قیمت گوشت نجومی شد | قیمت گوشت امروز 22 شهریور ماه

ارز نیمایی واردات گوشت قرمز و چای حذف شد؟

پایگاه خبری تحلیلی رستانیوز:

قائم‌مقام وزیر جهاد کشاورزی اخبار منتشر شده در فضای مجازی، پیرامون حذف ارز 28500 تومانی واردات گوشت قرمز را تکذیب کرد.

ساعت پیش نامه‌ای منتشر شد که در آن وزارت صمت اعلام کرده بود که واردات گوشت قرمز و چای به گروه کالایی 22 (ارز از محل تالار دوم) منتقل شده و ارز نیمایی برای وارات این دو محصول حذف شده است. اما اکنون قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی این خبر را تکذیب کرده است.

قائم مقام وزیر جهاد کشاورزی در واکنش به اخباری که در فضای مجازی پیرامون حذف ارز 28500 تومانی گوشت قرمز منتشر شده است گفت: این اخبار به جد تکذیب می‌شود و هیچ‌گونه تغییر گروه کالایی برای گوشت قرمز گوسفندی و گوساله وادراتی اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: برعکس، دولت منابع بسیار خوبی از ارز 28500 تومانی را برای واردات گسترده گوشت، جهت تنظیم بازار اختصاص داده است و به طور هفتگی برنامه‌ واردات گوشت گرم گوسفندی و گوشت گرم گوساله برای تنظیم بازار در حال انجام است.

وی ادامه داد: ظرفیت مبادی واردات گسترش پیدا کرده است، همچنین محموله هایی که به کشور می رسند، بانک مرکزی تخصیص هایش را به موقع و منظم انجام می‌دهد، هم منظم شده و هم افزایش پیدا کرده است. بنابراین هیچ نگرانی برای واردات گوشت گوساله و گوسفندی وجود ندارد و پشتیبانی امور دام با همکاری میادین میوه و تره‌بار و قطعه‌بندی‌ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای این گوشت‌ها را در سطح گسترده توزیع می‌کند که در هفته‌های آینده نیز این روند ادامه خواهد داشت.

ارز 28500 تومانی گوشت منجمد صنعتی حذف شد

قائم‌مقام وزیر جهادکشاورزی گفت: این تغییر گروه کالایی که در مکاتبات وزارت صمت صورت گرفته، مربوط به گوشت منجمدی است که در حوزه صنعت و غیر از مصارف خانوار مصرف می‌شود. این گروه کالایی از طی چند ماه گذشته، ارزی به آن‌ها تخصیص داده نشده چرا که در تنظیم بازار نقش مستقیمی نداشت. اما کمبود گوشت منجمد گوساله و صنعتی باعث شده بود که رستوران‌ها و صنایع به این سمت حرکت کنند که از گوشت گرم استفاده کنند.

مطالعه بیشتر:سامانه جدید اشتغال به زودی رونمایی می‌شود

پیمان پاک گفت: با برنامه‌ریزی که با بانک مرکزی صورت گرفت، این گروه کالاهایی به تالار دوم و ارز مبادله‌ای منتقل شد و طی یک ماه گذشته ارز خوبی هم به این گروه تخصیص داده شد، که به طور تقریبی 8 هزار تن گوشت منجمد به سمت ایران آمد و بخش قابل توجهی از آن‌ها ترخیص شد و در اختیار اصناف مصرف کننده قرار گرفت و همین مسئله باعث شد گوشت منجمد گوساله از کیلویی 350 هزار تومان در طی یک ماه گذشته به 290 هزار تومان هم اکنون کاهش پیدا کند.

وی افزود: دلیل این موضوع هم این است که ارز از محل تالار دوم تخصیص داده شد و عرضه بسیار گسترش پیدا کرد و همین عرضه باعث کاهش قیمت گوشت منجمد شد. لازم به ذکر است با توجه به برنامه‌ریزی که بانک مرکزی با وزارت جهادکشاورزی دارد، ارز خوبی برای گوشت منجمد تامین خواهد شد و حجم ورود آن به کشور افزایش پیدا خواهد کرد و پیش‌بینی وزارت جهاد و اتحادیه وارد کنندگان گوشت هم این است که قیمت گوشت منجمد در هفته‌های آتی کاهش پیدا کند و به کیلویی 250 هزرا تومان برسد.

قائم‌مقام وزیر کشاورزی با اشاره به ادامه ی روند تخصیص ارز 28500 تومانی برای واردات گوشت تنظیم بازاری گفت: بنابراین هیچ‌گونه تغییر گروه کالایی ارزی در واردات گوشت تنظیم بازاری نخواهیم داشت و کل ارز مربوط به گوشت گوسفند و گوساله وارداتی با همان ارز 28500 تومان تامین می‌شود و واردات تا زمانی که قیمت‌ها به قیمت متعادلی برسد افزایش خواهد داشت و وزارت جهاد برای نیمه دوم سال برنامه تولید قراردادی را فعال خواهد کرد تا بتواند همان کاری که در خصوص قیمت مرغ انجام داد را در خصوص قیمت گوشت انجام دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟

ارسال نظر

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان

آخرین مطالب

سایر رسانه ها

اخبار از پلیکان