ادعای جدید عربستان علیه ایران

«پادشاهی عربستان از تلاش‌های بین‌المللی به منظور تضمین‌عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در کوتاه و بلندمدت و همچنین اقدام برای ممانعت از دستیابی تهران به توانمندی و قابلیت تبدیل استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای به کاربرد نظامی حمایت می‌کند».

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

وزیر خارجه عربستان با تکرار برخی ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران، گفت که جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود در قبال «نقض‌های صورت گرفته توسط ایران علیه توافق‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی مرتبط با توافق هسته‌ای» عمل کند.
«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان با تکرار برخی ادعا‌های بی‌اساس علیه ایران، گفت که جامعه بین‌الملل باید به مسئولیت‌های خود در قبال «نقض‌های صورت گرفته توسط ایران علیه توافق‌نامه‌ها و معاهدات بین‌المللی مرتبط با توافق هسته‌ای» عمل کند.

وی در جریان سخنرانی خود در سازمان ملل که به مناسبت روز جهانی برچیدن کامل سلاح‌های هسته‌ای برگزار شد، با تکرار یاوه‌سرایی‌ها در خصوص ماهیت برنامه هسته‌ای و سیاست‌های منطقه‌ای ایران، گفت که جهان باید در برابر «اقدام‌های تنش‌زای ایران و تشدید فعالیت‌های هسته‌ای این کشور علاوه بر فعالیت‌های پژوهش و توسعه که در تناقض با ادعا‌های تهران مبنی بر صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای آن است»، به مسئولیت خود عمل کرده و با آن مقابله کند.

بن فرحان در ادامه اتهام پراکنی‌های ضد ایرانی خود افزود: «پادشاهی عربستان از تلاش‌های بین‌المللی به منظور تضمین‌عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در کوتاه و بلندمدت و همچنین اقدام برای ممانعت از دستیابی تهران به توانمندی و قابلیت تبدیل استفاده صلح‌آمیز انرژی هسته‌ای به کاربرد نظامی حمایت می‌کند».

وی در این سخنرانی که با حضور «عبدالله بن یحیی المعلمی» نماینده دائم ریاض در سازمان ملل متحد ایراد شد، گفت: «این مناسبت خوبی است که گرد هم آمده‌ایم تا مجددا اهمیت اهداف منشور سازمان ملل متحد برای حفظ امنیت و صلح بین‌المللی و همکاری برای افزایش سطح آگاهی درباره خطر و تهدید‌های سلاح‌های هسته‌ای علیه کل بشریت را مورد تأکید قرار دهیم.»

منبع: ایلنا

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان