور برنمی‌داریم.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان