سهام عدالت | فروش سهام عدالت | سود سهام عدالت

خبر فوری از واریز سود سهام عدالت| واریز سود سهام عدالت تا اول مهر

بیش از ۷۹۰۰ میلیارد تومان سود در هفته چهارم شهریور توسط سپرده‌گذاری مرکزی از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

سهام عدالت یک برنامه اقتصادی و اجتماعی در ایران است که در دهه ۱۳۸۰ به منظور توزیع عادلانه ثروت و کاهش نابرابری‌های اقتصادی در جامعه شکل گرفت.سهام عدالت به صورت پروژه‌ای اجرا می‌شود و هر ساله سهامی از دارایی‌های دولتی به تمامی شهروندان ایرانی تعلق می‌گیرد.به طور کلی، سهام عدالت به معنای تخصیص بخشیز دارایی‌های دولتی به شهروندان است. سهام عدالت به صورت سهامی به شهروندان تعلق می‌گیرد و می‌توانند این سهام‌ها را به قیمت بازارروش یا نگهداری کنند.هدف اصلی سهام عدالت، کاهش نابرابری‌های اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت است.

سپرده گذاری مرکزی اعلام کرد: اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص جزئیات واریز سود سهامداران در چهارمین هفته از شهریور حاکی از آن است که ۲۶ ناشر سود جاری و سنواتی یک میلیون و ۵۵۷ هزار و ۳۲۸ سهامدار را که شامل ۷ هزار و ۹۰۷ میلیارد تومان می‌شود را به حساب سجامی سرمایه گذاران واریز کرده اند.

 

 

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم شهریور ماه امسال، ۲۱ شرکت «سرمایه‌گذاری‌کارکنان صنعت برق زنجان و قزوین، تولید و مدیریت نیروگاه زاگرس‌کوثر، شیر پاستوریزه پگاه فارس، صنایع مس افق کرمان، فولاد هرمزگان جنوب، فرآورده‌های نسوز آذر، غلتک سازان سپاهان، سرمایه‌گذاری صنایع، فولاد مبارکه اصفهان، پالایش نفت اصفهان، ایران یاسا تایر ورابر، دوده صنعتی پارس، پالایش نفت شیراز، ریل‌گردش ایرانیان، پتروشیمی شیراز، پدیده‌شیمی‌قرن، فولاد شاهرود، سیمان ایلام، سبحان دارو، نفت بهران و مخابرات» سود جاری یک میلیون و ۵۴۴ هزار و ۱۹۴ سهامدار که شامل ۷ هزار و ۸۸۷ میلیارد تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

این گزارش می‌افزاید: در هفته چهارم شهریور ماه امسال، ۵ ناشر «صنایع کاشی و سرامیک سینا، تجلی توسعه معادن و فلزات، نئوپان ۲۲ بهمن، تراکتورسازی و بیمه آسیا» سود جاری ۱۳ هزار و ۱۳۴ سهامدار که شامل ۱۹ میلیارد و ۵۲۵ میلیون تومان می‌شود را توسط سمات و از طریق سامانه سجام واریز کرده‌اند.

لازم به ذکر است، سجام یک سامانه زیر ساختی برای شناسایی مشتریان جهت ورود به باشگاه بزرگ بازار سرمایه ایران است که تمام فعالان این بازار اعم از «سرمایه‌گذاران، مشتریان و مدیران نهادها» در این سامانه، فقط یک بار برای همیشه اطلاعات خود را در آن ثبت خواهند کرد و پس از احراز هویت حضوری و غیر حضوری قادر به دریافت خدمات مبتنی بر داده‌های تایید شده خواهند بود.

بر اساس این گزارش، از طریق این سامانه اطلاعات هویتی، شماره حساب، شماره موبایل، آدرس الکترونیکی و اقامت دائمی فرد ثبت می‌شود و از آن به بعد هیچ نهاد مالی نیازی به دریافت مجدد اطلاعات آن سهامدار را ندارد.

سهامداران می‌توانند با مراجعه به سایت www.Sejam.ir ثبت نام و احراز هویت سجام را به صورت الکترونیکی انجام دهند.

گفتنی است «دریافت کد معاملاتی برای ورود به بازار سرمایه، دریافت سودهای جاری، سنواتی و سود سهام عدالت، امکان ورود به درگاه ذینفعان بازار سرمایه و استفاده از خدمات آن شامل میز خدمت الکترونیک، مشاهده و گزارش دارایی، دریافت گواهی سهام، لیست مجامع و برگزاری مجامع به صورت الکترونیک، گزارش سودهای پرداخت شده، تاریخچه سود سهام عدالت و گزارش حق تقدم استفاده نشده» از جمله مزایای ویژه ثبت نام و احراز هویت در سامانه سجام به شمار می‌رود.

سهام عدالت

کسانی که ارزش اولیه سهام عدالت آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است در پایان معاملات هفته گذشته ارزش سهام عدالتشان به حدود ۱۱ میلیون تومان رسیده است.

فرادی که برگه ۴۹۰ هزار تومانی سهام عدالت دارند نیز ارزش سهامشان در پایان معاملات هفته گذشته بالغ بر ۱۰ میلیون تومان شده است.

ارزش برگه یک میلیون تومانی سهام عدالت نیز در پایان هفته گذشته به حدود ۲۱ میلیون تومان رسیده است.

در تابستان سال ۱۳۹۹ که با سیاست ها ی غلط دولت وقت هیجان کاذبی در بورس ایجاد شده بود ارزش سهام عدالت دو برابر رقم فعلی بود.

شاید کمتر کسی باشد که خبرهای مربوط به سهام عدالت را دنبال نکند. این روزها اخبار پیرامون سهام عدالت چه درباره پیامک‌های جعلی برای هک‌کردن اطلاعات تلفن همراه سهام‌داران تا تقسیم سود سهام عدالت و تغییر اعضای هیات‌مدیره شرکت‌های تعاونی استانی به گوش می‌رسد.

 به همین خاطر گزارشی را برای شناخت بهتر سهام عدالت و جاماندگان آن که سروصدای بسیاری هم کرده است فراهم کردیم. سهام عدالت در واقع گونه‌ای یارانه است که بنا بر نظر دولت نهم، از طریق شرکت‌های تعاونی عدالت استانی به مشمولان آن واگذار می‌شود. دولت، هدف از عرضه سهام عدالت را گسترش سهم بخش تعاون در اقتصاد ایران اعلام کرده است. باید گفت طبق آخرین آماری که منتشر شده است ارزش سهام عدالت ۵۳۲ هزارتومانی به ۱۱ میلیون و ۲۲۴ هزار و ۸۳۲ تومان رسید. البته ارزش سهام عدالت ۴۹۰ هزارتومانی با احتساب و اعمال تمام افزایش سرمایه‌های شرکت‌های بورسی در این سهام به ۱۰ میلیون و ۱۲۶ هزار و ۹۹۷ تومان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان