زمان مناسب برای خرید لباس کودک و نوزاد برای هر فصل کدام است؟

با اتمام هر فصل و شروع فصل جدید فروشندگان برای ایجاد گردش مالی شروع به حراج گذاشتن اجناس میکنند. پس بهتر است لباس هر فصل را با اتمام آن فصل و شروع فصل جدید خریداری کنیم.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 

گاهی فروشندگان حتی کالا ها را زیر قیمت خرید و یا تولید عرضه میکنند. با به جریان انداختن گردش مالی از راکد ماندن سرمایه ی خود جلوگیری میکنند و سودی که ممکن است با انبار کردن و فروش محصولات باقی مانده از هر فصل را که مشخص نیست در سال آینده ارزش مالی خاصی داشته باشد یا نه را به نقدینگی تبدیل میکنند. و این خود به گونه ای نوعی سود کردن محسوب میشود.

برنامه ریزی مالی داشته باشید

اگر در ابتدای فصل کودک یا نوزاد شما احتیاج به لباس جدید دارد و هیچ لباسی برای مصارف آن ها وجود ندارد و شما مجبور به خرید در ابتدای فصل شدید حتما مقدار سرمایه در نظر گرفته شده برای خرید را تقسیم بندی کنید.

برای مثال 60 درصد از مقدار پول مورد نظر و خریدهایتان را انجام دهید 40 درصد باقی مانده را برای حراج های آخر فصل کنار بگذارید و درآن زمان خرید کنید. در واقع شما با این کار حدودا 60 درصد سود کرده اید چرا که هم لباس را ارزان تر از قیمت واقعی در فصل خریداری کرده اید و هم از افزایش قیمت چندین درصدی سال آینده خلاص شده اید.

مناسبت های مربوط به کودکان

مناسباتی مانند روز کودک روز دختر و روز پسر و یا بلک فرایدی یا همان جمعه سیاه و امسال این مناسبات زمان مناسبی برای خرید کردن لباس های همان فصل محسوب میشوند. معمولا در این جور مناسبات فروشگاه ها برای جذب بیشتر مشتری و برای این که در بین فروشگاه های دیگر خودی نشان دهند و این حس را القا کنند که برای کودکان دلبند شما تخفیفی به عنوان هدیه در نظر گرفته اند اجناسشان را همراه با تخفیف عرضه میکنند.

 که میتواند موقعیت مناسبی را برای شما فراهم کند. اگر به برند لباس کودکتان اهمیت میدهید و به اصطلاح فرزندان شما برند پوش هستند هرگز بلک فرایدی را از دست ندهید. فروشگاه های برند در جمعه ی سیاه معمولا بین 20 تا 70 درصد تخفیف برای مشتریان خود در نظر میگرند که میزان تخفیفات بسته به برند و جنس مورد نطر شما متفاوت خواهد بود.

تغییر در ظاهر لباس

گاهی ظاهرلباس ها را میتوان با یک تنوع کوچک به طور کل تغییر داد. برای مثال بلیز و یا سارافون دخترانه ای که کمربند بزرگ و خاصی دارد را با تعویض یه کمربند میتوان به لباسی با دیزاین متفاوت تبدیل کرد. با یکم دقت نظر و سلیقه به خرج دادن میتوان از این مزیت استفاده کرد. پس سعی کنید در حراجی ها از اکسسوری ها قافل نشوید.

این اقلام را از دست ندهید

برای نوزادان سرهمی ها و رامپرها ، بلوز و شلوارهای نخ پنبه ، کلاه های نخی و دستکش و جوراب و پیشبند. برای پسر بچه ها و دختر بچه ها شلوار های جین ، جلیقه ی و یا کت جین ، تیشرت ها و بلوز های آستین بلند لباس هایی هستند که در هر 4 فصل قابل استفاده هستند و به راحتی زیر لباس های گرم پاییزه و زمستانه هم پوشیده میشوند.

02

برای چه فصلی چه لباسی تهیه کنیم؟

با توجه به این که کشور ما یک کشور 4 فصل است ما به لباس هایی با جنس های متفاوت برای کودکانمان نیاز داریم. ولی با این وجود لباس پایان هر فصل را در ابتدای فصل بعد نیز میتوان استفاده کرد.

خرید لباس پاییزه کودک و نوزاد

با پایان تابستان و ورود به فصل پاییز و آغاز بارندگی ها معمولا به سمت لباس هایی با ضخامت کمی بیشتر و ضد آب میرویم. ولی باید توجه داشته باشیم که این تغییر دما در اولی روز از فصل پاییز رخ نخواهد داد.

معمولا کالکشن های هر فصل در انتهای نیمه ی دوم آخرین ماه هر فصل شروع به ارائه شدن میکند و این یعنی حراجی های فصل تابستان از همان زمان یعنی واخر ماه شهریور آغاز میشود. این به ین معناست که لباسی که شما در آخر هر فصل و در حراج فصلی تهیه کرده ید را علاوه بر سال آینده در بتدای فصل بعدی هم میتوانید استفاده کنید یعنی تا اواخر مهرماه فصل پاییز. این یعنی با یک تیر 2 نشان زدن.

با توجه به این توضیحات برای خرید کاپشن کودک دخترانه می توانید در انتهای زمستان امسال برنامه ریزی کنید و برای خرید لباس کودک پسرانه پاییزه نیز در همین زمان اقدام کنید. فقط دقت داشته باشید که کودکان در حال رشد هستند و بهترین گزینه مقداری بزرگتر است.

 

خرید لباس بهاره کودک و نوزاد

معمولا با پایان زمستان و شروع فصل بهار بارندگی ها ادامه دارد و هنوز هوا بویژه برای نوزادان کمی سرد است. شما میتوانید با تهیه ی لباس های پاییزی در حراج ها نه تنها درانتهای فصل پاییز بلکه در زمستان و اوایل بهارهم از آنها استفاده کنید.

بعلاوه یکسری از لباس ها 4 فصل هستند.زیرپوش ها بلیزهای آستین بلند و تیشرت های پنبه ای و نخی ، جوراب شلواری های دخترانه و شلوار های گرم کن پسرانه از جمله لباس های 4 فصل هستند که در فصل گرم به تنهایی و در فصل سرد در زیر لباس ها بسیار کاربرد دارند.

 

خرید لباس زمستانه و تابستانه کودک و نوزاد

گرمای شدید تابستان و سرمای طاقت فرسای زمستان برای کودکان و نوزادان لباس های خاص خود را طلب میکنند. شاید بتوان در زمستان از لباس های تابستانه ، بهاره و یا پاییزه در زیر لباس های گرم استفاده کرد ولی ضرورت استفاده از کاپشن های گرم اجتناب ناپذیر است و چون ما از ترس سرما خوردن کودکانمان معمولا زمستان ها را بیشتر در منزل سر میکنیم به ویژه در مورد نوزادان و با توجه به قیمت های بالای کاپشن ها توصیه ی ما به شما این است که حراج های آخر زمستان را هرگز ازدست ندهید.

در مقابل لباس هایی از جمله تاپ ها و شلوارک و شورتک ها و رامپرها مختص گرمای تابستان هستند. میشود که از آنها در فصول دیگر هم استفاده کرد ولی باید در کمد کودکانتان حتما گنجانده شود.

 

معایب حراجی ها

معمولا اجناسی که در حراجی ها باقی میمانند سایز بندی و رنگبندی و طرح های متنوع زیادی ندارند و شما حق انتخاب زیادی نخواهید داشت.

گاهی فروشندگان اجناس کم کیفیت  را جزو کالاهای حراجی قرار میدهند و شما را گمراه میکنند پس با دیدن کلمه ی حراج دست و پایتان را گم نکنید و تمامی اجناس را به دقت بررسی و بعد از اطمینان از کیفیت کالا خرید کنید. برای جلوگیری از این موضوع میتوانید از فروشگاه های معتبر خرید کنید چرا که اعتبار خود را با کلاه گذاشتن برسرمشتری ختشه دار نمیکنند.

 

نکاتی که باید به آنها توجه کنید

سعی کنید از حراج فروشگاه های معتبر استفاده کنید.

هنگام خرید اجناس تخفیف خورده آنها را با دقت بررسی و از سالم بودن اجناس اطمینان حاصل کنید.

فروشگاه هایی که مشتری بیشتری دارند را در اولویت قرار دهید.

در حراج های آخر فصل برای خرید لباس کودک حتما لباس ها را یک الی 2 سایز بزرگتر تهیه کنید.

سعی کنید از خریدن شلوارها با رنگ های روشن مانند سفید اجتناب کنید چرا که با هر بار پوشیدن لباس مجبور به شستشوی آن خواهید شد و عمر لباس کم میشود.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان