پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

یکی از مسائلی که شاید برایتان زیاد اهمیت نداشته باشد، میزان مجاز بار در سفر است. این مساله شاید در نگاه اول ساده و بی‌اهمیت باشد؛ ولی اگر به این موضوع دقت نکنید، ممکن است در فرودگاه با مشکل روبه‌رو شوید. اولین مشکلی که پیش می‌آید، هزینه اضافه‌ای است که باید برای اضافه بار بپردازید. دومین مشکل زمان و وقت شما است که در فرودگاه گرفته می‌شود؛ این موضوع معمولا به‌هم‌ریختگی ذهنی را هم همراه دارد. هنگام خرید بلیط خارجی و داخلی، حتما این موضوع را بررسی کنید تا به مشکل نخورید.

اهمیت رعایت بار مجاز

بار مجاز برای هر مسافر در کلاس‌های پرواز متفاوت است و ابعاد چمدان‌ها در ایرلاین‌ها با یک‌دیگر فرق می‌کند. بار مجاز در کلاس اکونومی نسبت به استاندارد هفت کیلوگرم در کابین است و ابعاد چمدان باید حدود 20*38*55 سانتی‎‌متر باشد. میزان باری که می‌توانید با خود ببرید، 20 تا 25 کیلوگرم برآورد می‌شود. ایرلاین‌های مختلف نسبت به یک‌دیگر میزان مجاز بار را متفاوت اعلام کرده‌اند. شما می‌توانید در کلاس بیزینس دو چمدان با همان ابعاد و وزن داخل کابین ببرید. همچنین میزان بار مجاز برای شما 25 تا 30 کیلوگرم است. لازم به ذکر است که نباید وسایل خطرناک و آتش‌زا داخل چمدان‌ها داشته باشید.

تفاوت میزان بار در پرواز داخلی و خارجی

در پروازهای داخلی میزان بار مجار توسط ایرلاین‌ها تعیین می‌شود و نسبت به پروازهای خارجی کم‌تر است. در بیشتر ایرلاین‌های داخلی حد بار مجاز را بین 20 الی 25 کیلوگرم تعریف کرده‌اند. گاهی ممکن است بعضی از ایرلاین‌ها این رقم را افزایش دهند. در پروازهای خارجی میزان مجاز حد بار بیشتر است و این عدد بین 30 تا 40 کیلوگرم تغییر پیدا می‌کند. البته در ایرلاین‌های خارجی هم مثل ایرلاین‌های داخلی این عدد ثابت نبوده و کم یا زیاد می‌شود. اگر میزان بار و وسایلتان بیش از حد مجاز شد، باید هزینه‌ای را برای بار اضافی بپردازید.

تفاوت میزان بار مجاز در ایرلاین‌های مختلف

همان‌طورکه گفتیم در ایرلاین‌های داخلی حد مجاز بار بین 20 تا 25 کیلوگرم تعریف شده است؛ ولی در بعضی از ایرلاین‌ها می‌توانید تا 30 کیلوگرم هم بار با خود به داخل کابین ببرید. میزان بار مجاز در ایر زاگرس، تابان، قشم ایر، ماهان، کیش ایر، ایر آتا، ایر وارش، معراج و... 20 کیلوگرم است. حد مجاز بار در ایر کاسپین، ایران ایر و آسمان 30 کیلوگرم تعریف می‌شود؛ شما می‌توانید بدون هیچ نگرانی این میزان بار را به کابین ببرید.

02

این ایرلاین‌ها از محبوب‌ترین ایرلاین‌های داخلی هستند که بیشتر آزانس‌های مسافرتی و سایت‌های معتبر فروش بلیط و تور در کشور با آن‌ها همکاری دارند. البته این نکته را فراموش نکنید این اعدادی که گفتیم، در کلاس پروازی اکونومی است. اگر بلیط شما در کلاس بیزینسی باشد، می‌توانید بار بیشتری همراهتان ببرید. هزینه بار اضافی در این شرکت‌های هواپیمایی در مسیر داخلی و خارجی به ازای هر یک کیلوگرم حدود 1% قیمت بلیط در همان مسیر است.

راه‌های افزایش میزان بار مجاز

اگر شما مجبور به حمل اضافه بار برای سفر هستید، بهترین کار پرداخت جریمه خواهد بود. این کار ساده‌ترین و راحت‌ترین راهی است که می‌توانید برای انتقال اضافه بار به هواپیما انجام دهید. اگر می‌دانید اضافه بار دارید، حداقل 40 دقیقه زودتر از ساعت پرواز به فرودگاه بروید تا برای پرواز مشکلی نداشته باشید. می‌توانید برای پیشگیری از مشکل افزایش بار همراه، با اطلاعات کامل سفر کنید. برای مثال درصورتی‌که می‌خواهید در فصل پاییز به جزیره کیش بروید، نیازی ندارید لباس‌های خیلی گرم همراه داشته باشید. با دانستن آب‌وهوای مقصد و تجربه مسافران قبلی، بهترین چیدمان را در چمدانتان داشته باشید. نظر کاربران و مسافران در همه سایت‌های فروش بلیط و تور ثبت شده است.

03

سفر با نوزاد

اگر شما نوزاد کوچک دارید و بلیط خارجی تهیه کرده‌اید، برای سفرتان می‌توانید درصورت جادار بودن کابین صندلی کودک یا تخت خواب کودک را به کابین ببرید. درصورتی‌که می‌خواهید به نوزاد خود شیر خشک یا غذایی مشابه دهید، مسئولان فرودگاه باید بسته‌های غذا را چک کنند. گاهی ممکن است کابین هواپیما جای کافی نداشته باشد؛ حتما این مساله را با مهمانداران مطرح کنید تا بهترین پیشنهاد را به شما ارائه دهند.

کلام آخر

میزان حد بار مجاز و وسایلی که می‌توانید با خود به کابین ببرید، از مواردی است که شاید خیلی‌ها با آن آشنا نباشند و هنگام پرواز درباره آن به مشکل بخورند. برای اینکه این‌گونه مسائل برای شما پیش نیاید، حتما قبل از خرید بلیط خارجی یا داخلی قوانین را بخوانید. شاید این اطلاعات ساده به نظر برسند؛ ولی عدم توجه‌تان ممکن است شما را با مشکلی جدی روبه‌رو کند و اعصاب شما به هم بریزد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان