پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

درمان جوش

گوجه فرنگی در اکثر میوه فروشی های محل زندگی هر کسی قابل خرید است. گوجه فرنگی علاوه بر سلامت قلب و عروق دارای مقادیر خوبی از ویتامین C است. مصرف یک عدد گوجه فرنگی متوسط در روز نیاز بدن شما به ویتامین C را تا 50 درصد تامین می کند که شما با خوردن چندین میوه یا موادی که دارای ویتامین C  هستند ویتامین C مورد نیاز روزانه خود را تامین می کنید.

کلم بروکلی برای جوش صورت

کلم بروکلی حاوی فواید زیادی برای بدن است. معروف ترین فایده کلم بروکلی حفظ ایمنی بدن در فصل سرما برای جلوگیری از سرما خوردگی است ولی از دیگر فواید این خوراک می توان به مقادیر بسیار زیاد ویتامین C اشاره کرد که برای جلوگیری از جوش زدن، بدن شما را تا 130 درصد تامین از ویتامین C می کند. کلم بروکلی و دیگر خوراکی که دارای ویتامین های A و C هستند که در بالا برای شما توضیح دادیم همگی همراه با هم می توانند نیاز روزانه شما به این دو ویتامین را تامین کنند یعنی شما هر روز باید از هر کدام که در دسترس بود استفاده کنید تا نیاز بدن به هر دو ویتامین به حد کافی برسد. حالا در ادامه شما را با زینک و اسید های چرب آشنا می کنیم تا بسیار کامل تر با روش های جلوگیری از جوش زدن آشنا شوید تا درمان جوش صورت خود را قبل از اتفاق افتادن آن عملی کنید.

جگر گوساله منبع زینک

جگر گوساله از غنی ترین منابع روی یا زینک است. 100 گرم جگر گوساله زینک مورد نیاز بدن شما را برای یک یا چند روز تامین می کند. زینک مانند ویتامین A و C از موادی است که بدن برای جلو گیری از جوش زدن به آن نیاز دارد. جگر گوساله اگر در برنامه ماهانه غذایی شما باشد به شما برای جلو گیری از جوش زدن کمک شایانی می کند. هزینه جلو گیری از جوش زدن اصلا قابل قیاس با درمان جوش صورت نیست پس اگر پوست شما زود به زود جوش میزند از هیچ خوراکی دریغ نکنید.

سبزیجات منبع سلامتی

اگر مردم سبزیجات را در سبد غذایی روزانه خود قرار دهند از بسیاری از بیماری ها دوری می کنند. سبزیجات دارای مقدار فراوانی روی و آهن هستند که در درمان جوش صورت و جلوگیری از آن بسیار مفید عمل کرده و باید جزو خوراک مصرفی روزانه شما باشد. با خوردن مقدار دو کف دست سبزی در طول روز زینک بدن خود را تامین می کنید. مصرف سبزیجات را جدی بگیرید تا از بسیاری از بیماری ها دور بمانید.

گوشت مرغ

امروزه با توجه به قیمت گوشت قرمز اکثر خانواده ها مرغ را جایگزین آن کرده اند که این خبر خوبی است زیرا مرغ علاوه بر پروتئین زیاد حاوی مقدار زیادی زینک یا روی نیز هست. اگر 100 گرم مرغ بدون پوست را کباب پز شده مصرف کنید مقدار زینک مصرفی شما برای یک روز تامین می شود و از شر جوش ها در آینده راحت می شوید. درمان جوش صورت با کباب خوردن نیز امکان پذیر است ولی از راه پیشگیری از آن، پس همیشه به یاد داشته باشید پیشگیری بهتر از درمان است.

حبوبات سرشار از فواید

حبوبات در اکثر غذا های ما ایرانی ها بوده و هست زیرا سرشار از فواید است. حبوباتی مانند لوبیا، نخود، عدس و ماش  به اندازه گوشت قرمز و مرغ حاوی مقادیر پروتئین و اهن و زینک هستند و با مصرف روزانه مقداری از آنها نیاز بدن خود به زینک یا روی را تامین می کنید. حبوبات علاوه بر تامین روی در تامین پروتئین و آهن بدن نیز نقش پر رنگی دارد که همین موارد باعث می شود از حبوبات در غذا های خود استفاده کنیم. درمان جوش صورت با همین مواد قابل اجرا است شما فقط باید بدانید چه مقدار از آنها استفاده کنید و در چه زمان هایی از کدام یک استفاده کنید.

منبع: سایت درمان جوش تضمینی

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان