حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

اولتیماتوم مجلس برای حقوق بازنشستگان | افزایش حقوق بازنشستگان به کجا رسید؟

عسگری: روا نیست بازنشستگان به دلیل حقوق‌های پایین گله‌مند باشند.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 ​حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.بنا به گفته افراد حقوق بازنشستگان در ایران ناچیز است و همیشه بازنشستگان شاکی هستند.تعیین حقوق بازنشستگان در ایران به عوامل بسیاری وابسته است.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از دولت خواست تا هرچه سریع‌تر لایحه اصلاح نظام حقوق و دستمزد را به محلی ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، محمد جواد عسگری نماینده داراب و زرین دشت و رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ صحن مجلس در تذکری شفاهی با بیان  اینکه «روا نیست بازنشستگان به دلیل شرایط اقتصاد نامناسب و حقوق های پایین گله‌مند باشند»، اظهار کرد: دولت محترم باید لایحه اصلاح نظام حقوق و دستمزد را هرچه سریعتر به مجلس ارائه دهد تا مجلس بتواند این مشکل را حل و فصل کند.

وی بر لزوم تعیین تکلیف و کاهش دغدغه معلمان نهضتی، پیش دبستانی، خرید خدمتی، حق‌التدریسی تاکید کرد و گفت: اگرچه قرار بود دولت نسبت به پرداخت پول گندم گندمکاران اقدام کند اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است؛ بنابراین از رئیس جمهوری محترم می‌خواهم موضوع را پیگیری کند. همچنین با توجه به وارد شدن به فصل کشت به طور خاص کشت گندم و غلات باید نهاده‌های مورد نیاز آنها همچون بذر و سم تأمین شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: قطع برق چاه‌های کشاورزی مسئله دیگری است که به شدت به تولید کشاورزان آسیب وارد می‌کند. بانک کشاورزی و دیگر بانک‌ها فشارهای بسیاری به کشاورزان می‌آورند اما با توجه به اینکه آنها خشکسالی‌های بسیاری را پشت سر گذاشته‌اند باید این فشارها را کاهش داد تا به تولید کشاورزان آسیب نخورد.

حقوق بازنشستگان

رییس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه افزایش حقوق‌ها یکبار در سال و آن هم در ابتدای سال اعمال شد، تاکید کرد: افزایش حقوق جدید در نیمه دوم سال نداریم.

داوود منظور روز دوشنبه درباره موضوع افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نیمه دوم سال جاری با توجه به عدم کاهش تورم و فشارهای اقتصادی به مردم گفت: افزایش حقوق جدید در نیمه دوم سال نداریم. افزایش حقوق‌ها یک بار در سال لحاظ می‌شود و افزایش حقوق سال جاری ابتدای سال مدنظر قرار گرفت.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه درباره پرداخت مطالبات گندمکاران بیان کرد: بخش عمده ای از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و مختصر مطالباتی باقی مانده که در حال تامین منابع آنها هستیم. از این رو این مطالبات در اولین فرصت پرداخت خواهد شد.

گلایه نماینده مجلس از تضییع در حقوق بازنشستگان

نماینده نیشابور در مجلس، گفت: دولت باید تبعیض نسبت به حقوق افراد شاغل و بازنشسته را از بین ببرد و حقوق یک بازنشسته حداقل ۸۰ تا ۹۰ درصد از حقوق فرد شاغل باشد.

احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، ضمن تاکید بر همسان‌سازی حقوق بازنشستگان‌، گفت: با توجه به وضعیت اقتصادی و تورم موجود بازنشستگان از لحاظ معیشتی تحت فشار هستند و ضروریست که حقوق این قشر متناسب و همسان‌سازی شود.

وی با بیان اینکه مجلس و کمسیون برنامه و بودجه پیگیر همسان سازی حقوق بازنشستگان است، گفت: متاسفانه به دلایل مختلف این موضوع تاکنون محقق نشده است که با توجه به شرایط اقتصادی لازم است تا در برنامه هفتم که فرصتی مناسب است این امر صورت بگیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه یک شخص بازنشسته پس از ۳۰ سال خدمت، باید حقوقی دریافت کند که تامین کننده زندگی بازنشستگی وی باشد، افزود: عادلانه نیست که شخص بازنشسته نیمی از حقوق افراد شاغل را دریافت کند لذا در کمیسیون برنامه و بودجه در تلاش هستیم که حقوق بازنشستگان در هر دستگاهی معادل ۸۰ تا ۹۰ درصد شاغلان هم رتبه باشد.

ارکانی با بیان اینکه به مرور زمان حقوق بازنشستگان با شاغلان مشابه دستگاهی که بازنشست شده‌اند، فاصله پیدا کرده است، اظهار کرد: مبنای متناسب و همسان‌سازی، تناسب در حقوق دریافتی افراد شاغل و بازنشستگان دستگاه‌های مشابه است.

نماینده نیشابور در مجلس گفت: لذا ضروریست که دولت با اقداماتی تبعیض به وجود آمده نسبت به حقوق افراد شاغل و بازنشسته را از بین ببرد و به این مسئله توجه کند و شرایطی را فراهم کند که حقوق فرد بازنشسته حداقل ۸۰ تا ۹۰ درصد از حقوق فرد شاغل باشد.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان