پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

اگر تحقیق زیادی در مورد خرید بهترین برند چای ایرانی انجام داده اید و هنوز نتوانستید تصمیم بگیرید کدام یک از این برندها محصولات با کیفیتی را در اختیارتان قرار می دهند، به هیچ وجه نگران نباشید چون در ادامه می خواهیم بهترین برند را از نظر مخاطب و مشتریان معرفی کنیم. در حال حاضر و با توجه به محبوبیت بسیار زیادی که چای ایرانی در بین خانواده ها دارد، شرکت های مختلفی اقدام به فروش محصولات می کنند که همین امر باعث شده تا مصرف کننده در هنگام خرید با چالش‌های مواجه شود که تصمیم گیری بهترین محصول از میان تنوع بسیاری که وجود دارد کار سخت و دشواری باشد. اما اگر تا پایان با ما همراه باشید برندی را معرفی خواهیم کرد که از نظر کیفیت محصولات و رضایت مشتری در بالاترین سطح قرار دارد و می توانید محصولات خود را از آن خریداری کنید.

بهترین برند چای ایرانی

با جستجویی در گوگل مشاهده می کنید که برندهای مختلفی برای خرید چای وجود دارد. اما کدام یک را می توان به عنوان بهترین برند در نظر گرفت را با استفاده از معیارهای مختلفی می‌توان مشخص کرد. در بررسی هایی که ما انجام دادیم با برندی خوشنام آشنا شدیم که از نظر کارربرانی که محصولات آن ها را خریداری کرده‌اند، جزء بهترین برندهای خرید چای ایرانی بوده است و می توان محصولاتی را با قیمت های بسیار مناسب از آن ها خریداری کرد. مهرآیین مجموعه ای است که خود؛ تولید کننده چای ایرانی است و محصولاتی که تولید می کند همواره در سطح بهترین و با کیفیت ترین محصولات قرار می گیرد این مجموعه به صورت تخصصی محصولاتی مانند چای، زعفران و خشکبار را به فروش می‌رسانند که توانسته اند جایگاه بسیار خوبی در بین مشتریان به دست آورند.

مهرایین بهترین برند چای ایرانی ، بهترین برند چای ایرانی کدام برند است

انواع چای ایرانی از نظر زمان برداشت

بیشتر چای های که در بازار مشاهده می کنید در شمال کشور کشت می شوند. با توجه به شرایط آب و هوایی که در این منطقه حاکم است، فرصت مناسبی را برای کشت این محصول فراهم می کند. برداشت این محصول ۳ بار در سال انجام می شود که با توجه به زمان برداشت رنگ، طعم، عطر و مزه چای متفاوت خواهد بود.در زیر مشاهده می کنید که با توجه به زمان برداشت، چای ها به این چند دسته تقسیم می شوند.

چای بهاره یا چین اول

بهترین نوعی که می توان از چای سیاه ایرانی انتظار داشت در فصل بهار برداشت می شود. وجه تمایز این چای نسبت به دو نوع دیگر طعم متفاوت و خواص درمانی بسیاری است که این نوع چای دارد. دلیل آن هم این است که این محصول زمانی کشت می شود که در فصل زمستان زمین ها استراحت خود را کرده اند و حاصلخیز هستند و می توان از آن ها چای مرغوب تری را برداشت کرد. پس برای اینکه بتوانید تشخیص دهید چه نوع چای می تواند از همه بهتر باشد چای بهاره را حتماً در لیست خود داشته باشید. شما می توانید این محصول را از بهترین برند چای ایرانی یعنی مهرآیین خریداری کنید تا خیالتان از کیفیت محصول راحت باشد. البته این محصول خود به سه نوع دیگر تقسیم می‌شود که بیشتر در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

جای تابستان یا چین دوم

در تیر ماه بار دیگر زمان برداشت چایی می رسد. برگ های چای پس از برداشتی که در اردیبهشت ماه داشته اند مجدد جوانه زده و در تیر ماه آماده برداشت می شوند. البته کیفیت  محصولی که در چین دوم برداشت می شود نسبت به چین اول متفاوت تر است و تقریباً کیفیت کمتری نسبت به آن دارد. این امر باعث می‌شود چای کمی تلخ تر باشد.

چای پاییزه چین سوم

در چین سوم با توجه به شرایطی که درختچه های چای پشت سر گذاشته اند، محصول نهایی با کیفیت کمتری نسبت به دو چین قبل برداشت می‌شود. چرا که نیاز است تا درختچه برای استراحت خود در زمستان آماده شود و چندان محصول با کیفیتی را تحویل ندهد. از طرفی دیگر با توجه به برداشت‌هایی که از آن صورت گرفته، دیگر حاصلخیزی اول را ندارد. همه این عوامل باعث می‌شود که کیفیت در چین سوم کمتر از بقیه باشد و طعم چای در نهایت تلخی بیشتری را داشته باشد. البته بسیاری از کارخانه ها با اضافه کردن اسانس ها و رنگ مصنوعی مقداری از تلخی چای مورد نظر را گرفته و در نهایت در قالب چای خارجی آن را وارد بازار می‌کنند.

با توجه به نکاتی که در بالا گفته شد برای انتخاب بهترین برند چای ایرانی نیاز است تا ببینید شرکت مورد نظر چه نوع محصولی را در اختیارتان قرار می دهد. در مجموعه مهرآیین به شما این تضمین داده می شود که محصولات ارسال شده برای تمامی مشتریان از چین اول یا بهاره خواهد بود و کیفیت بالای آن باعث می شود به یکی از مشتری های ثابت این مجموعه تبدیل شوید. با توجه به نظرات مثبتی که کاربران مهرآیین داشتند می توان این ادعا را داشت که هر مشتری تنها با یک بار خرید از این مجموعه به مشتری ثابت تبدیل می شود. چای مهرآیین درکنار برند هایی همچون چای رفاه ، چای نادری ، چای گلکیس و چای پژوهش ، جزو بهترین برند های چای ایرانی میباشد . 

مهرایین بهترین برند چای ایرانی ، بهترین برند چای ایرانی کدام برند است

چگونه چای ایرانی مرغوب را تشخیص دهیم؟

شاید تشخیص اینکه چای مورد نظر مربوط به کدام چین است کمی برای مشتری و مردم عادی سخت باشد و تنها کسانی که در این حوزه تخصص کافی دارند، بتوانند تشخیص دهند که هر چای مربوط به کدام فصل از برداشت است. اما راهکاری وجود دارد که می توانید از طریق دم کردن محصول متوجه شوید که آیا کیفیت لازم را دارد یا خیر. حتما این نکته را به یاد داشته باشید که برای دم کردن چای ایرانی به 15 تا 20 دقیقه زمان نیاز دارید و پس از آن چای آماده شده، عطر و طعم منحصر بفرد و لذیذی دارد. رنگ چای ایرانی هم قرمز است. طعم چای نباید تلخ باشد و باید در زمان نوشیدن آن طعمی گس را احساس کنید. البته شما زمانی که آب جوش را روی برگ های چای میریزید عطر فوق العاده آن را احساس خواهید کرد و با خود می گویید این همان نوشیدنی دل انگیزی بود که به دنبالش بودم.

انواع چای سیاه ایرانی در چین بهاره

در بالا اشاره کردیم که چین بهاره چای، خود به سه دسته تقسیم می شود. حال به بررسی این دسته بندی می پردازیم.

چای سرگل بهاره

در بین چای هایی که تا به حال معرفی کردیم چای بهاره بهترین نوع چای بود. اما در بین خود چای بهاره هم می توان چای سرگل را بهترین نوع نامید. این نوع چای از برگ های جوان تر درختچه چای تشکیل شده است که کشاورزان ابتدا این برگ ها را می چینند که به برگ های سرگل یا غنچه سه برگ معروف هستند. این نوع چای از نظر اندازه نسبت به سایر برگ های برداشته شده اندازه کوچک تری دارد و به همین دلیل بسیاری از کارخانه هایی که می‌خواهند به مشتری خود اطمینان دهند که چای سرگل بهاره را خریداری کرده‌اند، محصول را در همین اندازه خشک می کنند و به فروش می رسانند. نمونه خورد شده محصول هم کیفیت یکسانی دارد، اما بیشتر برای جلب اطمینان مشتری از برگ های سالم استفاده می کنند.

چای شکسته ممتاز

پس از اینکه برگ های جوان درخت چای را برداشت کردند، حال نوبت به برگ‌های دیگری که در قسمت بالا و پایین درختچه قرار دارند می رسد. دستچین کردن این برگ ها و جدا کردن ساقه ها و چوب ها، آن ها را برای خشک کردن در مکان‌های مناسبی قرار می دهند تا به طور کامل خشک شوند و در پایان آن ها را بسته بندی کنند. این نوع چای را با نام چای شکسته ممتاز می توان در بازار دید.

چای قلم

برای اینکه بهترین برند چای ایرانی را بشناسید لازم است که با انواع چای آشنا شوید. آخرین نوعی که در لیست ما قرار دارد، چای قلم است. در این نوع از برگ های پایینی درختچه استفاده می‌شود که ساقه ها یا چوب درخت هم درون چای مشاهده می شود. از نظر اندازه می‌توان این نوع را از بقیه چای ها درشت تر دانست. این محصول زمانی که چیده می شود برای خشک کردن در مکان‌های مناسب قرار می‌گیرد و هنگام عرضه کردن آن ساقه های خشک شده را می‌توان درون آن مشاهده کرد .همچنین برگ ها را  به صورت سالم در محصول نهایی قرار می‌دهند.

مهرایین بهترین برند چای ایرانی ، بهترین برند چای ایرانی کدام برند است

جمع بندی

در این مقاله با آشنایی کاملی که در مورد انواع چای ها پیدا کردید حال می توانید با خرید از بهترین برند چای ایرانی مهرآیین این اطمینان را داشته باشید که محصولات با کیفیتی به دستتان خواهد رسید. چای ارائه شده در این مجموعه تماماً برداشت بهاره بوده که می‌توانید با تهیه و دم کردن آن ها به خوبی این موضوع را متوجه شوید.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان