بازنشستگان تامین اجتماعی |حقوق بازنشستگان

خبر مهم برای بازنشستگان تامین اجتماعی | رایگان شدن این خدمات برای بازنشستگان

خدمات شهری برای معلولین، جانبازان و بازنشستگان رایگان شود.

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

 شرایط بازنشستگان تامین اجتماعی، وابسته به میزان سخت بودن شغل و همینطور وابسته به جنسیت است. حداکثر سابقه برای پذیرش و محاسبه در تعیین مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی ۳۵ سال است. عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی مطابق قانون، تابع مقررات مربوط به عیدی و پاداش کارمندان دولت می‌باشد. بازنشستگان تامین اجتماعی برای دریافت بیمه تکمیلی در سال ۱۴۰۰ تا آخر بهمن‌ماه فرصت ثبت نام داشتند. حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی در خرداد سال ۱۴۰۱ افزایش ۵۷ درصدی پیدا کرد. بازنشستگان کمتر از ۳۰ سال سابقه، باتوجه به سنوات، کمتر از این مبلغ دریافت می کردند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان برلزوم رایگان کردن خدمات‌شهری برای معلولین، جانبازان و بازنشستگان تأکید کرد.

احمدرضا دالوند شامگاه بیست و یکم شهریور ماه در جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی به اقدامات استان در این حوزه اشاره و با بیان اینکه لرستان در حمایت از افراد دارای معلولیت (مناسب سازی ابنیه و معابر) از استان‌های پیشرو در کشور به حساب می‌آید، اظهار کرد: برای حفظ و ارتقاء این جایگاه باید بیشتر تلاش کنیم و با برنامه‌ریزی مناسب گام‌های اساسی‌تری برداریم.

وی در ادامه با بیان اینکه معلولین، جانبازان و بازنشستگان عضوی از جامعه هستند، بر لزوم فراهم کردن امکانات رفاهی و خدمات‌دهی اجتماعی تاکید کرد و افزود: تمامی دستگاه‌ها باید در این موضوع پیش قدم باشند و نسبت به مناسب‌سازی ابنیه و معابر اقدامات لازم را انجام دهند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: آموزش و پرورش و نوسازی مدارس از مانده اعتبارات خود برای مرتفع کردن مشکلات مدارس استثنایی اقدام کنند، همچنین در سال آتی برای این موضوع اعتباراتی در نظر گرفته خواهد شد.

دالوند در ادامه با تأکید بر اینکه خدمات شهری برای معلولین، جانبازان و بازنشستگان باید رایگان شود، گفت: یکی از موضوعات مهم مناسب سازی مربوط به حوزه شهری و معابر عمومی است که شهرداران با همکاری لازم باید در مرتفع کردن مسیرهایی که معلولین در تردد شهری با مشکل مواجه هستند، اقدام کنند.

بازنشستگان تامین اجتماعی

ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از ۲۱ مردادماه به‌مدت یک هفته آغاز شد و روز جمعه ۲۷ مرداد پایان یافت که در این میان ۴۰ هزار فقره تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط این سازمان در نظر گرفته شد.

اما متقاضیان دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان باید دارای شرایط به خصوصی باشند که از جمله این شرایط می‌توان به دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان اشاره کرد.

محسن تقیانی، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص زمان پرداخت این وام‌ها به بازنشستگان توضیح داد: قرعه‌کشی تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران سازمان تامین اجتماعی انجام شده و روز گذشته پیامک آن برای برگزیدگان این تسهیلات ارسال شده تا مراحل ثبت‌نام خود را جهت دریافت تکمیل کنند.

وی افزود: در صورتی که ثبت‌نام کنندگان مشکل بانکی نداشته باشند و مراحل ثبت‌نام را تکمیل کنند، این تسهیلات از اول مهرماه برای ۴۰ هزار نفر واریز خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی همچنین اعلام کرد تا پایان سال به ۴۰۰ هزار نفر تسهیلات پرداخت خواهد شد که برای ثبت‌نام متقاضیان در مراحل بعدی اطلاع‌رسانی می‌شود.

میرهاشمی موسوی؛ مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از واریز وام 20 میلیون تومانی بازنشستگان تامین اجتماعی تا پایان هفته آینده خبر داد و گفت: بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته تا پایان هفته آینده وام اشاره شده واریز می‌شود.

وی با اشاره به واریز وام برای 40 هزار نفر بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته این قرعه‌کشی صورت گرفته و هر نوبت این وام واریز می‌شود.

ثبت‌نام غیرحضوری متقاضیان تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی به بازنشستگان و مستمری‌بگیران تأمین‌اجتماعی از ۲۱ مردادماه به‌مدت یک هفته آغاز شد و تا روز جمعه ۲۷ مرداد ادامه دارد، ۴۰ هزار فقره تسهیلات برای بازنشستگان و مستمری‌بگیران واجد شرایط این سازمان در نظر گرفته شده است.

اما مطابق با اعلام سازمان تامین اجتماعی، برای دریافت تسهیلات قرض‌الحسنه بازنشستگان باید دارای شرایطی همچون دارا بودن ۲۰ سال سابقه بیمه‌پردازی و بیشتر، حداکثر مستمری دریافتی ۱۵۰ میلیون ریال، دارای سن ۵۰ تا ۷۸ سال، عدم مسدودی حساب، مالکیت تلفن همراه به نام شخص متقاضی، عدم سابقه چک برگشتی، عدم بدهی معوق به سیستم بانکی کشور (بابت شخص متقاضی یا ضمانت وام دیگران)، عدم استفاده از تسهیلات مشابه طی ۳ سال گذشته و داشتن موجودی مکفی در حساب بانکی شخص به مبلغ ۱۰۰ هزار تومان باشند.

دکتر محسن تقیانی- مدیرکل فرهنگی و اجتماعی سازمان تأمین اجتماعی در مورد انتقادات به شرایط دریافت وام بازنشستگی اظهار کرد: منابع سازمان تأمین اجتماعی محدود است و باید برای پرداخت تسهیلات اولویت‌بندی صورت گیرد. معیشت و دریافتی مستمری از جمله اولویت‌هاست.

وی افزود: دریافت ۱۵ میلیون تومان مستمری را ملاک قرار دادیم که در جمع‌بندی‌های کارشناسی احصاء شد. بسیاری از بازنشستگان نیز حداقل بگیرند و هدف این است که این قشر نیز بتوانند از وام استفاده کند. تا روز گذشته حدود ۱۲۰ هزار نفر در سامانه ثبت‌نام و تقاضای خود را ثبت کرده‌اند.

تقیانی خاطرنشان کرد: راه برای سایر بازنشستگان بسته نیست. کسانی که مستحق دریافت وام هستند می‌توانند به کانون‌های بازنشستگی مراجعه کنند و بدون شرایط ، تقاضای خود را برای دریافت وام ثبت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان