هند رمزارزها را به عنوان روش پرداخت ممنوع ، اما به عنوان دارایی تنظیم می کند

دولت در نظر دارد در جلسه زمستانی مجلس لایحه تنظیم رمزارز ارائه کند که جزئیات آن در حال نهایی شدن است. به نظر می رسد این لایحه مسیر خود را نسبت به برنامه های قبلی برای ممنوعیت رمزارزها در کشور تغییر داده است.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

اکونومیک تایمز به نقل از منابع دولتی گزارش داد که هند استفاده از رمزارزها را برای پرداخت ها ممنوع خواهد کرد، اما تجارت آن ها را به عنوان دارایی مجاز و تنظیم می کند.

دولت در نظر دارد در جلسه زمستانی مجلس لایحه تنظیم رمزارز ارائه کند که جزئیات آن در حال نهایی شدن است. به نظر می رسد این لایحه مسیر خود را نسبت به برنامه های قبلی برای ممنوعیت رمزارزها در کشور تغییر داده است.

ET گزارش داد، در این لایحه، مقامات همچنین “درخواست فعال” (درخواست فعال به معنای ارتباط فعال با مصرف کنندگان در مورد خدمات املاک و مستغلات با هدف ایجاد یک رابطه دلالی است.) را از شرکت‌های رمزارز، از جمله صرافی‌ها و پلتفرم‌ها، ممنوع خواهند کرد.

تانوی راتنا، بنیانگذار و مدیر عامل اندیشکده Policy 4.0 به CoinDesk گفت: موضوع تبلیغات یک “بحث بزرگ” را به راه انداخته است، به طوری که برخی فکر می کنند تبلیغات جوانان را گمراه می کند. ET همچنین گزارش داد که صرافی های کریپتو WazirX و Bitbins امروز تبلیغات خود را متوقف کردند.

دولت روز دوشنبه با نمایندگان صنعت رمزارزها جلسه ای برگزار کرد و به یک سری گفتگوهای غیرعلنی بین دولت و بانک مرکزی هند (RBI) که در چند روز گذشته انجام شده بود، پرداخت.

راتنا گفت: «تنظیم کردن رمزارزها به‌عنوان یک دارایی، همه ی مسائلی را که مقامات نگران آن هستند حل نمی‌کند، اما آن را از عرصه ارز خارج می‌کند، که یکی از نگرانی‌های RBI است.

او گفت: «محرمانه‌ترین بخش، تعریف طبقه دارایی است. راتنا خاطرنشان کرد، اما سایر نگرانی‌های RBI مانند ثبات مالی، کنترل سرمایه و ریسک نرخ ارز برای حل، چالش‌برانگیزتر هستند.

ET همچنین روز سه شنبه به نقل از منابع ناشناس گزارش داد که همسان سازی قیمت به عنوان یک نگرانی جدید ظاهر شده است. به گفته یکی از منابع، مقامات نگران این هستند که چگونه هر تنظیم‌کننده‌ای می‌تواند روی صرافی‌های چندگانه نظارت داشته باشد، «وقتی تفاوت قیمت زیادی وجود دارد و فرصتی برای همسان سازی قیمت وجود دارد».

بر اساس این گزارش، صرافی ها برای تنظیم دقیق مقررات به دنبال یک سندباکس نظارتی هستند. این گزارش افزود: هیئت بورس و اوراق بهادار هند می تواند به عنوان تنظیم کننده تعیین شود، اما هیچ “تماس نهایی” در مورد این موضوع گرفته نشده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان