نابغه توئیتر بازار رمزارزها را متحول می‌کند

روز گذشته دنیای فناوری با شک بزرگی روبه‌رو شد و مدیر عامل شبکه اجتماعی محبوب روزنامه‌نگاران و اهالی سیاست استعفا داد. جک دورسی بنیان‌گذار توئیتر با انتشار متنی در توئیتر اعلام کرد، سرانجام زمان رفتن من هم فرا رسید. تصمیم گرفتم که توییتر را ترک کنم زیرا فکر می‌کنم که این شرکت آماده شده تا وابستگی‌اش را به بنیان‌گذارانش قطع کند.» البته قرار هست، دورسی تا سال ۲۰۲۲ میلادی در هیات مدیرۀ توئیتر باقی بماند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

پیش‌بینی می‌شود، استعفا جک دورسی از توئیتر سرآغاز حضور او در بازار ارزهای دیجیتال باشد. او پیش از این هم حضور پر رنگی در بازار کریپتوکارنسی داشت و احتمالا بعد از این شاهد نقش‌آفرینی پر رنگ او در دنیای کریپتو باشیم.

روز گذشته دنیای فناوری با شک بزرگی روبه‌رو شد و مدیر عامل شبکه اجتماعی محبوب روزنامه‌نگاران و اهالی سیاست استعفا داد. جک دورسی بنیان‌گذار توئیتر با انتشار متنی در توئیتر اعلام کرد، سرانجام زمان رفتن من هم فرا رسید. تصمیم گرفتم که توییتر را ترک کنم زیرا فکر می‌کنم که این شرکت آماده شده تا وابستگی‌اش را به بنیان‌گذارانش قطع کند.» البته قرار هست، دورسی تا سال ۲۰۲۲ میلادی در هیات مدیرۀ توئیتر باقی بماند.

دورسی چه خدمتی به دنیای فناوری کرد؟

جک دورسی (Jack Patrick Dorsey) متولد ۱۹ نوامبر سال ۱۹۷۶ است و در دانشگاه نیویورک ایده خلق توییتر را ارائه کرد. در کنار مدیریت توئیتر فعال بازار ارزهای دیجیتال است و با رمز ارز بیت کوین رابطه خوبی دارد. او معتقد است، اگر تمام افراد جهان به یک ارز مشترک دسترسی داشته باشند، کسب‌وکارها سریع‌تر برنامه‌های خود را پیش می ببرند و بیت کوین در نهایت جهان را متحد خواهد کرد. نکته مهم این هست که دورسی یکی از نهنگ‌های رمز ارز بیت کوین است و در حال افزایش تعداد دارایی بیت کوین‌ خود است. او از طریق خدمات هاستینگ بیت کوین استخراج می‌کند.

یکی از اقدامات مهم دورسی هدایت توئیتر در دوران پرآشوب ریاست جمهوری دونالد ترامپ بود. ارسال توئیت های پرحاشیه و جنجالی ترامپ آنقدر حاشیه‌ساز شد که سرانجام منجر به حذف حساب کاربری وی در توئیتر شد. سرانجام در ۲۹ نوامبر ۲۰۲۱، دورسی از سمت مدیرعامل توییتر کناره‌گیری کرد. پیش بینی می شود، استعفا دورسی از توئیتر سرآغاز حضور او در بازار ارزهای دیجیتال باشد. او پیش از این هم حضور پر رنگی در بازار کریپتوکارنسی داشت و احتمالا بعد از این شاهد نقش آفرینی پر رنگ او در دنیای کریپتو باشیم.

چه کسی جایگزین دورسی در توئیتر شد؟

دورسی در بیانیه اخیر خود مدیر فنی توئیتر (پرنگ آگراوال) را به عنوان جانشین خودش معرفی کرد. او ضمن اظهار خوشحالی از انتخاب آگراوال در بیانه خود اشاره کرده است که با خیال راحت توییتر را ترک می‌کند، چون می‌داند کسی جانشین او می‌شود که عمیقاً این شرکت و نیازهای آن را درک می‌کند.

آگراوال اصالتا هندی است و چهارمین سکان‌دار توئیتر شد. پیش از آگراوال دورسی از سال ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۸ و ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۱، «ایوان ویلیامز» از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰ و «دیک کاستولو» از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ مدیرعامل توئیتر بودند. آگراوال یکی از طرفداران سر سخت هوش مصنوعی در دنیای امروز است.

آگراوال توئیتر را به کدام سمت می برد؟

با انتخاب چهارمین مدیر عامل برای توئیتر سوال مهم این هست که آگراوال چه مسیری برای این شبکه اجتماعی محبوب در نظر خواهد گرفت؟ بهتر برای پاسخ به این سوال نگاهی به عملکرد آگراوال در توئیتر داشته باشیم.

آگراوال

اهالی توئیتر آگراوال را در سال ۲۰۱۱ شناختند که تمرکز خوبی بر محصولات تبلیغاتی داشت. او در این سال مهندس ممتاز توئیتر شد. در سال ۲۰۱۷ توانست مدیر ارشد فناوری توئیتر شود تا راه خود را برای مدیرعاملی هموار کند. در سال ۲۰۱۷ توئیتر با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کرد و آگراوال توانست مشکلات مختلفی مثل امنیت رمز عبور را بر طرف کند و شاهد برخی از ابتکارات جسورانه‌تر شرکت مانند تمرکززدایی در دوران مدیریت او بودیم.

یکی از موفق ترین پروژه‌های آگراوال نظارت بر پلتفرم غیرمتمرکز Bluesky بود که برای اولین بار در سال ۲۰۱۹ رونمایی شد. در کنار هوش مصنوعی آگراوال نیم نگاهی به بازار کریپتوکارنسی هم دارد و تیم «کریپتو توییتر» را به رهبری «تس راینارسون» تاسیس کرد. این تیم مستقیماً به گزارش‌های این بازار را به آگراوال گزارش ارائه می‌دهد. با توجه به روند آگراوال در سال های گذشته پیش‌بینی می‌شود که بحث هوش مصنوعی و بازار ارزهای دیجیتال برای این مدیر تازه حائز اهمیت باشد و شاید او مدیرعاملی باشد که توئیتر را به دنیای متاورس وارد می کند.

توئیتر، رسانه علاقمندان دنیای کریپتوکارنسی

توییتر تاثیر زیادی بر رمز ارزها دارد. سرمایه‌گذاران و معامله‌گران زیادی مثل ایلان ماسک اغلب به توییتر وارد می‌شوند تا هیجان خود را از معاملات در این رسانه به اشتراک بگذارند. کلاه‌برداری‌های زیادی هم در این شبکه افشا شده است و بحث‌های آموزشی مفیدی برای تازه واردها در توئیتر ارائه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان