حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

فوری/پرداخت معوقات 3 ماهه حقوق بازنشستگان | واریزی جدید دولت برای بازنشستگان از فردا

​مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد از پرداخت سه ماه از معوقات بازنشستگان صندوق خبر داد.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 ​حقوق بازنشستگان ممکن است بسته به قوانین و مقررات هر کشور و نظام بازنشستگی متفاوت باشد اما در ایران حقوق بازنشستگان یکی از مسائل پر حاشیه و پر بحث هر دولت است.بنا به گفته افراد حقوق بازنشستگان در ایران ناچیز است و همیشه بازنشستگان شاکی هستند.تعیین حقوق بازنشستگان در ایران به عوامل بسیاری وابسته است.در ادامه به آخرین اخبار از حقوق بازنشستگان می پردازیم.

سید حجت کاظمی گفت: باتوجه به اصلاحیه همسان سازی حقوق بازنشستگان صندوق فولاد در سال گذشته، معوقات آن پرداخت نشده بود که پرداخت این معوقات یکی از مهم‌ترین اولویت‌های تیم مدیریتی صندوق بوده است.

وی افزود: خوشبختانه با پیگیری‌های صورت گرفته مجموعه مدیریتی و هیات مدیره صندوق و تعامل مطلوب هیات امنای محترم توانستیم با تامین منابع مالی لازم، معوقات بازنشستگان صندوق مربوط به سه ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ را پرداخت کنیم.​

کاظمی گفت: به بازنشستگان عزیز اطمینان خاطر می دهیم که در خصوص پرداخت بقیه معوقات نیز عزم جدی داریم و انشاالله با فراهم‌نمودن منابع مالی، مابقی معوقات نیز پرداخت خواهد شد.

حقوق بازنشستگان

بخشنامه اعلام حداقل حقوق کارمندان و بازنشستگان دولت (بخشنامه شماره ۶۷۷۳۸ مورخ ۱۳/۶/۱۴۰۲ سازمان اداری و استخدامی کشور) به معاونین  توسعه مدیریت و منابع دستگاه‌های اجرایی مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری ابلاغ شد.

مصوبه شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی در جلسه مورخ ۱۴۰۲/۰۶/۰۸ به استاد ردیف (۴) جزء (س) ماده (۱۱۶) قانون مدیریت خدمات کشوری و به منظور پاسخ گویی به استعلامات و ابهامات اداری دستگاه‌های اجرایی به شرح ذیل اعلام می گردد.

در ابلاغیه معاون سازمان اداری واستخدامی آمده است، در اجرای مفاد بند (۵) تصویب‌نامه شماره ۳۶۰۷/ت۶۱۱۳۴ه مورخ ۱۴۰۲/۰۷/۱۵ هیئت وزیران با اصلاحات بعدی آن (موضوع تصویب نامه شماره ۶۵۲۶/ت۱۶۶۹ه مورخ ۱۴۰۲/۰۳/۰۱ هیئت وزیران مبلغ ریالی حداقل حقوق و مزایای مستمر شاغلین مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در سال ۱۴۰۲ مبلغ بیست و نه میلیون و ششصد و پنجاه و هشت هزار (۲۹.۶۵۸.۰۰۰) ریال است. این رقم ملاک محاسبه "حداقل حقوق کارکنان دولت" مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری در قوانین و مقررات مربوط است.

شایان ذکر است مبلغ حداقل حکم کارگزینی هر ساله در قوانین بودجه سنواتی تعیین می شود./اقتصادآنلاین

احسان ارکانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲ با اشاره به مصوبات کمیسیون متبوعش درباره افزایش حقوق کارکنان دولت و بازنشستگان، سربازان و همچنین مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امدادامام خمینی (ره) گفت: بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق حقوق گروه‌های مختلف حقوق‌بگیر به‌ میزان ۲۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد.

برای افزایش حقوق کارمندان متوسط افزایش ۲۰ درصدی در نظر گرفته شده است. پیش از این رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به اینکه در بودجه ۱۴۰۲ شاهد افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارمندان هستیم، گفته بود: سه سناریو برای مدلهای مختلف این افزایش حقوق کارمندان لحاظ شده است. همچنان مدل دقیق این افزایش حقوق کارمندان مشخص نیست و در نهایت باید دید که در مجلس چه تصمیمی در این خصوص گرفته می‌شود.جدید ترین خبرها درباره حقوق کارمندان را در با ما دنبال کنید

وی افزود: براساس این مصوبه حداقل حکم کارگزینی سال ۱۴۰۲ حقوق‌بگیران معادل ۱.۲ برابر حداقل حکم کارگزینی حقوق‌بگیران سال ۱۴۰۱ موضوع جزء ۱ بند الف تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با اعمال امتیازات جزء یک قانون اصلاح قانون بودجه سال ۱۴۰۱ با ترمیم حقوق کارکنان و بازنشستگان کشوری و لشکری خواهد بود.

هیأت عمومی دیوان عدالت اداری بخشنامه مدیرکل دفتر فنی و مدیریت ریسک مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص مشمول مالیات بر درآمد حقوق قرار دادن «سایر پرداختی‌ ها به کارکنان از جمله بن کالا یا بن کارگری، پرداخت مبالغ نقدی در مناسب ‌های مختلف، حق لباس و ...» را ابطال کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان