فوری؛ زلزله شدید در کرمان | جزئیات زلزله مهیب کرمان

این زمین‌لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

زمین لرزه‌ای به شدت ۴.۲ ریشتر کرمان را تکان داد، مرکز این زمین لرزه خانوک در شمال استان کرمان است که ۹ کیلومتر با شهر کرمان فاصله دارد.

این زمینه لرزه ساعت ۱۳ و ۱۶ دقیقه روی داد و کانون ان در عمق ۸ کیلومتری زمین است.

شب گذشته هم زمین لرزه‌ای با شدت ۴.۶ ریشتر شب گذشته این منطقه را لرزانده بود.

این زمین‌لرزه در عمق 8 کیلومتری زمین رخ داده است.

 

زلزله ۴.۶ ریشتری دیروز خانوک کرمان خسارتی نداشت

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان گفت: تاکنون از زمین لرزه ۴.۶ ریشتری خانوک کرمان خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

رضا فلاح مدیرعامل هلال احمر استان کرمان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان ، با اشاره به اینکه ساعت 22:26 دیشب زمین لرزه‌ای به بزرگی 4.6 ریشتر در عمق 8 کیلومتری زمین حوالی خانوک در شمال استان کرمان را لرزاند.

وی از اعزام چهار تیم ارزیاب و اعضای خانه‌های هلال به کانون زلزله خبر داد و گفت: طبق گزارش‌های دریافتی تاکنون این زمین لرزه خسارت جانی و مالی نداشته است.

مدیرعامل هلال احمر استان کرمان با بیان اینکه این تیم‌ها همچنان در حال ارزیابی منطقه هستند افزود: 2 تیم ارزیاب هلال احمر شهرستان زرند و خانه هلال خانوک جهت ارزیابی به محل حادثه اعزام شدند.

وی با اشاره به اینکه در لحظات اولیه این حادثه اعضای داوطلب خانه هلال در منطقه خانوک به محل حادثه اعزام شدند، افزود: با راه‌اندازی خانه‌های هلال و آموزش مردم بومی، سعی کردیم در اولین لحظات حادثه از توان و ظرفیت این نیروهای آموزش دیده در حوادث بهره‌مند شویم.

فلاح با اشاره به اعلام هشدارهای ستاد بحران استانداری در مناطق حادثه خیز خاطرنشان کرد: آموزش همگانی آحاد جامعه به ویژه مناطق روستایی و حاشیه شهرها از طریق خانه‌های هلال؛ آمادگی و تاب آوری مردم را در مناطق حادثه‌خیز افزایش می‌دهد.

به گزارش تسنیم، عصر دیروز زمین لرزه ای با قدرت 4 ریشتر حوالی یزدان شهر در شهرستان زرند به وقوع پیوسته است.

زلزله

شبکه لرزه نگاری کرمان کم نظیر در کشور

اقای فرهادی در بازدید از مرکز مدیریت وکنترل حوادث استان کرمان گفت جمعیت هلال احمر استان یکی از مجهزترین مراکز در پاسخ به حوادث طبیعی است.

مدیرکل پایش،پیش بینی و هشدار سازمان مدیریت بحران کشور در بازدید و ارزیابی آمادگی شبکه لرزه نگاری کرمان کم نظیر در کشورستادپیشگیری،هماهنگی وفرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان‌کرمان در مقابله و پاسخ به حوادث طبیعی گفت شبکه لرزه نگاری استان کرمان ونحوه رصدوپایش فعالیت های سامانه های گسلی استان بسیار دقیق و مجهز به فناوریهای روز است.

وی در ادامه جمعیت هلال احمر استان کرمان را یکی از مجهزترین جمعیت های هلال احمر کشور توصیف کرد و تعامل و هماهنگی بسیار خوب مدیریت بحران استان کرمان با جمعیت هلال احمر و شبکه لرزه نگاری استان را خوب ارزیابی کرد

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان