نخست وزیر هند از کشورهای دموکراتیک می خواهد که در زمینه ارزهای دیجیتال همکاری کنند

در میان انبوهی از جلسات کابینه، بررسی‌های صنعتی و مشکلات بانکی فزاینده، نخست‌وزیر کشور در مورد رمزارز صحبت کرده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

به نظر می رسد هند در مورد بیت کوین (BTC) موضعی مترقی اتخاذ کرده است. به ویژه با توجه به این واقعیت که کشور در تلاش است تا به یک دیدگاه واحد در زمینه طبقه بندی و قانونی بودن این دارایی جدید دست یابد.

در میان انبوهی از جلسات کابینه، بررسی‌های صنعتی و مشکلات بانکی فزاینده، نخست‌وزیر کشور در مورد رمزارز صحبت کرده است.

در گفت‌وگوی سیدنی، نخست‌وزیر، نارندرا مودی(Narendra Modi )، از کشورهای دموکراتیک خواست تا با یکدیگر همکاری کنند تا بیشترین بهره را از ارزهای دیجیتال و فناوری بلاک چین ببرند. وی همچنین اظهار داشت که نباید از آنها برای اهداف غیراخلاقی استفاده شود.

روز دوشنبه، نخست وزیر مودی، در یک نشست سطح بالا درباره ارزهای دیجیتال در زمینه پولشویی و تامین مالی تروریسم صحبت کرد. فضای کلی پیرامون این جلسه حاکی از آن بود که اقدامات نظارتی قوی در راه است، هرچند ماهیت آینده‌نگر و مترقی دارد.

دولت هند قبلاً اقداماتی را برای ایجاد یک زیرساخت نظارتی قوی برای بخش با رشد سریع انجام داده است. این گفتگوها در سطح بالایی متعددی از جمله یکی بین بانک مرکزی (RBI)، وزارت دارایی و وزارت کشور، و همچنین کارشناسان رمزارز و شرکت کنندگان مهم صنعت از داخل و خارج از هند داشته است.

با وجود دیدگاه عینی ارائه شده توسط برخی از وزرای دولت، فرماندار RBI Shaktikanta Das هنوز متقاعد نشده است. روز سه‌شنبه، مدیر اجرایی مجدداً موضع خود را مبنی بر اینکه اجازه داد و ستد ارزهای دیجیتال ممکن است هر سیستم مالی را به خطر بیندازد، از آنجایی که توسط بانک‌های مرکزی نظارت نمی‌شود، تکرار کرد.

با وجود افزایش محبوبیت ارزهای دیجیتال در هند، قانونگذاران هنوز بر سر نیاز به یک سیستم نظارتی جامع اختلاف نظر دارند. انتظار می‌رود که لایحه بیت‌کوین در جلسه بعدی به مجلس هند ارائه شود. بسیاری از مردم امیدوارند که این امر باعث ایجاد آرامش و وضوح برای سرمایه گذاران و سازمان ها شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان