عکس: تجمع اعتراضی معلمان علیه دولت در سراسر کشور | وعده حقوق میلیونی دولت معلمان

امروز شماری از معلمان استان های مختلف کشور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستار توجه مسؤولان و پیگیری خواسته‌های خود از سوی مسؤولان کشوری علی الخصوص وزیر آموزش و پروش شدند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

رئیس کمیسیون آموزشی مجلس خبر داد: حداقل حقوق معلمان، 8 میلیون و 20 هزار تومان می شود. طرح رتبه بندی معلمان فردا در مجلس شورای اسلامی مطرح و 4 ماده باقیمانده آن بررسی می شود.در صورت نهایی شدن این طرح، معلمان حداقل 80 درصد حقوق مربی پایه یک دانشگاه تهران(10 میلیون و 100 هزار تومان) یعنی 8 میلیون و 20 هزار تومان را دریافت می کنند.

شماری از معلمان که خواهان اجرای لایحه رتبه‌بندی هستند و در استان‌های مختلف و در مقابل ادارات آموزش و پرورش تجمع و خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع شدند.امروز شماری از معلمان استان های مختلف کشور در مقابل اداره کل آموزش و پرورش تجمع کرده و خواستار توجه مسؤولان و پیگیری خواسته‌های خود از سوی مسؤولان کشوری علی الخصوص وزیر آموزش و پروش شدند.

معلمان

معلمان در این تجمعات، خواستار تصویب و اجرای لایحه رتبه بندی معلمان بر اساس اسناد بالادستی و اجرا و بهره‌مندی کامل و حقیقی از منافع واقعی آن شدند.

بر اساس این لایحه، رتبه بندی معلمان در رتبه های مختلف تقسیم بندی شده و به ازای هر ارتقای رتبه که کسب می کنند، به حقوق، مزایا و فوق العاده های مستمر آنها مبالغی افزوده می شود.

امروز حدود ۱۵۰ نفر از معلمان شهرکردی در اعتراض به وضعیت رتبه بندی معلمان مقابل اداره کل آموزش و پرورش این استان تجمع کردند. حاضران در این تجمع با شعارهایی مانند «مسول کدگذاری باید بیرون بیایی»، «مطالبات حل نشه، کلاسا تعطیل میشه» اعتراض خود را به عدم اجرای لایحه رتبه بندی اعلام کردند. این تجمع که کمتر از یک ساعت طول کشید بدون درگیری و ورود نیروهای امنیتی و در کمال آرامش به پایان رسید.

تجمع حدود 200 نفری فرهنگیان هرمزگان در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، خواسته‌ آنان اجرای دقیق و بدون تبعیض لایحه رتبه‌بندی بود و خواستار حضور مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان در جمع خود بودند که متأسفانه مدیرکل آموزش و پرورش از حضور در جمع معترضین خودداری کرد.

تعطیلی کلاس های درس توسط معلمان و تجمع آنان در اداره آموزش و پرورش ناحیه ۳ قم امروز دوشنبه ۲۲ آذر انجام شد.

معلمان گچسارانی در تجمعی آرام و مسالمت‌آمیز خواهان اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان شدند. آن‌ها از دولت و مجلس خواستند تا لایحه رتبه‌بندی را به دلیل وضعیت سخت معیشتی معلمان در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرایی کنند.

معلمان

حدود 2000 نفر از معلمان استان فارس هم امروز با اعتراض به وضعیت معیشتی  در مقابل ساختمان اداره کل آموزش و‌ پرورش این استان واقع در شهر شیراز تجمع کردند و خواستار همسان‌سازی حقوق مشاغل به ویژه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شدند.

امروز حدود 500 نفر از معلمان در اصفهان و برخی از شهرستان‌های این استان با حضور در مقابل ادارات آموزش و پرورش پیگیر مطالبات خود در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان شدند.

سیدمحمد میرپور، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در خصوص تجمع امروز معلمان اظهار داشت: این اتفاق توسط معلم‌های رسمی که به‌دنبال لایحه رتبه‌بندی هستند پیش آمد؛ تشکل‌های مختلف فرهنگیان پیگیر لایحه رتبه‌بندی هستند و موضوع در مجلس در حال پیگیری است. 

کمتر از 100 نفر از معلمان استان مرکزی نیز امروز روبروی اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کرده بودند و مطالبات شان با دیگر استان ها یکسان بود.

جمعی از معلمان و بازنشستگان اهواز در اعتراض به عدم اجرای رتبه بندی و همسان سازی، پیش از ظهر امروز،  مقابل اداره کل اموزش پرورش خوزستان تجمع کردند.

در مرکز استان بوشهر تجمعی گزارش نشده است، اما در دو شهرستان گناوه و جم تعدادی از معلمان تجمع کردند.

اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های ابرکوه و یزد نیز برای نیم ساعتی میزبان حضور حدود 100 نفر از معلمان این استان بود که شعارهای زیر را سر دادند: «معلم بیدار است از تبعیض بیزاراست» ، «رتبه بندی حل نشه کلاسا تعطیل میشه» .

در استان تهران تعدادی از معلمان تهران و البرز مقابل مجلس شورای اسلامی، در زنجان حدود 100 نفر، کرمانشاه 50 نفر، خراسان رضوی 50 نفر و کرمان 150 نفر از معلمان تجمع کردند و عمده مطالباتشان این موارد را شامل می شد: «عدم اجرای رتبه بندی معلمان که در قانون اساسی آمده»، «کمبود نیروهای آموزشی و فشار به سایر معلمان»، «کفاف ندادن حقوق معلمان با توجه به شرایط اقتصادی»، «دائمی شدن قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان»، «اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی مبنی بر رایگان شدن آموزش به شهروندان» .

در استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، تجمعی گزارش نشده است.

منبع: فارس

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان