زندانی شدن به خاطر ارسال بیت کوین

هند شهروندانی را که از رمزارزها به عنوان ابزار پرداخت استفاده کنند، زندانی می کند

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به گفته منابع رویترز، قانونی‌سازی پیشنهاد قبلی و مقررات بیشتر ارزهای دیجیتال در هند شامل مجازات شدید برای افرادی که از قانون جدید پیروی نمی‌کنند، بازداشت بدون حکم و زندان بدون حق وثیقه خواهد بود.

دولت هند قبلاً به صورت واضح اعلام کرده بود که این کشور مشتاقانه منتظر ممنوعیت اکثر رمزارزهایی است که به عنوان ابزار پرداخت استفاده می شوند، که به طور جهانی به معنای سرکوب کامل رمزارزها به عنوان یک روش پرداخت در کشور است.

این لایحه که قبلاً پذیرفته شده است، کلیه فعالیت‌های مربوط به استخراج، تولید، نگهداری و تجارت دارایی‌های ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند. رمزارزها مجاز به استفاده به عنوان ذخیره ارزش، دارایی قابل مبادله یا حتی به عنوان یک واحد پولی در حساب نیستند.

هرگونه عدم رعایت قوانین فوق، نقض شدید قانون تلقی می شود که منجر به بازداشت بدون حکم خواهد شد. افراد دستگیر شده حق ندارند با ارائه وثیقه از زندان آزاد شوند.

پایان تجارت کریپتو در هند

اقدامات دولت در تضاد با بیانیه قبلی در مورد برنامه هایی برای ارتقا و توسعه بیشتر صنعت و فناوری بلاک چین است. به گفته حقوقدانان، علاوه بر ممنوعیت کامل استفاده از رمزارزها، بازار توکن های غیرمثلی (NFT) نیز ضربه خواهد خورد و به احتمال زیاد در کشور متوقف خواهد شد.

پس از انتشار برنامه‌های دولت، اکثر معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بزرگ هندی مجبور شدند به دلیل خطر دستگیر شدن، از تمام بازارهای مرتبط با رمزارزها با ضرر قابل توجهی خارج شوند.

هند یکی از بزرگترین بازار دارایی های دیجیتال را در کل این صنعت دارد. رویترز می گوید که تا ۲۰ میلیون معامله گر ارزهای دیجیتال در کشور وجود دارد که دارایی هایی به ارزش تقریباً ۶ میلیارد دلار را نگهداری می کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان