تصمیم عجیب یحیی گل‌محمدی برای پرسپولیس

یحیی گل محمدی در شرایطی دو خرید جدید برای پرسپولیس دارد که تجربه نشان داده اعتقادی به بازیکنان جوان ندارد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

پرسپولیس در ۲۴ ساعت گذشته یکی از تیم‌های پرسروصدای نقل و انتقالات بوده است. این تیم با نظر یحیی گل محمدی نه تنها دو بازیکن جدید را در فهرست خرید گذاشته بلکه در تصمیمی عجیب تر، یکی از خرید‌های همین فصلش را در فهرست خروج گذاشت.

به گزارش فرارو، این روز‌ها علاقمندان به پرسپولیس به وفور اسم وحدت هنانوف و منوچهر صفروف را شنیده اند. دو بازیکن استقلال تاجیکستان که همین شب گذشته به ایران رسیده اند تا امروز و بعد از شرکت در تست‌های پزشکی باشگاه قراردادشان را با پرسپولیس نهایی کنند. این دو بازیکن اولین تاجیک‌های پرسپولیس خواهند بود. همزمان، اما این تیم، قرارداد رضا دهقانی، بازیکنی که همین فصل خرید و فقط ۲۰ دقیقه به او مهلت بازی داد را در فهرست خروج قرار داد تا این بازیکن بعد از فسخ قرارداد با پرسپولیس راهی باشگاه تراکتور شود.

تصمیم یحیی گل محمدی برای فسخ قرارداد با رضا دهقانی ۲۳ ساله همان قدر عجیب به نظر می‌رسد که خریدن دو بازیکن تازه شان! در واقع یحیی گل محمدی از زمان ورودش به پرسپولیس اسیر تناقضی عجیب شده که هنوز پاسخ روشنی برایش پیدا نشده است. پرسپولیسی‌ها با یحیی گل محمدی، برخلاف دو تیم استقلال و سپاهان، در این چند فصل، اعتقادی به استفاده از بازیکنان جوان نداشته و همواره آن‌ها را از مسیر تیم بزرگسالان دور کرده است. تصمیم جدید یحیی گل محمدی برای پرسپولیس وقتی عجیب‌تر می‌شود که هر دو خرید جدید سرخ‌های تهرانی، جوان و به ترتیب ۲۰ و ۲۱ ساله هستند! آیا نظر یحیی به استفاده از جوان‌ها تغییر کرده است؟

قراین و شواهد نشان می‌دهد که خیر؛ در پرسپولیس اگر مهدی عبدی فاکتور گرفته شود، به هیچ بازیکن جوان دیگری فرصت داده نشده است. رضا دهقانی تازه‌ترین جوانی است که در پرسپولیس فرصتی به دست نیاورد، ولی او تنها نیست. یحیی دو خرید جوان دیگر هم داشته که آن‌ها را برای گرم نگه داشتن نیمکت نگه داشته است! علی شجاعی و مهدی مهدیخانی، دو خرید جوان و جدیدی بودند که هرگز از سوی یحیی گل محمدی، فرصتی درخور به آن‌ها داده نشده است.

حال که یحیی گل محمدی به استفاده از بازیکنان تیم امید تاجیکستان علاقمند شده، بد نیست پاسخ این پرسش را بدهد که چرا آریا برزگر، ستاره جوان تیم‌های پایه‌ای ایران را حتی برای چند دقیقه هم به زمین نفرستاد و نهایتا مقدمات خروجش از پرسپولیس را فراهم کرد؟

آخرین ستاره جوانی که به پرسپولیس آمده و درخشیده بشار رسن عراقی است. او در عصر برانکو در حالی که زیر ۲۳ سال بود به پرسپولیس آمد و تبدیل به یکی از ستاره‌های این تیم شد، ولی بعد از ورود یحیی گل محمدی، انگار طبق قانون نانوشته ای، هر پرسپولیسی که بالای ۲۵ سال باشد شانس بازی کردن را به دست می‌آورد! همین حالا بدون مهدی عبدی، دیگر بازیکنان پرسپولیس که فرصت بازی به دست می‌آورند همگی بالای ۲۵ سال سن دارند.

دقیقا به خاطر همین تفکرات و بی اعتقادی به بازیکنان جوان است که خرید‌های جدید پرسپولیس تبدیل به محل سوال شده است؛ آیا یحیی قرار است در طول دوران مربیگری اش در پرسپولیس برای یک بار هم که شده به جوانان اعتماد کند؟

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان