زلزله ۵.۱ ریشتری در سیستان و بلوچستان

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، مرکز این زمین لرزه که در ساعت ۱:۱۶ بامداد امروز (چهارشنبه) رخ داد منطقه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) استان سیستان و بلوچستان بوده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بامداد چهارشنبه (سوم آذر ۱۴۰۰) زمین‌لرزه‌ای به شدت ۵.۱ ریشتر در عمق یازده کیلومتر، استان سیستان و بلوچستان را لرزاند.

بر اساس اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشور، مرکز این زمین لرزه که در ساعت ۱:۱۶ بامداد امروز (چهارشنبه) رخ داد منطقه مسجد حضرت ابوالفضل (ع) استان سیستان و بلوچستان بوده است.

زلزله مسجد ابوالفضل(ع) سیستان و بلوچستان تا کنون خسارتی نداشته است

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان: تاکنون‌خسارتی از زمین لرزه بامداد امروز چهارشنبه مسجد ابوالفضل(ع) این استان گزارشی ارسال نشده است.

علیرضا شهرکی اظهارداشت: در همان لحظات اولیه وقوع زمین لرزه تیم‌های ارزیاب برای بررسی خسارت‌های احتمالی به محل وقوع این زمین لرزه در محدوده مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سیستان و بلوچستان اعزام شدند.

وی بیان کرد: نیروهای امدادی برای بررسی و رسیدگی به هرگونه خسارت جانی و مالی در آماده باش کامل هستند.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان گفت: زلزله ای به بزرگی ۵.۱ دهم در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) ساعت ۱ و ۱۶ دقیقه و ۲۴ ثانیه بامداد امروز حوالی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) سیستان و بلوچستان را لرزاند.

وی با بیان اینکه این زلزله در عمق ۱۱ کیلومتری زمین به وقوع پیوست افزود: کانون این زلزله در موقعیت ۲۸.۱۵ عرض شمالی و ۵۹.۳۶ طول شرقی ثبت شده است.

شهرکی اظهارداشت: این زمین لرزه در ۲۷ کیلومتری مسجد ابوالفضل(ع)، ۶۵ کیلومتری محمد آباد ریگان،۷۴ کیلومتری گلمورتی،۲۰۹ کیلومتری زاهدان و ۳۲۲ کیلومتری بندرعباس رخ داد.

بخشدار بزمان نیز اظهارداشت: زلزله ۵.۱ریشتری بامداد امروز تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی نداشته است.

فرشاد فرحمنش گفت: تیم‌های ارزیابی  به منطقه اعزام شده‌اند و پس از جمع‌بندی خبر تکمیلی اطلاع رسانی می‌شود.

روستای مسجد ابوالفضل در ۱۰۶ کیلومتری محور ریگان به بزمان قرار دارد. بخش بزمان از توابع شهرستان ایرانشهر در ۱۰۰ کیلومتری مرکز این شهرستان و در جنوب غرب زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.

منبع: ایسنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان