پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

بازدید از لیست طولانی مکان های غیر مترقبه در ترکیه یک عمر طول می کشد. در واقع ، این کشور و اسرار پنهانی را که در هر مرحله فاش می کند دست کم نگیرید. برای درک اینکه چگونه بسیاری از مسیرهای معمولی گردشگران تعطیل شده اند ، در نظر بگیرید که ترکیه سی و هفتمین کشور بزرگ جهان است که ما فقط با تور استانبول آن را می شناسیم.این اندازه وسیع آن است ؛ این منطقه به هفت منطقه جغرافیایی تقسیم می شود که همه دارای آب و هوا و توپوگرافی منحصر به فرد هستند. این غیر عادی نیست که مردم در مدیترانه آفتاب بگیرند در حالی که مردم شمال گرم می شوند.

بنابراین ، در لیست آمار بازدیدکنندگان رسمی ، شهر قدیمی استانبول ، افسوس ، پاموکاله ، کاپادوکیا و آنتالیا همه پربازدیدترین ها هستند. اما در این مقاله ، ما به مکان های دور افتاده ای نگاه می کنیم که افرادی را که می خواهند تاریخ ، فرهنگ و سنت های ترکیه را عمیق تر بررسی کنند ، مورد توجه قرار می دهد.

تور استانبول توریاب

8 مکان عجیب و غریب در ترکیه برای بازدید

1: دریاچه سالدا

دریاچه سالدا در استان بوردور در جنوب غربی ترکیه نشسته است و همه بازدیدکنندگان را به دلیل اندازه عظیم و ظاهر خیره کننده خود شگفت زده می کند. به عنوان یکی از عمیق ترین دریاچه های ترکیه ، محتوای بالای مواد معدنی در آب آن را به محلی برای افرادی که دارای مشکلات پوستی هستند تبدیل می کند. محتوای قلیایی زیاد منجر به مطالعات و علایق زیادی توسط متخصصان دانشگاهی شده است ، همچنین شکارچیان و دوستداران طبیعت را به خود جذب می کند. اکثر مردم فقط در راه خود به مقاصد دیگر حرکت می کنند ، اما شما همچنین می توانید امکانات کمپینگ را در نزدیکی از سایتهای که با سئو سایت در رتبه بالا گوگل هستند رزرو کنید.

2: اماکن عثمانی در آماسیا

آماسیا مورد توجه گردشگران چینی قرار می گیرد ، اما برای سفرهای غربی و مستقل ، کمتر شنیده می شود. یک شب یا دو شب اقامت برای دیدن جاذبه های اصلی ، نشسته در کنار رودخانه یسیلیرمک ، کافی است. متعلق به منطقه دریای سیاه ، تاریخچه آن به هزاران سال پیش باز می گردد همانطور که در مقبره های پونتیک مشرف به شهر مشاهده می شود ، اما جاذبه های عثمانی بیشترین توجه را به خود جلب می کنند. این خانه ها شامل خانه های معتبر با سبک معماری منحصر به فرد است که دیگر یافت نمی شود و مساجد چشمگیر.

3: شهر آنی در شمال شرقی ترکیه

در مرز با ارمنستان ، شهر آنی ، مجموعه ای چشمگیر از دیوارهای قدیمی شهر و کلیساها قرار دارد. گاهی اوقات شهر 1001 کلیسا نامیده می شود تا بار سفر را کم کند ، زیرا دور است ، یک شب اقامت در شهر قارس رزرو کنید. از آنجا می توانید اتوبوس های زمان بندی شده سوار شوید یا به تورهای محلی بپیوندید. ویرانه های گسترده تنها بقایای پادشاهی باستانی ارمنیان را نشان می دهد و در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. کلیسای جامع عظیمی که بلند و افتخار با سقف گنبدی شکوهمند باید دید.

4: دریاچه زیبا وان

تعداد کمی از گردشگران غربی که در شرق ترکیه نشسته اند به دریاچه وان سفر می کنند ، اگرچه در سالهای اخیر ، این شهره در صحنه گردشگری داخلی برجسته شده است. دریاچه شور ، در تمام فصول سال ، حتی در زمستان ، هنگامی که یک تکه برف فرود می آید و منظره ای چشم نواز مانند یک چاپ دیجیتال کاتالوگ به نمایش می گذارد ، عاشقان فضای باز را به خود جذب می کند. در آنجا ، بسیاری از مردم بقایای بناهای ارمنی مانند کلیسای جامع صلیب مقدس را جستجو می کنند.

چرا چاپ دیجیتال بهتر است؟

5: فلات کوه کاکار

با استفاده از شمال شرقی ترابزون به عنوان پایگاه اولیه ، نمی توانید از روستاهای فلات شمال کوهستان کاکار دورتر شوید. از راه دور آنها چنین است. عدم وجود اینترنت و ارتباطات تلفنی آنها به این معنی است که آنها اخبار سراسر کشور را مدت ها بعد از سایر مناطق ترکیه می شنوند. با این حال ، دو روستا به خوبی شناخته شده اند و به عنوان پایگاه مناسبی برای اکتشاف عمل می کنند. آنها فلات Uzungol و Ayder هستند. هر دو منعکس کننده فرهنگ لاز و همسین در این بخش از ترکیه است. در آنجا ، مناظر کوهستانی خیره کننده را بشناسید و غذاهای منطقه ای را بچشید ، که باید برای آن بمیرید.

 

6: جزیره Gokceada

به عنوان بزرگترین جزیره ترکیه ، Gokceada در شمال دریای اژه در نزدیکی Canakkale به جز گردشگری داخلی و داخلی از شبکه خارج می شود. از آنجا که بیشتر تجارت خود را از ماهیگیری دریافت می کند ، مقصد سیتاسلو نیز هست ، به این معنی که آنها زندگی کندی را تمرین می کنند و به استفاده از محصولات محلی پایبند هستند. در آنجا ماهی شمشیر ماهی و غذاهای دریایی باید امتحان کنید ، در غیر این صورت روزهای خود را صرف گشت و گذار در کلیساهای مخروبه ، روستاهای قدیمی یونانی و سواحل زیبا کنید.

7: شبه جزیره داتکا

اگر می خواهید از مسیر موفقیت آمیز خارج شوید ، اما همه راحتی زندگی راحت را داشته باشید ، به شبه جزیره Datca در ترکیه اژه بروید. این شهر که به خاطر آسیاب های بادی و ویرانه های باستانی مشرف به دریا شناخته می شود ، یک سبک زندگی عالی و گران قیمت است ، اما دیدن گوشه ای پنهان ارزش آن را دارد. شهر قدیمی بهترین مکان برای اقامت است. این جایی است که می توانید خانه های قدیمی را ببینید و از غذاهای اصیل محلی لذت ببرید. اگر برای یک روز اتومبیل کرایه می کنید ، برای کشف سواحل شنی به دور شبه جزیره حرکت کنید.

8: هاتوسا و یازیلیکایا

آخرین شهر ما در لیست مکانهای شگفت انگیز ترکیه ، این شهر امپراتوری باستانی هیتی در کوروم ، همچنین در فهرست میراث جهانی یونسکو قرار دارد. در حالی که این امر اهمیت آن را افزایش داده است ، از برنامه سفر بسیاری از مسافران خارج می شود. این مکانها در فاصله قابل توجهی گسترده شده اند و شامل دروازه ابوالهول برجسته Sphinx ، حصار Yerkapi و بقایای معبد بزرگ است. با یک رانندگی کوتاه ، از یازیلیکایا نیز دیدن کنید.

دریاچه سالدا « مالدیو ترکیه » تا بوردور یشیلوا در 5 کیلومتری شهر واقع شده است و شگفتی های طبیعی کشورمان بیشتر شبیه دریاچه نیست. در سال های گذشته مکان شناخته شده ای نبود، زیرا زیاد در جاده نیست و مکان پر رفت و آمدی نیست. با این حال، در نتیجه توسعه فناوری و گسترش کانال هایی مانند رسانه های اجتماعی ، اکنون بسیاری از مردم داخلی و خارجی دریاچه سالدا را می شناسند. در حالی که با وسیله نقلیه خودمان برای تعطیلات تابستانی 2018 و 2020 به آنتالیا می رفتیم، ما هم گفتیم این « مالدیوهای داخلی» را ببینیم.". در واقع، آنچه در اینترنت نوشته شده است و حتی پست وبلاگی که در حال حاضر در حال خواندن آن هستید، هرگز برای توصیف این منظره باشکوه کافی نخواهد بود. مکان هایی که باید با چشم دنیا ببینید قطعا باید در صدر لیست شما قرار بگیرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان